صبح نو: لاریجانی با اصلاح‌طلبان رادیکال به چالش برمی‌خورد؟

کد خبر: 1220173

احتمالا اصلاح‌طلبان که در شرایط نامطلوبی از نظر پایگاه اجتماعی به‌سر می‌برند و همه سرمایه اجتماعی‌شان به پای دولت روحانی ذبح شد بدشان نیاید برای حضور دوباره در قدرت به فردی خارج از دایره خودی‌هایشان متوسل شوند. از این منظر فعالیت انتخاباتی علی لاریجانی به آنان انگیزه خواهد داد اما این معادله چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد و اگر بنا بر استراتژی تکرار باشد تکراری پیچیده خواهد بود.

صبح نو: لاریجانی با اصلاح‌طلبان رادیکال به چالش برمی‌خورد؟

«فردا نیوز» - احتمالا اصلاح‌طلبان که در شرایط نامطلوبی از نظر پایگاه اجتماعی به‌سر می‌برند و همه سرمایه اجتماعی‌شان به پای دولت روحانی ذبح شد بدشان نیاید برای حضور دوباره در قدرت به فردی خارج از دایره خودی‌هایشان متوسل شوند. از این منظر فعالیت انتخاباتی علی لاریجانی به آنان انگیزه خواهد داد اما این معادله چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد و اگر بنا بر استراتژی تکرار باشد تکراری پیچیده خواهد بود.

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: برخی از اصلاح‌طلبانی که در شش و بش دوم خرداد و دولت اصلاحات، لاریجانی را به‌مثابه یکی از اصلی‌ترین نیروهای محافظه‌کار و ضد جریان روشنفکری می‌دانستند، اکنون میان خود و لاریجانی، ذاتی هم‌بسته و هم‌پیمان قائل‌اند و به تعبیری، لاریجانی را نیز مانند جریان اصلاحات، رنجور و مهجور به شمار می‌آورند. از آن سو لاریجانی نیز در پس و پشت ذهنش، چندان بدش نمی‌آید که برای به دست‌آوردن دل بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان، خود را به تعابیر و تحلیل‌های سیاسی ایشان نزدیک سازد.

شاید بتوان از عبارت «جریان خالص‌سازی»، نوعی قرابت و هم‌پوشانی میان تحلیل جریان اصلاحات و درک لاریجانی از وضعیت موجود را برداشت کرد. نیروهای اصلاح‌طلبی نیز دقیقا دست روی بخش خالص‌سازیِ اطلاعیه لاریجانی نهادند و آن را بزرگ کردند.

با این حال بعید به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان رادیکالی همچون تاج‌زاده، میردامادی، فائزه هاشمی و... تمایلی به شراکت سیاسی با علی لاریجانی (هر چند موقت) داشته باشند که این شاید بزرگ ترین مشکل و چالش لاریجانی باشد. در این بین و با توجه به فعال‌شدن جلسات انتخاباتی حسن روحانی از پیش از شروع سال جدید، این سوال مطرح است که نسبت میان لاریجانی و روحانی در انتخابات آینده چگونه خواهد بود؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها