دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

نارضایتی و عصبانیت عمومی از قطع اینترنت

کد خبر: 1200025

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

نارضایتی و عصبانیت عمومی از قطع اینترنت

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: میانه‌روها و رفورمیست‌ها هم جذب سرویس‌های جاسوسی شدند

این روزها مطالب متعددی درباره پیشینه و مواضع علیرضا اکبریدرباره موضوعات سیاست داخلی و خارجی منتشر شده و برخی جریان‌های سیاسی سعی دارند از مواضع وی در راستای رقابت‌های سیاسی بهره‌برداری کنند و زیر سوال بردن جریان مقابل استفاده کنند. اکبری فردی بود که به جرم جاسوسی برای انگلیس مجازات شد.

کیهان در واکنش به برخی تحلیل‌های رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره مواضع اکبری، نوشته: اتفاقا بخشی از طیف به خدمت گرفته شده توسط سرویس‌های غربی، یا افرادی که توسط میانجی‌ها و واسطه‌ها فریب خوردند و در زمین دشمن بازی کردند، کسانی بودند که سابقه انقلابی داشتند، اما یا آلوده به اشرافی‌گری شده بودند، یا طاقت تداوم ایستادگی پای ارزش‌های انقلاب را نداشتند. کسانی که غربی‌ها از آنها به عنوان میانه‌رو، معتدل، رفورمیست(اصلاح‌طلب)و... یاد کردند و اینها هم استقبال کردند.

جماعتی که در فتنه 88، علنا وارد زمین بازی سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا و اسرائیل شدند؛ سپس آدرس‌های تحریم‌های فلج‌کننده را به دشمن دادند و چند سال بعد، از چالشی که خود مشورت‌دهندگان آن بودند، به‌عنوان نردبان استفاده کرده و با ادعای برداشتن تحریم‌ها،‌ از نردبان سیاست بالا رفتند اما در عاقبت کار، رکورد 1700 تحریم را برجای گذاشتند.

جوان عنوان کرد: اصلاح‌طلبان نماینده فعال غربی‌ها در ایران

اروپا و آمریکا از چند ماه گذشته و همزمان با شروع ناآرامی‌ها بهصورت آشکارتری رویکرد تشدید فشار بر ایران به‌منظور امتیازگیری را در پیش گرفتند و برهمین اساس بارها اعلام کردند که دیگر بر روی توافق و مذاکرات متمرکز نیستند.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: که تحریم و مصوبه ضدسپاه اروپا مقدمه‌ای برای امتیازگیری بیشتر در مذاکرات هسته‌ای است. جسم برجام باید بماند و روح برجام را باید آن‌قدر تضعیف کرد که میان مرگ و زندگی آویزان باشد.

کل آشوب صهیونیسم و کاریکاتوریسم فرانسوی و وندالیسم اروپا در ایران را باید در همین بسته تحلیل کرد: «چه کنیم تا ایران امتیاز بیشتری بدهد». وگرنه غرب و اروپا مرد براندازی در ایران نیستند.

این راهبرد غربی یک «نماینده» فعال در ایران دارد که به اصطلاح خود اروپایی‌ها برنامه آنان را در ایران «ری‌پرزنت» می‌کند! یعنی نمایندگی و بازآفرینی آن را برعهده می‌گیرد. به همین‌خاطر همزمان با فشار غرب به ایران با ابزار تحریم بیشتر و مصوباتی شبیه مصوبه اخیر پارلمان اروپا، نمایندگان آنان در ایران شروع به بازآفرینی مسئله برجام و FATF می‌کنند و مسئولان را از عواقب به‌سرانجام نرسیدن آن‌ها می‌ترسانند.

واکنش صبح نو به وکالت‌بازی اپوزیسیون: یخ‌زدگان سیاسی وکیل مردم می‌شوند!

در روزهای اخیر طیفی از اپوزیسیون مشغول اعطای وکالت به رضا پهلوی شده و همین موضوع عامل دعواهای تازه‌ای میان طیف‌های مختلف براندازان و معاندین شده است.

صبح نو در این رابطه نوشته: یخ‌زدگان سیاسی که سالها در خارج از کشور در انزوا بوده و از هر گونه توانایی، خلاقیت و ابتکار برای سازماندهی تشکیلاتی، تاثیرگذاری و جریان‌سازی در اپوزیسیون خارج‌نشین بی‌بهره بودند و حتی نتوانستند یک رسانه مستقل داشته باشد، حال با توجه به تحولات داخلی ایران، درصدد تحمیل خود به حرکت اعتراضی هستند.

بحث وکالت یک امر دموکراتیک است و نمی‌شود آنرا با سازوکار غیر دمورتیک به شیوه مبهم  و غیر شفاف اجرا کرد. آیا با هشتگ می توان وکالت بدست آورد و به کسی اعطای وکالت کرد؟ آی با رای گیری توئیتری که ماهیت و هویت موکلان نیز مشخص نیست، کسی می‌تواند ادعای وکلالت به نمایندگی از مردم ایران داشته باشد؟

از سوی دیگر وکیل باید باید یک پیشینه، رزومه، توانمندی و یک کارنامه سیاسی از خود به نمایش بگذارد. اما رضا پلهوی به جز شاهزاده بودن چه کالای دیگری برای عرضه دارد؟

فرهیختگان: قطعی اینترنت، نارضایتی‌ها و عصبانیت عمومی را گسترده خواهد کرد

همین اینترنت نیم‌بند و پراختلال هم هر از گاهی به بهانه‌های مختلف به کلی قطع می‌شود که نمونه اخیرش دو نیم روز قطعی به‌خاطر برگزاری کنکور و با استدلال جلوگیری از تقلب بود.

فرهیختگان در این خصوص نوشته: واقعا برگزاری یک آزمون سراسری این‌قدر سخت است که باید این‌طور نارضایتی ایجاد کرده و اینترنت میلیون‌ها نفر را قطع کنیم؟

اگر قرار بر این باشد که برای برگزاری هرکدام از این آزمون‌ها زندگی میلیون‌ها نفر با اقداماتی نظیر قطعی اینترنت و... مختل شود، این‌طور به نارضایتی‌ها دامن زده بشود و همین رویه‌های غیرعقلانی پیش گرفته شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

مسیر تامین امنیت کنکور و آزمون‌های مختلف مسیر مشخص و شفافی است، ناامنی‌ها هم فقط محدود و معطوف به زمان برگزاری کنکور نیست و اتفاقا شبهات قبل از برگزاری آزمون کمتر از حین آن نیست.

قطعی اینترنت، راهکار اصلی و اساسی تامین امنیت کنکور نیست و اتفاقا در این شرایط که صیانتی ایجاد شده برای حکمرانی در فضای مجازی، فقط نارضایتی‌ها و عصبانیت عمومی را گسترده خواهد کرد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها