«مثلث‌آنلاین»: مجلس یازدهم از سایر ادوار مجلس بهتر عمل کرد

کد خبر: 1223222

یک فعال و تحلیلگر سیاسی گفت: اگر آقای قالیباف مجلس را خوب اداره نکرده بود و مورد اعتماد نمایندگان نبود در چهار انتخابات هیئت‌رئیسه رأی بالا نمی‌آورد.

«مثلث‌آنلاین»: مجلس یازدهم از سایر ادوار مجلس بهتر عمل کرد

 

«فردا نیوز» - آخرین انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم برگزار شد و بار دیگر محمدباقر قالیباف توانست با کسب رأی بالا رئیس مجلس شود. حالا به این بهانه می‌شود نگاهی کلی به عملکرد مجلس یازدهم تا اینجای کار داشت.

حسین ابراهیمی، فعال و تحیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی و تلاشگر بود و با همه شبهه‌افکنی‌هایی که از سوی برخی نیروهای سیاسی انجام می‌شد، انصافا مجلسی مقاوم بوده است که توانست با تمام چالش‌هایی که برایش ایجاد کردند، به وظایفش عمل کرد. به طور طبیعی مجلس در ادوار مختلف گاهی انقلابی، گاهی بینابین و گاهی هم در مقابل بعضی از اصول انقلابی ایستاده‌اند که در ادوار مختلف مجلس شاهد بوده‌ایم. اگر بخواهیم مجلس یازدهم را با ادوار دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم مجلس کنونی بهتر از بقیه مجالس بوده است. اگر آقای قالیباف مجلس را خوب اداره نکرده بود و مورد اعتماد نمایندگان نبود در چهار انتخابات هیئت‌رئیسه رأی بالا نمی‌آورد. وقتی رئیس مجلس خوب عمل می‌کند نمایندگان هم عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند».

او ادامه داد: «در مجموع مجلس یازدهم انقلابی، ولایی و دلسوز مردم بوده است و سعی کرده است که مشکلات مردم را حل کند. در مجموع عملکرد مجلس را مثبت می‌بینم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «هماهنگی میان قوا یکی از محسنات مجلس و دو قوه دیگر است که توانستند اذهان مردم را مشغول نکنند و با هماهنگی یکدیگر به فکر رفع مشکلات مردم بوده‌اند».

ابراهیمی در پایان گفت: «مردم ما هشیار، فهیم و متدین هستند و حتما می‌توانند طوری انتخاب کنند که مجلس آینده هم کارآمد و انقلابی باشد و انشالله مجلس آینده حتی بهتر از مجلس کنونی شود. نفراتی که روی کار می‌آیند هم باید حواسشان به رفع مشکلات مردم باشد. مجلسی خوب است که قوانینی وضع کند تا با استفاده از آن قوانین مشکلات مردم رفع شود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها