دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

اعتراف اصلاح طلبان

کد خبر: 1234743

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

اعتراف اصلاح طلبان

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: اصلاح‌طلبان لیست‌های متعدد در انتخابات داشتند اما می‌گویند رقابتی نبوده

روزنامه کیهان نوشته: مدعیان اصلاحات با این اظهارات در تلاش‌اند القا کنند انتخابات‌های گذشته رقابتی و آزاد نبوده است حال آنکه این طیف در هر انتخابات پر قدرت حضور داشته‌اند. آنها با ارائه لیست‌های متعدد و برخی افراد شاخص خود در انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و به فعالیت تبلیغاتی گسترده پرداختند، لکن به خاطر کارنامه سیاهی که در اذهان ملت از خود به جای گذاشته بود نتوانست آرای مردم را جلب کند و به انزوای سیاسی دچار شد. طیف مدعی اصلاحات، در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 عارف و در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 جهانگیری را در عرصه انتخابات داشتند اما به دلیل اطمینان از عدم رأی‌آوری، حاضر نشدند از آنها حمایت کنند. همواره پشت سر دیگران پنهان شده‌اند و در قبال ناکارآمدی دولت متبوع‌شان هم با بی‌مسئولیتی و فرافکنی گفته‌اند، این دولت ما نبود! انتخابات را هم تنها وقتی قبول دارند که خود و هم پالگی‌هایشان پیروز شوند. افزون بر این، مدعیان اصلاحات به زعم خود تلاش می‌کنند آلودگی خود به نفوذ،‌اشرافیت، ناکارآمدی، فتنه‌گری و تأمین منافع آمریکا و اسرائیل در ایران را با ژست‌های روشنفکری و بهانه‌های مضحک کتمان کنند.

 

جوان: اظهارات اخیر حجاریان یادآور طعنه زدن‌های گذشته وی به نظام اسلامی است

سعید حجاریان از تئوریسن‌های اصلاح‌طلبان طی یادداشتی نوشته: چه زمانی باید «نظام» را «نانظام» بخوانیم. یعنی درباره لحظه‌ای تأمل کنیم که ساختار به‌قدری استحاله شده باشد که نه‌تن‌ها حفظ آن اوجب واجبات نباشد بلکه اسقاط آن واجب شود. وضعیت دولت شاپور بختیار را تصور کنیم. این دولت به‌رغم آنکه ظاهراً از پشتوانه حاکمیت وقت برخوردار بود و از قدرت آن تغذیه می‌کرد، اما فاقد اقتدار بود. در مقابل وضعیت فعلی دولت فرانسه را در نظر بگیریم. به‌رغم اینکه میزان نارضایتی در فرانسه رو به افزایش بوده و این کشور در درون خود با بحران‌هایی روبه‌روست، اما همزمان از دو فاکتور قدرت و اقتدار برخوردار است و به سرعت نقطه تعادل خود را بازمی‌یابد. 

روزنامه جوان درباره این موضع حجاریان به نقل از مشرق تاکید کرده: قصد نیت خوانی نداریم و از آنچه در ذهن حجاریان می‌گذرد، اطلاع نداریم، اما این اظهارات شاید در ذهن کسانی موجب این تداعی شود که نظام جمهوری اسلامی نیز دچار یکی از بلایای مورد اشاره حجاریان است و چه بسا در لحظه فرو بپاشد! بماند که سابقه حجاریان در طعنه زدن به نظام اسلامی، اظهارات ساختارشکن و تشویق مردم به حضور در خیابان جملگی سبب همان تداعی‌ها نیز خواهد شد. در این باره لازم به بیان است که نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاقاً و پس از گذشت ۴۴ سال از عمرش نشان داده و اثبات کرده که یک نظام مستقر است.

 

صبح نو مطرح کرد: اعتراف اصلاح‌طلبان به عدم اقبال مردم

روزنامه صبح نو با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس پیشین جبهه اصلاحات نوشته: مهم‌ترین و معنادارترین بخش اظهارات نبوی، این بخش است: «در مجلس یازدهم که انواع نامزدها را داشتند، پای صندوق رأی نرفتند.» این اظهارنظر نبوی نشان می‌دهد که برخلاف ادعای همیشگی اصلاح‌طلبان، نیروهای متصل به اصلاحات در اسفند 98 با رد صلاحیت‌های گسترده مواجه نشدند و برعکس در انتخابات مجلس یازدهم، دست ایشان به لحاظ داشتن نامزدهای حائز صلاحیت، کاملا باز بوده است؛ اما چون مردم به آنها اقبالی نشان ندادند، شکست خوردند. نبوی درعین‌حال درباره شورای میانه‌روها، تصریح کرد که این شورا طی سال‌های اخیر جلساتی داشته است؛ اما هیچ‌کدام این جلسات، دستور کار و رابطه ارگانیک نداشته‌اند. نبوی در این‌باره تصریح کرد: «البته دیدارهای متعددی بین این شخصیت‌ها که در شورای میانه‌روها نام بردید، بدون حضور آقای علی لاریجانی برگزار شده، ولی به‌عنوان یک پروژه که این دیدارها به‌طور دائم برگزار شود و رابطه‌ای ارگانیک همراه با دستور کار باشد، نبوده است. برای جاانداختن این ایده خیلی لازم نیست تلاش کنید و این آقایان هم چنین ایده‌ای را قبول دارند.»

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها