ترجمه/ گزارش ویژه نیویورک تایمز از جنگ اوکراین

سلاح های آمریکایی در ارتش مزدوران

کد خبر: 1212931

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که در بین سربازان و نیروهایی که به جنگ اوکراین فرستاده شده‌اند فرمانده ای از تفنگداران دریایی ایالات متحده از ایالت ویرجینیا دیده می‌شود که به احتمال فروش و صادرات غیر قانونی ابزارهای نظامی پیشرفته متهم است

سلاح های آمریکایی در ارتش مزدوران

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی حضور مزدوران خارجی، سربازان متخلف و دارای پرونده قضایی ارتش آمریکا همچنین اختلاس و سوء استفاده مالی از کمک های ارسال شده  به اوکراین پرداخته است.

به نوشته این روزنامه مزدوران حاضر در جنگ اوکراین با نیروهای مزدوری که در جنگ ها و کشورهای دیگر حاضر می شدند تفاوت زیادی دارند چرا که در این میدان به راحتی می توانند به بهترین و پیشرفته ترین سلاح های پیشرفته آمریکایی دسترسی پیدا کنند. این مزدوران از کشورهای مختلف و با گرایش های گوناگون با دریافت دستمزد قابل توجه در این جنگ حضور یافته اند و حالا پیشرفته ترین سلاح ها را برای جنگیدن در برابر ارتش روسیه در اختیار دارند.

نیویورک تایمز در بخش دیگری به اعزام برخی نیروهای اخراجی و یا پرونده دار ارتش آمریکا به اوکراین اشاره کرده و نوشته است:در بین سربازان و نیروهایی که به جنگ اوکراین فرستاده شده اند فرمانده ای از تفنگداران دریایی ایالات متحده از ایالت ویرجینیا دیده می شود که به احتمال فروش و صادرات غیر قانونی ابزارهای نظامی پیشرفته متهم است و با وجود درگیری در این پرونده برای حضور در جنگ راهی اوکراین شده است. سرباز دیگری از آمریکا به اوکراین فرستاده شد که در همان روزهای ابتدایی به جبهه مقابل پیوست و به روسیه فرار کرد.

سربازان آمریکایی دیگری نیز با سوابق محکومیت قضایی و یا پرونده های متفاوت بر خلاف قوانین به اوکراین اعزام شده اند و برخی از نیروهای آمریکایی نیز با استفاده از گذرنامه های جعلی زمینه سفر جنگجویان مزدور از کشورهایی همچون پاکستان را به اوکراین فراهم می سازند. 

ایالات متحده با توجه به نقشی که برای خودش در جنگ اوکراین برابر روسیه متصور شده چنین نیروهایی را به میدان نبرد اعزام می کند و البته همچنان به ارسال کمک های مالی و سلاح های پیشرفته ادامه می دهد اما تا کنون شاهد فرستادن نیروهای حرفه ای آمریکایی به این جنگ نبوده ایم در حالی که سایر مزدوران جنگجوی حاضر در این جنگ که از کشورهای مختلف به اوکراین اعزام شده اند حالا بدون هیچ قید و شرط و محدودیتی می توانند از سلاح های پیشرفته آمریکایی استفاده کنند.

در این گزارش همچنین به سوء استفاده های مالی و اختلاس های گسترده صورت گرفته از کمک های مالی ارسال شده به اوکراین اشاره شده که موجب اعتراض طرف آمریکایی شده ، با این وجود و با توجه به درخواست دولت اوکراین همچنان مسیر کمک ها به کی اف از طریق واشنگتن دنبال می شود.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها