دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

سانسور امید

کد خبر: 1231603

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

سانسور امید

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

انتقاد جوان از جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل؛ شورای حقوق براندازی

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو دیروز شاهد یک نشست پرتنش درباره ایران بود؛ جلسه‌ای که در آن، هیئت موسوم به حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره آنچه که دول غربی و اپوزیسیون برانداز در ایران نقض حقوق بشر می‌خوانند، گزارشی یک‌طرفه منتشر کرد.

روزنامه جوان در واکنش به این نشست نوشته: جلسه دیروز شورای حقوق بشر، نشستی پر تنش بود، جایی که به ویژه کاربرد اصطلاح «رژیم» درباره ایران، با واکنش تند نماینده ایران مواجه شد. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، نمایندگان اوکراین، امریکا، فرانسه و کانادا، در جریان سخنرانی درباره ایران از کلمه رژیم استفاده کردند که با اعتراض نماینده ایران همراه بود. او گفت نمایندگان دیگر کشور‌ها باید هنگام صحبت درباره حکومت ایران از عبارات محترمانه و دیپلماتیک استفاده کنند و بر مبنای مقررات سازمان استفاده از عبارت رژیم مجاز نیست. نمایندگان روسیه، چین، سوریه، بلاورس، کره‌شمالی، ونزوئلا و زیمبابوه هم از موضع ایران حمایت کردند.

 

کیهان: شبکه نیابتی دشمن دستاوردها و رویدادهای امیدآفرین را سانسور می‌کند

رسانه‌ها بر اساس رویکردهای خود محتوای صفحاتشان را می‌چیدنند و در این میان برخی اخبار را برجسته کرده و برخی دیگر را نادیده می‌گیرند.

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: افراطیون مدعی اصلاحات و شبکه نیابتی دشمن در داخل که 8 سال کشور را معطل اعتماد به غرب و بهانه‌جویی‌های دشمن گذاشتند، امروز نیز دستاوردها و رویدادهای امیدآفرین را سانسور و در مقابل اخبار دروغ پمپاژ می‌کنند و در این خیانت با دشمنان سوگند‌خورده ملت ایران در بیرون از مرزها همسویی و همپوشانی دارند زیرا رسانه‌های معاند و خون‌آشام ضد انقلاب نیز دقیقا همین رویه پلشت را دنبال می‌کنند. مدعیان اصلاحات با این کارنامه سیاه، امروز دستاوردها و رویدادهای امیدآفرین را سانسور و در مقابل اخبار دروغ پمپاژ می‌کنند. آنها ناجوانمردانه خود را روی دور تند خیانت و یاس‌آفرینی رها کرده و با این خط آلوده امنیت روانی جامعه را به بازی گرفته‌اند. زورگیران با قمه و مدعیان اصلاحات با قلم، امنیت روانی جامعه را هدف قرار می‌دهند.

 

کیهان: برای اغراض سیاسی اخلاق رسانه‌ای بی‌ارزش می‌شود!

  یکی از تازه‌ترین اقدامات تخریبی علیه مجلس شائبه‌افکنی پیرامون میزان حقوق نمایندگان بود که به‌رغم آشکار شدن پشت پرده آن همچنان برخی مشغول مانور روی آن هستند.

کیهان در این خصوص نوشته: روزنامه حزبی سازندگی روز گذشته به حقوق دریافتی نمایندگان مجلس یازدهم پرداخته و گزارش تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. نکته قابل توجه این‌جاست که این روزنامه عبارت «100 میلیون تومان، حقوق نمایندگان مجلس انقلابی» را برای تیتر یک خود انتخاب نموده است. عبارتی که ‌اشاره به فیش حقوقی تازه منتشر شده یکی از نمایندگان دارد. علی رغم توضیحات شفاف روابط عمومی مجلس و برخی نمایندگان درخصوص رقم دریافتی حقوق‌شان مبنی بر اینکه این مبالغ برای شخص نماینده نیست و بخش عمده ان صرف هزینه‌های دفتر نماینده و دستمزد کارمندان زیرمجموعه وی می‌شود – و البته در گزارش سازندگی هم به آنها ‌اشاره شده است – بازهم این روزنامه مدعی اصلاحات تیتر خود را با شیطنتی آشکار این‌گونه انتخاب کرده تا در نگاه اول به مخاطبین این‌گونه القا کند که نمایندگان مجلس انقلابی حقوق نجومی می‌گیرند! این‌گونه اقدامات از سوی روزنامه حزبی سازندگی و سایر روزنامه‌های مدعی اصلاحات تازگی ندارد و این رسانه‌ها سال‌هاست که از این طریق، به وارونه‌نمایی حقایق و مشوش کردن افکار عمومی در راستای اغراض سیاسی خود می‌پردازند و اخلاق رسانه‌ای برای آنها کمترین اهمیتی ندارد.

 

انتقاد فرهیختگان از وضعیت اینترنت: اگر گوشی‌های موبایل را مقصر کاهش سرعت اعلام کردند، نباید تعجب کنیم

کمتر کسی است که از وضعیت کنونی اینترنت و فیلترینگ راضی باشد اما این باعث نشده فکری به حال این شرایط شود.

روزنامه فرهیختگان در این راستا نوشته: در روزهای گذشته نامه‌‌ای از سوی سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی خطاب به شرکت مخابرات منتشر شد که در آن آمده بود، رگولاتوری حوزه ارتباطات درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی‌بر تمدید اعتبار پروانه را امکان‌پذیر نمی‌داند. روز گذشته نیز وزیر در حاشیه نشست هیات دولت آب پاکی را روی دست خبرنگاران ریخت و گفت فیلترینگ، خارج از چهارچوب تصمیم‌گیری دولت بوده و بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ یکی از خواسته‌های رئیس‌جمهور از دبیر جدید شورای‌عالی فضای مجازی است. زارع‌پور در ادامه برخلاف سه ماه پیش که مدعی بود سرعت اینترنت کشور طی دو سال اخیر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته، گفت مقصر کندی اینترنت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و ازجمله شرکت مخابرات ایران است که سال‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام نداده و شبکه اشباع شده است.  به باور کارشناسان، اجرایی نبودن ایجاد پوشش 20 میلیون پورت فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم نشان می‌دهد وزیر با موضوعات فنی و اجرایی توسعه فیبر نوری کاملا بیگانه است. نام بردن وزیر از مخابرات ایران در شرایط کنونی به‌جز فرافکنی و فرار از مسئولیت، معنی خاصی هم دارد و این اظهارات وزیر شاید بی‌ارتباط با نامه اخیر (عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات) نباشد. هرچه باشد، حالا وزیر ارتباطات در بین مردم به رکورددار انکار مسئولیت تبدیل شده و اگر هم در ماه‌های بعد، زارع‌پور گوشی‌های موبایل را مقصر کاهش سرعت اینترنت اعلام کرد، نباید تعجب کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها