امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با فردا:

صنعت موشکی و هسته‌ای با وجود تحریم پیشرفت کرد، در حوزه پهپادی نیز همین اتفاق می‌افتد

کد خبر: 1235192

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: همان طور که صنعت موشکی و هسته ای ایران با وجود تحریم پیشرفت زیادی کرد در صنعت پهپادی نیز همین طور خواهد شد و چند سال دیگر ایران پهپادهای پیشرفته تر از حال حاضر تولید خواهد کرد.

صنعت موشکی و هسته‌ای با وجود تحریم پیشرفت کرد، در حوزه پهپادی نیز همین اتفاق می‌افتد

گروه سیاسی فردا: اتحادیه اروپا امروز با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین،‌ از طریق ارائه پهپادهای جنگی به آن، تحریم‌های جدیدی مرتبط با صنایع پهپادی علیه ایران اعمال کرد. حال سئوال پیش می آید که این تحریم ها چه تأثیری بر صنعت پهپادی ایران می گذارد؟

امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: هر تحریمی یکسری محدودیت هایی را برای ایران ایجاد می کند اما آثار این محدودیت ها آن اندازه که غربی ها انتظار دارند، نخواهند بود. ضمن آنکه اگر تحریم ها نیز وجود نداشتند مراودات و همکاری هایی با اروپا در حوزه نظامی نداشتیم.

وی افزود: تحریم ها دو منظوره علیه ایران اعمال می شوند تا هم بر صنعت دفاعی و هم بر صنایع غیرنظامی تأثیر بگذارند اما چون کلیت اقتصاد ایران زیر تحریم است تحریم های جدید اتحادیه اروپا خیلی اثرگذار نیست چون اکثر قطعات مورد نیاز در صنعت دفاعی را ایران خودش تولید می کند یا از بازارهای آزاد جهانی با روش دور زدن تحریم تهیه می کند. شرکت ها یا افرادی هم که مورد تحریم قرار بگیرند با نام های دیگری فعالیت می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: در مجموع تحریم های جدید اتحادیه اروپا مانع فعالیت های ایران در حوزه پهپادی نمی شود چون از زمانی که تحریم ها اعمال شدند ایران در حوزه های هسته ای و موشکی پیشرفت های چشمگیری به لحاظ کمی و کیفی داشته است بنابراین در حوزه پهپادی نیز همین طور خواهد بود.

ابوالفتح گفت: همان طور که صنعت موشکی و هسته ای ایران با وجود تحریم پیشرفت زیادی کرد در صنعت پهپادی نیز همین طور خواهد شد و چند سال دیگر ایران پهپادهای پیشرفته تر از حال حاضر تولید خواهد کرد بنابراین می توان گفت تحریم ها آن اثری که غربی ها انتظارش را می کشند، اتفاق نخواهد افتاد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها