دکه/ واکنش‌‌های روزنامه‌ها به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران

سپاه، مردمی‌ترین نیروی نظامی

کد خبر: 1200184

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

سپاه، مردمی‌ترین نیروی نظامی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: پاسخ دشمن خویشتنداری نیست، آنها اقدامات سریالی علیه ایران مدنظر دارند

در روزهای اخیر که اتحادیه اروپا سعی دارد در اقدامی ضد ایرانی، سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد، گروههای سیاسی داخلی بر اساس نوع نگاهشان نسبت به این اقدام اروپا واکنش نشان داده‌اند.

کیهان در این باره نوشته: بعضی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی باز هم ایران را متهم کردند که با بی‌درایتی اروپا را به نقطه‌ای رسانده که علیه نهاد نظامی‌اش موضع بگیرد.

باید بدانیم که غربی‌ها انجام اقدامات سریالی علیه ایران مدنظر دارند. ما در این گام باید به‌طور عملی و نه در قالب چند بیانیه یا یک مصوبه داخلی، به کشورهای غربی نشان دهیم که در این معرکه‌گیری جدید هزینه‌‌های آنان خیلی بیشتر از هزینه‌های ایران خواهد بود.

اگر ما در این صحنه به اقدام تجاوزکارانه غربی‌ها فقط پاسخ کلامی دهیم، حتماً با اقدامات بعدی غربی‌ها علیه خود مواجه می‌شویم. اما اگر آنان در همین قدم متوجه هزینه سنگین شوند، از ورود به مراحل دیگر خودداری می‌کنند.

ما از خویشتنداری در برابر اقدام غیرحقوقی و غیردیپلماتیک اروپا علیه دو دیپلمات خود خیری ندیدیم تا از خویشتنداری در برابر اقدام علیه مهم‌ترین نهاد انقلابی خود خیری متصور باشیم.

شریعتمداری: چه جهنمی در انتظار نظامیان اروپایی در منطقه خواهد بود

رسانه‌های غربی فضاسازی گسترده‌ای را با محوریت قرار دادن نام سپاه در فهرست گروههای تروریستی صورت دادند که با استقبال براندازان و تجزیه‌طلبان روبرو شد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم به تدریج جایگاه خود در فرمول قدرت را از دست داده و تحت واژه محترمانه «هم‌پیمان»! به بلوک و کشورهای «وابسته به آمریکا» تبدیل شده‌اند.

یکی از تازه‌‌ترین نمونه وابستگی اروپا به آمریکا و فدا کردن منافع مردم اروپا در پای منافع آمریکا را می‌توان به وضوح در جنگ اوکراین دید.

تصمیم اتحادیه اروپا به جای دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریست تازه‌‌ترین نمونه از دنباله‌روی اروپا از آمریکا و ریختن احمقانه منافع مردم اروپا به پای منافع آمریکاست. اروپایی‌ها می‌دانند که اگر این تصمیم که اکنون در پارلمان اروپا به تصویب رسیده است، مرحله پایانی خود را هم طی کند و به تصویب اتحادیه اروپا نیز برسد، در منطقه چه جهنمی در انتظار نظامیان اروپایی خواهد بود.

جوان: غربگرایان ایرانی برهم زدن امنیت جامعه را مستلزم مجازات نمی‌دانند

در حوادث سیاسی مختلف نوع برخورد قضائی با برهم زنندگان امنیت کشور با واکنش‌های گوناگونی در محافل داخلی و خارجی روبرو بوده است.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: یک قاضی دادگاه فدرال در فلوریدا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا و وکیل او را به خاطر طرح شکایت بی سند و غیرمستدل علیه هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری امریکا، نزدیک به یک میلیون دلار جریمه کرد. این در حالی است که غربگرایان ایرانی طرح ادعای دروغین «تقلب» در انتخابات را که هیچ، حتی اردوکشی خیابانی برای آن و برهم زدن امنیت جامعه و طرح هزار و یک ادعای دروغین را مستلزم هیچ نوع مجازاتی نمی‌دانند و حتی از آن دفاع هم می‌کنند.

اگر ترامپ مثل میرحسین موسوی عمل می‌کرد و به جای طرح شکایت قانونی، قانون را زیر پا گذاشته، آشوب خیابانی به راه می‌انداخت و برای هفته‌های متمادی امنیت شهر را به چالش می‌کشید، با چه مجازاتی روبه‌رو می‌شد. غربگرایان حامی موسوی و حتی خود غربی‌ها و از جمله امریکایی‌ها ایران را متهم به سختگیری در قبال موسوی می‌کنند، اما وقتی پای منافع خود امریکا به میان بیاید، مواضع تغییر می‌کند!

رسالت:‌ سپاه مردمی‌ترین و ملی‌ترین نیروی نظامی جهان است

بار دیگر سپاه هدف تحریم غربی‌ها قرار گرفته و در این راستا اتحادیه اروپا سعی دارند این نهاد را در فهرست گروههای تروریستی قرار دهد.

رسالت در این خصوص نوشته: اتحادیه اروپا دارد پل‌های روابط با تهران را پشت سر خود خراب می‌کند. این یک سیاست از قبل شکست خورده است. تهران این موضع را یک پرده از پرده‌های شوم بدعهدی برجامی از سه کشور شرور اروپایی تلقی می‌کند. پاسخ چنین موضعی در دولت و مجلس از پیش آماده است.

سپاه محبوب‌ترین نهاد نظامی کشور است که میلیون‌ها جوان حاضرند جان خود را برای پاسداشت امنیت کشور در آن فدا کنند. سپاه مردمی‌ترین و ملی‌ترین نیروی نظامی در جهان شناخته می‌شود. اشتباه محاسباتی اتحادیه اروپا دراین‌باره مثل روز روشن است. اتحادیه اروپا با این اقدام تک‌تک اعضای این کشورها را در فهرست حامیان تروریسم قرار داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها