گفتگوی «فردا» با منصور حقیقت‌پور

فقط یک اختلاف فنی دیگر با آژانس داریم که حل می‌شود

کد خبر: 1226273

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: مذاکرات ایران و آژانس روند مثبتی دارد مشکلی بزرگی برای به نتیجه رسیدن آن به چشم نمی خورد.

فقط یک اختلاف فنی دیگر با آژانس داریم که حل می‌شود

گروه سیاسی فردا: همکاری و تعامل سازنده ایران با آژانس بین المللی انرژی و گزارش مثبت مدیر کل در خصوص پیشرفت توافقات پادمانی و نصب دوربین های نظارتی آژانس در فردو و نطنز، مانع از صدور قطعنامه علیه ایران شد.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و سرنوشت اختلافات فنی باقی مانده بین ایران و آژانس گفت: فقط یک موضوع اختلافی با آژانس باقی مانده که آن هم قابل حل است و دو طرف در تلاش هستند تا آن هم حل شود. معتقدم مذاکرات با آژانس روند مثبتی دارد مشکلی بزرگی برای به نتیجه رسیدن آن به چشم نمی خورد.

وی با اشاره نتایج مذاکرات اخیر ایران و آمریکا در عمان اظهار کرد: امیدواریم که این مذاکرات همچنان روند مثبتی داشته باشد چون علائمی در این رابطه وجود دارد. علاوه بر پیشرفت در مذاکرات ایران و آژانس، آزادسازی پول های ایران از کره جنوبی، عراق و بانک جهانی و تبادل زندانی ها از جمله شواهد و قرائن مثبتی هستند که ما را به این دور از مذاکرات امیدوار می کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: مذاکره اشکالی ندارد و تابو نیست. ما از موضع قدرت و استقلال می توانیم با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی همکاری کنیم. فضای این دور از مذاکرات بین ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی می کنم و امیدواریم نتیجه گفتگوها منجر به احیای برجام شود تا مردم ایران نتایجش را در ابعاد اقتصادی و سیاسی حس کنند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها