دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

تزریق ناامیدی!

کد خبر: 1225522

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

تزریق ناامیدی!

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جام جم عنوان کرد: ترسیم مرزهای جدید بین تهران و وین

در ماههای اخیر فضای مثبتی پیرامون همکاری‌ میان ایران و آژانس شکل گرفته چنانکه روز گذشته گروسی، مدیرکل آژانس در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که آژانس را به تسلیم شدن در برابر ایران و سیاسی‌کاری متهم کرده بود، گفته: «ما کاملا بی‌طرف هستیم. برداشت نتانیاهو از اقدامات آژانس ربطی به ما ندارد. ایران در مسیر مثبت حرکت می‌کند.»

روزنامه جام جم در این زمینه نوشته: مناسبات ایران و آژانس در شرایطی بعد از یک فراز‌ونشیب چهارساله (از سال ۹۷ تاکنون) به این نقطه رسیده که ایران پس از امضای توافق برجام در سال ۲۰۱۵ تعهدات خود را بدون کم و کاست اجرا کرد و این مسأله در ۱۶ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم مورد تایید قرار گرفت. با خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی در ۸ می ۲۰۱۸ ایران هم تصمیم گرفت گام به گام اجرای تعهدات هسته‌ای خود را متناظر با بی‌عملی طرفین کاهش دهد هرچند در عین حال این نکته را هم مورد تاکید قرار داده که تدابیر صورت گرفته با اجرای تعهدات طرفین برگشت‌پذیر است و قرینه این موضوع هم اجرای این استراتژی در رابطه فعلی تهران و وین به‌خوبی قابل مشاهده بوده است.

 

کیهان: ترویج امید و ایمان راه غلبه بر مشکلات است

رهبر انقلاب در سخنرانی چهاردهم خرداد «ایمان» و «امید» را به عنوان دو ویژگی بارز امام خمینی(ره) و کلید و رمز توفیقات بزرگ و بی‌نظیر دانستند، موضوعی که دشمنان با یاس‌آفرینی در رسانه‌ها علیه آن عمل می‌کنند.

روزنامه کیهان در این باره ضمن اشاره به فعالیت رسانه‌های معاند، نوشته: متاسفانه در کنار برخی ضعف‌ها در بیان نقاط مثبت و امیدبخش از سوی رسانه‌های کشورمان، برخی به ظاهر رسانه‌های داخلی نیز بر اساس غفلت یا شرح وظیفه ابلاغی در کنار برخی چهره‌ها و سلبریتی‌های کم عمق و کم سواد نیز به ابزار دست دشمن در این مسیر تبدیل شده‌اند. وجود برخی مشکلات در کشور علیرغم انبوهی از دستاوردها در عرصه‌های مختلف قابل کتمان نیست، هرچند می‌توان با جرأت و با استناد مدعی شد که در این بیش از چهار دهه، هرجا با نسخه و نرم‌افزار مبتنی بر تفکر انقلابی و آموزه‌های امام راحل و رهنمودهای رهبری انقلاب عمل شد شاهد پیشرفت و به عبارتی جهش بودیم و هرجا با کم‌کاری و کم توجهی به دو عنصر ایمان و امید و غفلت از نرم‌افزار انقلاب عمل شد و به قول آن برادر دیپلمات به‌اندازه توانایی‌های ظاهری برای خود هدف‌گذاری کردیم در جا زدیم یا به ‌اندازه لازم و مورد انتظار پیشرفت نکردیم. اکنون هم راه غلبه بر مشکلات موجود و رسیدن به پیشرفت‌های بیشتر، عمل به همان نسخه شفابخش و تلاش برای ترویج امید و ایمان در جامعه و محافظت از جوانان مستعد و پاک این سرزمین در برابر سمپاشی دشمن و پادوهای خائن به دشمن برای ناامیدی و ایمان زدایی است.

 

رسالت: نگاه ظریف ضد امید است

در تشخیص جناح‌بندی‌ها و صف‌بندی‌های سیاسی مولفه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود که یکی از آنها را می‌توان بینش امیدوارانه یا ناامیدانه‌شان به آینده کشور در نظر گرفت.

روزنامه رسالت در این ارتباط نوشته: نوشته‌ای از محمدجواد ظریف منتشرشده که شاه‌بیت آن تأکید بر قناعت به داشته‌ها و برنامه‌ریزی بر اساس واقعیات است. اشاره بند به بند به نکات آن نوشته، فرصت دیگری می‌طلبد و مسئله اصلی هم این نیست. متن ظریف، نیش‌های گزنده‌ای پیرامون «حدیث آرزومندی رهبران کشور”»در دهه‌های گذشته دارد اما بازهم این جسارت، اشکال اصلی متن او نیست. اشکال اصلی نگاه ظریف، آن است که ضد امید است. اگر بنا به وزن‌کشی و زورآزمایی سیاسی و نظامی هم باشد، امروز معادلات کلان منطقه ما به سود کدام جریان رقم خورده است؟ دعوت از سوریه برای حضور در اتحادیه عرب، خواست ایران است یا خواست آمریکا و اسرائیل؟! جواد ظریف در یک فایل صوتی که در اواخر دوران وزارتش و پس از شهادت سردار سلیمانی انتشار یافت، مرتب تکرار می‌کرد در جمهوری اسلامی همیشه دیپلماسی به کمک میدان آمده و فدای میدان شده است و در طرف مقابل، میدان هیچ‌گاه آورده‌ای برای دیپلماسی نداشته است. حال خود انصاف دهد که بازگشت متحد ایران به اتحادیه عرب که تشکلی سیاسی و بین‌المللی است، درنتیجه مذاکره است یا مقاومت مردان میدان؟ اگرچه هر دو بال میدان و دیپلماسی مؤثرند، اما اینجا کدام به کمک دیگری آمده است؟

 

جوان: نظام با توهمات و خرافات نمی‌رود

براندازان و تجزیه‌طلبان در مناسبت‌ها و تاریخ‌های مختلف به‌صورت پی‌درپی وعده براندازی نظام را می‌دهند بدون آنکه بگویند سرنوشت وعده قبلی‌شان چه شد.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: از استوری‌های مضحکی که در روز‌های تعطیل ۱۴ و ۱۵ خرداد در فضای مجازی دست به دست شد، این محتوا بود که از این تعطیلات استفاده کنید، شاید سال دیگه این موقع تعطیل نباشد! کنایه از اینکه تا سال دیگر، براندازان موفق شده‌اند و ایران را گرفته‌اند! سال گذشته اوج این توهمات بود. عکس کلاغ سفید می‌گذاشتند و می‌گفتند نشانه سقوط حکومت است و از مشاهدات خود از کلاغ‌های سفید مطلب در مجازی می‌گذاشتند و رسانه‌های فارسی زبان غربی هم بعضاً پوشش می‌دادند. آن دیگری اعداد فراخوان روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان را با هم جمع کرده بود که ۷۵ می‌شد و بعد، با برعکس کردن حاصل جمع، می‌خواست بفهماند که با این عدد نشانه انقلاب دیگری است! از این خرافه‌ها بین براندازان زیاد است و سطح تعقل آن‌ها را در امور سیاسی نشان می‌دهد. اما تغییر حکومت کار هر کسی نیست و با خرافات و توهم انجام نمی‌شود؛ گاو نر می‌خواهد و مرد کهن!

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها