رحمان قهرمان‌پور:

ایران تضمین می‌خواهد

کد خبر: 1214675

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: یران می‌خواهد به برجام برگردد به شرطی که آمریکا و اروپا پیش‌شرط‌هایی که اعلام کردیم را بپذیرند.

ایران تضمین می‌خواهد

به گزارش سایت فردا، رحمان قهرمان‌پور، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «صبح نو» گفت: «موضع ایران همواره این بوده در صورتی که طرف غربی، شروط کشورمان را بپذیرد، به میز برجام بازگردد. این سخن بارها در یک ماه گذشته، حداقل از سوی وزیر خارجه هم عنوان شده است. قبلا آقای امیرعبداللهیان چندین‌بار اعلام کرده بود که به برجام بازمی‌گردیم و این اعلام آمادگی، قبل از اینکه آقای کنعانی، سخنگوی وزارت‌خارجه اعلام کند، صورت گرفته بود اما باید دید اکنون شرایط چه تغییری کرده است».

او ادامه داد: «ایران می‌خواهد به برجام برگردد به شرطی که آمریکا و اروپا پیش‌شرط‌هایی که اعلام کردیم را بپذیرند. یکی از آن پیش‌شرط‌ها، مساله آژانس است و تعهداتی که آن‌ها باید بدهند. چون آنها تعهد نمی‌دهند، ایران اعلام کرده که بازگشت ما منوط به آن تعهدات است، یعنی اگر تعهدات تضمین شود، این اتفاق رخ خواهد داد و بار دیگر به برجام بازمی‌گردیم».

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: «اگر به برجام برگردیم و شرایط تامین شود هم باید گفت تحولات اقتصادی بلندمدت رخ نخواهد دارد، چراکه هر چه زمان می‌گذرد، آثار اقتصادی برجام کم و کمتر می‌شود. درست است که اگر همین الان برجام مجددا از سوی دو طرف پذیرفته شود، شوکی به اقتصاد وارد می‌شود اما این اثر زیاد نخواهد بود. به نوعی با گذر زمان، دو طرف در حال فرصت‌سوزی اقتصادی هستند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها