دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

حال و روز اپوزیسیون

کد خبر: 1243416

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

حال و روز اپوزیسیون

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: دیدار براندازان با گاملیل یادآور دست دادن رجوی با صدام است

دیگر سخن گفتن از حمایت‌های پشت پرده صهیونیست‌ها معنا ندارد چرا که آنها به آشکارترین شکل ممکن پشتیبانی و دخالت خود در طراحی‌ها و فعالیت‌های براندازان را نشان می‌دهند.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: همکاری براندازان ایرانی با تروریست‌ها علنی شده است و فعالان رسانه‌ای آن‌ها با لبخند‌هایی که زیادی دیپلماتیک به نظر می‌رسد، بر سر میزی نشسته‌اند که میزبان آن وزیر اطلاعات صهیونیست‌هاست. دویچه‌وله فارسی می‌نویسد: «دیدار یادشده بخشی از کمپین چندماهه این مقام ارشد اسرائیلی برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با گروه‌های تبعیدی ایرانی، همزمان با نزدیک‌شدن به یک سالگی اعتراضات سراسری علیه حکومت ایران است.» اصل دیدار یک امر است و انتشار تصاویر دیدار آن یک امر دیگر. ایران در طول سال‌ها خائنان زیادی را به چشم خویش دیده است که با دشمنان این سرزمین پیمان بسته‌اند. خیلی از آن‌ها خواسته‌اند این همکاری پنهان بماند، اما اسرائیلی‌ها برای بازسازی چهره خود از یک رژیم تروریستی و فرقه‌ای بنیادگرا به دولتی دموکراسی‌خواه و دلسوز نیاز دارد تا تصاویری غیر از ترور و آدمکشی و پیکر بی‌جان کودکان فلسطینی ذیل کلیدواژه «اسرائیل» در ذهن مخاطب بیاید. ایران و رژیم‌صهیونیستی گرچه نه مستقیم، اما در جنگ با همدیگر هستند و دست دوستی دادن به صهیونیست‌ها یادآور تصویر دست دادن مسعود رجوی با صدام است، در حالی که ایران و عراق در جنگی سنگین به دلیل تجاوز ارتش بعثی به خاک ایران بودند.

 

فرهیختگان عنوان کرد: شوک امنیتی به اپوزیسیون

صوت‌های لو رفته از سیما ثابت بعد از خروج او از «ایران‌اینترنشنال» و ماجرای رعنا رحیم‌پور مجری سابق بی‌بی‌سی فارسی باعث بازشدن پرونده نفوذ گسترده به داخل ساختار ضدانقلاب شده است.

روزنامه فرهیختگان در این رابطه نوشته: استعفای خبرنگار اینترنشنال که برخی نیز آن را اخراج عنوان کرده‌اند واجد این پیام مهم است که صدای شکست اپوزیسیون حتی به استودیو‌های تندرو‌ترین رسانه‌های ضد ایرانی نیز رسیده است. به همین دلیل نیز دولت‌های غربی و عبری طراحی‌های پیچیده برای حمایت از اپوزیسیون را کنار گذاشته و به‌طور شفاف از طریق برگزاری جلسه با خبرنگاران رسانه‌های معاند وارد میدان شده‌اند تا بتوانند فرآیند تنفس مصنوعی برای تداوم حیات نباتی آنها را آغاز کرده‌ و ظرفیت مخاطبان این شبکه‌ها برای خیابان‌کشی‌ مجدد را احیا کنند. خبرنگار مستعفی اینترنشنال در ادامه همین صوت مدعی می‌شود او نیز جزء گروهی است که بهترین آپشنش برای کشور جمهوری اسلامی است. این ادعاها درحالی از جانب سیما ثابتی مطرح می‌شود که او بارها در صفحه شخصی خودش از رفتن جمهوری اسلامی صحبت به میان آورده است. این متناقض‌گویی را چیزی جز منفعت‌طلبی و ترس توجیه نمی‌کند. پیش از این صوتی از رعنا رحیم‌پور، خبرنگار اخراجی بی‌بی‌سی نیز منتشر شده بود که وی در آن به انتقاد از رویکرد تجزیه‌طلبانه رسانه اینترنشنال پرداخته بود. حال آنکه رسانه محل کار خود او یعنی بی‌بی‌سی نیز در جریان التهابات سال گذشته ایران به بال مکمل اینترنشنال در راستای آشوب تبدیل شده و بارها تریبون خود را در اختیار نمایندگان گروه‌های تجزیه‌طلب قرار داده بود.

 

جام جم مطرح کرد: شکل‌دهی نظم نوین جهانی در کنگره عظیم اربعین

در روزهای منتهی به اربعین حسینی، جهان اسلام شاهد حضور میلیونی عاشقان حسینی است که پای پیاده در مسیر عاشقی و وفای به عهد، مسیر هزاران کیلومتری از ایران تا نجف، کربلا و سامرا را طی کردند تا جهان شاهد حضوری بزرگ‌تر از مراسم و مناسک معنوی حج باشد.

روزنامه جام جم با ذکر این مطلب نوشته: پیاده‌روی اربعین حاوی پیام‌های مهمی در ابعاد منطقه‌ای و جهانی است و وحدت و همبستگی مسلمانان از مذاهب مختلف و حتی حضور پیروان سایر ادیان و مکاتب در این گردهمایی بزرگ، ازجمله دستاوردهای مهم آن به شمار می‌رود که با نمایش علنی وحدت مسلمانان، نشانه‌هایی از تحولات منطقه و مانور قدرت جهان اسلام به دنیا مخابره می‌کند. اربعین با وجود تلاش‌های غرب برای دوری عراق از ایران و سلطه بر اتفاقات داخلی آن، به نقطه‌ای برای نزدیکی دو ملت ایران و عراق تبدیل شده است و میزبانان عراقی با شوق و علاقه از مهمانان ایرانی‌شان استقبال و پذیرایی می‌کنند؛ همان صحنه‌ای که دشمنان غربی و منطقه‌ای بعد از سال‌ها تقلا برای برهم زدن این دوستی، چشم دیدنش را ندارند. اباعبدا... فقط مختص شیعه، ایرانی یا عراقی نیست، بلکه کل جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان هم با روایت ایثارها و از جان گذشتگی‌های دشت نینوا به امام حسین(ع) ارادت دارند. چنانچه عنوان می‌شود، ظرفیت مراسم اربعین برای ایجاد وحدت فراتر از امت اسلام است؛ چنانکه می‌بینیم که مسیحیان، کشیش‌ها و علمای یهود شیفته این اجتماع معنوی خالصانه هستند.

 

جوان: مشکل برخی اصلاح‌­طلبان و روشنفکران با اربعین چیست؟/ کسب‌وکار سیاسی «بی‌دین‌نمایی» و «دین‌گریزپنداری»

گروهی از کسانی که مدام دم از مردم می‌زنند و سعی دارند با انگاره‌های سیاسی و مذهبی جامعه ایران را چندباره نشان دهند هنگامی که استقبال عظیم مردم از اربعین را می‌بینند دچار تناقض شده و ماهیت اصلی تفکرشان را عیان می‌سازند.

روزنامه جوان در این باره نوشته: درحالی‌که میلیون‌ها نفر از دوستداران اهل‌بیت در ایران و سایر کشور‌ها یا خود را به خیل اقیانوس اربعین رساندند یا به غبطه جاماندن از این سفر، در شهر و دیار خود قدم در این راه نهادند، اما بودند معدودی از افرادی که در رسانه‌ها و فضای مجازی خواستند خلاف این رود خروشان شنا و در آن تشکیک کنند. مقصود، افراد بی‌دین و ضدانقلاب خارج‌نشین که با هرگونه رفتار دینی خصومت می‌ورزند نیست، که آنان تکلیفشان روشن است، مقصود برخی از به‌اصطلاح اصلاح‌­طلبان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران داخلی است که از سر مقاصد سیاسی با مظاهر دینداری مردم عناد می‌ورزند. بهترین تعبیر برای توصیف آنان این است که «به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است.» حتی ممکن است در زندگی شخصی خودشان به مناسک دینی ملتزم باشند، اما حیات و منافع سیاسی‌شان ایجاب می‌کند که جامعه را بی‌دین به تصویر بکشند! ذره‌بینی در دست می‌گیرند تا کوچک‌ترین آسیب فرهنگی اجتماعی را بزرگنمایی کنند و آن را نشانه‌ای از اینکه عموم مردم از این راه برگشته‌اند، بدانند. جملاتشان هم طبیعتاً برای رسانه‌های بیگانه تیترساز است.

 

کیهان: با اعتراف کارفرما بازیگران ناکام اغتشاشات روسیاه شدند

پیوند عمیق اپوزیسیون با خارجی‌ها به‌ویژه صهیونیست‌ها هر روز آشکارتر می‌شود و مشخص نیست در این شرایط چگونه ادعای استقلال فکری‌ و براندازی برای منافع ایرانیان دارند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: کارفرمای ناکام اغتشاشات سال گذشته در ایران به اقتدار روزافزون ایران اذعان کرد. گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که در لندن با شماری از همکاران شبکه‌های صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال و رادیو فردا ملاقات کرده بود، گفت: ایران تنها مشکل اسرائیل نیست. رژیم ایران در حال باز کردن بازوهای خود در سراسر جهان است. ملاقات شماری از همکاران شبکه‌های معاند بیگانه با وزیر صهیونیست در حالی انجام شده که برخی از این شبکه‌ها مانند اینترنشنال و بی‌بی‌سی و صدای آمریکا طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش تعرضات به همکاران زن این شبکه‌ها و استعفای اعتراضی آنها بوده است. در عین حال، رژیم صهیونیستی در بحرانی‌ترین و آشفته‌ترین وضعیت خود از زمان ‌اشغال فلسطین در سال 1948 به سر می‌برد و دچار از هم گسیختگی شدید، و اعتراضات و سرکوب گسترده است چنان که فقط در یک مورد 170 سیاهپوست مهاجر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند. علنی شدن نقش موساد و سرویس‌های جنایتکار مشابه در پشت صحنه رسانه‌های معاند در حالی است که برخی رسانه‌های داخلی، هماهنگ با آن رسانه‌های بیگانه و معاند فعالیت می‌کنند یا اساسا محتوای تولید شده از سوی آنها، عینا در بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و اینترنشنال و رادیو فردا بازتاب داده می‌شود.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها