تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست آتی مجمع

کد خبر: 1219732

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایرنهادها در نشست آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست آتی مجمع

محمدصالح جوکار در تشریح نشست رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان با اعضای تشخیص مصلحت نظام در رابطه با طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایرنهادها، گفت: این طرح پس از تصویب، چندین مرتبه میان شورای نگهبان و قوه مقننه رد و بدل شد. نهایتا نمایندگان مجلس بر مصوبه خود اصرار کردند که در چنین مواردی برای تعیین تکلیف، موضوع به تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: آراء و مشروح مذاکرات مجلس، دولت، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات عالی نظارت مجمع از جمله مواردی است که در این طرح مورد اشاره قرار گرفته تا برای مردم شفاف شود.

وی ادامه داد: این موضوع خلاف اصل 110 و 112 قانون اساسی شناخته شده بود و بایستی در مجمع مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ این موضوع در کارگروه حقوق بررسی و سپس هفته گذشته در صحن مجمع طرح شد. در این راستا موافقان و مخالفان صحبت های خود را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: رییس مجلس در این جلسه از مصوبه قوه مقننه دفاع کرد و بنده نیز به عنوان رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور دفاعیات خود را مطرح کردم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد موضوع یاد شده در جلسه آینده مجمع به رای گذاشته شود و نظر مجمع در این خصوص اعلام و مصوب شود لذا امیدواریم این موضوع هر چه زودتر منجر به نتیجه شود./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها