دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

پروژه دروغ‌پردازان برای تخریب مجلس

کد خبر: 1230713

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

پروژه دروغ‌پردازان برای تخریب مجلس

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: تندروهایی که باعث کناره‌گیری نبوی شدند وی را سرمایه جبهه اصلاحات می‌دانند!

با وجود اینکه بسیاری فشار رادیکال‌ها را عامل عدم تمایل بهزاد نبوی به ادامه ریاست جبهه اصلاحات می‌دانند اما علی شکوری‌راد دبیرکل پیشین حزب اتحاد ملت می‌گوید که وی سرمایه نمادین جبهه اصلاحات است.

روزنامه کیهان در ابن زمینه نوشته: برخی از اعضای حزب کارگزاران و احزاب مشابه، با انتخاب منصوری به ریاست جبهه اصلاحات موافق نبودند و کنار گذاشتن نبوی را نشانه رفتار‌های رادیکال در درون جبهه اصلاحات می‌دانند. گزافه‌گویی شکوری‌راد مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان، آلترناتیو حاکمیت هستند، در حالی است که به گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، بهزاد نبوی از مواضع رادیکال علیه نظام ناخرسند بود. بهزاد نبوی عملا از سوی عناصر تندرو‌تر مجبور به کناره‌گیری شد و حالا که جراحی مطلوب حزب اتحاد ملت (حزب پدرخوانده) با موفقیت انجام شده، شکوری‌راد از فرد جراحی شده به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و نمادین نام می‌برد.

 

همشهری: پروژه‌های مختلفی برای تخریب چهره مجلس یازدهم کلید خورده‌/ مدعی‌العموم با دروغ‌پردازان قاطعانه برخورد کند

در فاصله چند ماه مانده به انتخابات که همگان دنبال ایجاد فضایی مطلوب برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردم هستند اما عده‌ای نفعشان در تخریب تعریف می‌شود.

روزنامه همشهری در این ارتباط نوشته: دیروز «اوقاف»، امروز «مجلس» و فردا...؛ روزی نیست که تیر تهمت و شایعه، نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مختلف کشور را درگیر حاشیه‌هایی نکند که ازسوی برخی افراد درسطح رسانه‌ها و فضای‌مجازی ایجاد می‌شود؛ رویکردی که اهداف مختلفی را پیگیری می‌کند و می‌طلبد مدعی‌العموم، به‌عنوان حافظ حقوق عامه، نقش‌آفرینی مؤثرتری در این زمینه داشته ‌باشد. طی ماه‌های گذشته پروژه‌های مختلفی به‌منظور تخریب چهره مجلس یازدهم کلید خورده‌است که آخرین آنها، طرح ادعاهایی درباره پرداخت حقوق‌های بالا به برخی نمایندگان مجلس بود. توضیح‌های منتشر شده ازسوی نمایندگان و همچنین روابط‌عمومی مجلس، نشان داد فیش منتشرشده مربوط به حقوق دریافتی ازسوی شخص نماینده نیست و به هزینه‌های دفتری اختصاص دارد که روال جاری در دوره‌های مختلف بوده و به‌معنای دریافتی نماینده نیست. انتشار این شایعات در شرایطی است که به‌گفته مسئولان مربوط، براساس قانون، حقوق نمایندگان مجلس در سامانه‌های شفاف‌سازی مانند «پاکنا» بارگزاری می‌شود و تحت نظارت نهاد‌های نظارتی است. درچنین شرایطی افکارعمومی انتظار دارد مدعی‌العموم دراین زمینه سکوت نکرده و با حاشیه‌سازان و دروغ‌پردازان قاطعانه برخورد کند.

 

شریعتمداری: لایحه عفاف و حجاب نقش قابل قبولی در پیشگیری از بی‌حجابی ندارد

بحث بر سر لایحه عفاف و حجاب همچنان ادامه دارد چنانکه برخی آنرا مطلوب و موثر و برخی دیگر مضمونش را سهل‌گیرانه قلمداد می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به لایحه عفاف و حجاب نوشته: گویا اراده چندانی برای پیشگیری از پدیده عفت‌سوز و خانواده‌برانداز کشف حجاب، وجود ندارد! و نتیجه، آن شد که این روزها همانگونه که پیش‌بینی شده بود شاهد گسترش محسوس بی‌حجابی هستیم. نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم‌مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر‌از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! حالا فرض کنید که در جامعه‌ای «سرقت‌» شیوع پیدا کرده و سارقان نیز شناخته شده هستند ولی برای پیشگیری از جرم و مقابله با سارقان اقدامی صورت نمی‌پذیرد! از مسئولان ذی‌ربط سؤال می‌کنید که چرا با سارقان و تجاوز‌کنندگان به اموال مردم برخورد نمی‌کنید؟! پاسخ می‌دهند که برای مقابله با سارقان لایحه‌ای تهیه کرده و برای تصویب به مجلس فرستاده‌ایم! می‌پرسید؛ مگر سرقت جرم نیست؟

 

جوان: پیام انتخاب یک تندرو به ریاست جبهه اصلاحات/ کنشگری تقابلی به‌جای اصلاح و آرامش

بالاخره بعد از چند ماه برنامه رادیکال‌ها به ثمر نشست و آنها توانستند فرد مدنظر خود را در کرسی ریاست جبهه اصلاحات بنشانند.

روزنامه جوان در این باره نوشته: انتخاب دبیرکل حزب تندرو اتحاد ملت به عنوان رئیس جبهه اصلاحات باعث شده این پیام از اصلاح‌طلبان به فضای سیاسی کشور مخابره شود که دنبال اصلاح و آرامش نیستند و باید منتظر جاری شدن رویکرد رادیکال اتحاد ملتی‌ها در کل سیاست‌ها و مواضع جبهه اصلاحات ایران باشیم. در میان اصلاح‌طلبان نارضایتی‌ها، به‌رغم محدودیت غیررسمی در بیان مواضع علیه یکدیگر، به چشم می‌خورد. برای مثال بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب این انتخاب را چندان برجسته نکردند. محمد علی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس سابق معتقد است که «بهزاد نبوی رویکرد تعاملی و گفتمانی با حاکمیت به حسب مختلف داشت، اما نظر برخی اصلاح‌طلبان بر کنشگری رادیکال‌تر و ورود به زمین بازی تقابلی است.

 

جام جم عنوان کرد: الیزه، علیه زندگی و آزادی

بحران تازه فرانسه با کشته شدن نوجوانی ۱۷ساله به دست پلیس این کشور آغاز شد و شهرهای مختلفی را درگیر اعتراض‌های فراگیر کرد.

روزنامه جام جم در این ارتباط نوشته: در این معادله، چیزی به نام اقناع افکار عمومی و عذرخواهی حداقلی بابت جنایت صورت گرفته علیه یک نوجوان فرانسوی وجود ندارد. سکوت پارلمان اروپا و محافل حقوق‌بشری پرادعای غربی در قبال این ماجرا، برگ تاریک دیگری از این دفتر محسوب می‌شود. وزارت کشور فرانسه ضمن ابراز تاسف از واقعه کشته‌شدن این نوجوان گفته است در این زمینه تحقیقات مستقل صورت می‌گیرد. این در حالی است که اساسا چنین عزم و نیتی در میان مقامات کاخ الیزه و سران پلیس فرانسه وجود ندارد. در حالی که پارلمان اروپا مکرر،‌ مداخله‌گرایی در امور دیگر کشورهای دنیا را در دستور کار قرار داده و لحظه‌ای از صدور بیانیه‌های مزورانه درخصوص نقض حقوق شهروندی و حقوق بشر در کشورهای مختلف دست برنمی‌دارد، ‌صراحتا در برابر جنایت آشکاری که در فرانسه صورت گرفته، سکوت کرده تا به قول خود، ‌حاشیه امنیت لازم را برای فرانسه به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی قدرت در اتحادیه اروپا حفظ کند.

 

خراسان: چگونه می‌توان میزان خسارات فیلترینگ را محاسبه کرد؟

روزنامه خراسان نوشته: آیا به خطرات و نگرانی‌های فیلترینگ همچون هک و سوءاستفاده‌های مالی و دسترسی کودکان و نوجوانان به فیلترشکن‌ها توجهی شده و می‌شود؟ آیا محدودیت‌های پدیدآمده برای کسب و کارهای اینترنتی و ارتباطات بین‌الملل، نباید اهمیت داشته باشد؟ چگونه می‌توان میزان خسارت مسدودسازی با هدف مراجعه‌نکردن کاربران به دو یا سه شبکه اجتماعی پرکاربرد را با رواج فیلترشکن‌ها و دسترسی بدون محدودیت به دنیایی از محتوای نامناسب، غیراخلاقی و ضدفرهنگی، محاسبه کرد؟تازه این آسیب، محصول ورود فیلترشکن‌هاست؛ بماند که حتی بدون فیلترشکن‌ها هم، بیشتر ترافیک اینترنت داخلی صرف محتوای مدنظر وزارتخانه‌ای همچون ارشاد نمی‌شود. در یکی از تازه‌ترین تذکرات نمایندگان مجلس در اواخر خرداد، این‌بار «صدیف بدری»، نایب‌رئیس کمیسیون عمران طی تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور، از وضعیت فیلترینگ و صرف هزاران میلیارد تومان برای فیلترشکن انتقاد کرد. برخی دیگر از نمایندگان همچون «جلال رشیدی کوچی»، «معین‌الدین سعیدی» و «محمدحسن آصفری»، در انتقاد از فیلترینگ از گردش مالی 50 هزار میلیارد تومانی کاسبان فیلترینگ خبر داده و خواستار رفع محدودیت‌های فضای مجازی شده‌ بودند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها