حقیقت‌پور در گفتگو با «فردا»:

رادیکال‌ها دنبال انتخابات با مشارکت حداقلی هستند

کد خبر: 1243408

یک فعال سیاسی گفت: وقتی اکثریت مردم با صندوق رأی قهر کنند، پایگاه رأی محدود رادیکال ها پای صندوق می آیند.

رادیکال‌ها دنبال انتخابات با مشارکت حداقلی هستند

گروه سیاسی فردا: اسفند امسال انتخابات مجلس دوازدهم برگزار می شود. مهمتر از نتیجه این انتخابات، میزان مشارکت مردم است چرا برخی از گروه‌های سیاسی داخلی و اپوزیسیون خارجی از ماه‌ها قبل ساز مشارکت حداقلی را زده و سعی دارند که ضعف‌های خود را پشت آن مخفی کنند؛ آنها شرایط را مهیای مشارکت حداکثری نمی‌دانند و به این شرایط نیز عامدانه دامن می‌زنند. در این بین برخی سیاسیون و کارشناسان مسائل سیاسی باور دارند که کاهش مشارکت انتخاباتی مردم به ویژه به دلیل مشکلات اقتصادی تنها به سود طیف رادیکال است و این طیف نیز از شرایط مورد بحث استقبال می‌کند؛ حال آنکه منافع کشور، نظام و ملت در برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری تامین خواهد شد.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: قرائن و شواهدی دریافت می‌کنیم که بعضی رادیکال ها دنبال انتخابات با مشارکت حداقلی هستند چون انتخابات حداقلی منافعی را برای این جریان تولید می کند. نخست آنکه رقیبی در میدان حضور ندارد و نیروهای جریان رادیکال با یک عدد و رقم محدودی می توانند اکثریت کرسی های مجلس را به دست بیاورند. به عبارت دیگر فراکسیون اکثریت مجلس به دست اقلیتی می افتد که این اتفاق می تواند زمینه گرفتن کرسی های بعدی قدرت را برای آنها فراهم کند.

وی افزود: وقتی اکثریت مردم با صندوق رأی قهر کنند، پایگاه رأی محدود رادیکال ها پای صندوق می آیند. حضور ضعیف و کم شدت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم شاید برای جریان خاصی ایجاد منفعت کند ولی آثار مخرب فراوانی دارد، نخست آنکه منافع ملی ما را در سطح کلان تهدید می کند. دوم اینکه وزن ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران را در دنیا تقلیل می دهد. سوم آنکه نمایندگان جریانات فکری سیاسی کف جامعه در مجلس بروز و ظهوری نخواهند داشت؛ نتیجه آن می شود که جریان اکثریت جامعه برای زدن حرف خود به خیابان می آید تا آنجا حرفش را بزند که خسارتش برای نظام بسیار بالاست چون گسل بین مردم و نظام وسیع تر می شود، نتیجه آن خواهد بود که وجه مردم سالاری دینی نظام آسیب می بیند.

این فعال سیاسی یادآور شد: نتیجه کاهش مشارکت مردم در انتخابات، تضعیف اساسی جمهوریت نظام می شود حال آنکه امام انقلاب را با دو بال جمهوریت و اسلامیت طراحی کرد. در جمهوریت، هرچه اکثریت مردم بگویند حق و درست است و باید اجرایی شود. امام به بنی صدر رأی نداد اما چون اکثریت مردم به بنی صدر رأی دادند حکم ریاست جمهوری او را تنفیذ کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها