عرب صادق در گفتگو با «فردا»:

آراء خاکستری جذب جریانی می‌شود که برای رفع مشکلات راهکار عملی ارائه دهد

کد خبر: 1243807

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جریان جدید سیاسی که بر مبنای مشی اصیل انقلابی عمل می‌کند، به آن باور واقعی دارد و برای عبور از مشکلات راهکار عملی دهد، می‌تواند آرای خاکستری را جذب کند.

آراء خاکستری جذب جریانی می‌شود که برای رفع مشکلات راهکار عملی ارائه دهد

گروه سیاسی فردا: در ادوار انتخابات، آرای خاکستری نقشی تعیین کننده در مشخص شدن طرف پیروز ماجرا داشته است اما درباره میزان اثرگذاری این نوع آرا در انتخابات مجلس دوازدهم تحلیل های مختلفی مطرح می‌شود. اصلاح‌طلبان مدعی هستند «آرای خاکستری در این دوره از انتخابات پای صندوق نمی آیند چراکه ما نیستیم»، در مقابل برخی تحلیلگران معتقدند «اگر سطح رقابت جدی باشد آرای خاکستری قطعا می آید و حضور و مشارکتش تعیین کننده خواهد بود».

مهدی عرب صادق در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره میزان تأثیرگذاری آرای خاکستری بر نتایج انتخابات مجلس دوازدهم گفت: آرای خاکستری توجهی به دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب ندارند چون مردم اعتقاد دارند نه اصلاح طلب مشکل ما را حل کرده و نه اصولگرا، پس دوران این نوع تقسیم بندی سیاسی گذشته است.

وی افزود: کسی که امروز همچنان دم از اصلاح طلب و اصولگرا می زند برداشت درستی از نگاه واقعی جامعه به جریانات سیاسی موجود ندارد. معتقدم آرای خاکستری در انتخابات اسفندماه به سمت هیچ کدام از جریانات موجود کشور نخواهد رفت چون آنها را آزمون پس‌داده به لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قلمداد می کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آرای خاکستری در انتخابات پیش رو به نفع جریان جدید سیاسی وارد صحنه می شود، یادآور شد: جریانی که مشکلات و مسائل مردم را می شناسد و برای عبور از وضع موجود راه حل ارائه دهد، آرای خاکستری به نفع این جریان پای صندوق رأی خواهد آمد.

وی با بیان اینکه گفتمان جریان های موجود سیاسی بیشتر خودمحور است یعنی بر مبنای منافع خودشان تلاش انتخاباتی انجام می دهند، ادامه داد: سوپر انقلابی ها تلاش دارند که مشی اصیل انقلابی را به نفع خود مصادره کنند اما در واقع به این مشی باوری ندارند. جریان جدید سیاسی که بر مبنای مشی اصیل انقلابی عمل می کند، به آن باور واقعی دارد و برای عبور از مشکلات راهکار عملی دهد، می تواند آرای خاکستری را جذب کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ما امروز برای عبور از مشکلات و مسائل کنونی کشور به هم‌افزایی فکری همه جریان های سیاسی داریم بنابراین جریانی که بتواند نمایندگان سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی را زیر چتر خود آورد و درد مردم را ببیند و راهکار عملی برای حل آن ارائه کند، با اقبال آرای خاکستری مواجه خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها