عباس مقتدایی در گفتگو با فردا:

رئیسی قدرت ایران را به رخ کشید

کد خبر: 1245568

نماینده مجلس گفت: اکنون قدرت دفاعی ایران، پیشرفت های شگرف علمی، توانمندی های سیاسی و نفوذ فراگیر فرهنگی ایران در بسیاری از نقاط جهان خریدار دارد و صحبت های رئیس جمهور از این منظر کاملا مورد توجه ملت های جهان است.

رئیسی قدرت ایران را به رخ کشید

گروه سیاسی فردا: رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی انجام داد که این سخنرانی تحلیل های مختلفی را به دنبال داشت.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره سفر رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئیسی از این فرصت مغتنمی برای بیان دیدگاه‌های ایران در سازمان ملل استفاده کرد و اقتدار و توانمندی ایران در سازمان ملل طنین‌انداز شد. 

وی افزود: آنچه اکنون رخ داده است به رخ کشیدن قدرت ایران است به گونه ای که می تواند معادلات بین المللی و منطقه ای را تحت تأثیر توانمندی های درون ایران قرار دهد. اکنون قدرت دفاعی ایران، پیشرفت های شگرف علمی، توانمندی های سیاسی و نفوذ فراگیر فرهنگی ایران در بسیاری از نقاط جهان خریدار دارد و صحبت های رئیس جمهور از این منظر کاملا مورد توجه ملت های جهان است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: رئیسی با اتکا به قدرت درونی ملت ایران که توانسته فشارهای بی‌سابقه، چندجانبه و چند وجهی ایالات متحده آمریکا را در عمل فلج کند و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر فلج کردن ایران را باطل سازد و این موفقیت را در سازمان ملل به رخ آمریکایی‌ها کشید.

وی افزود:اکنون ملت ایران با پشت سر گذاشتن اغتشاشات برنامه‌ریزی شده از سوی اجانب و با تکیه بر همگامی و حضور مقتدرانه در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله شانگهای و بریکس می‌تواند این نکته را برجسته‌تر از هر زمان دیگری در سازمان ملل مطرح کند که ایران به عنوان یک تمدن بزرگ جهانی جایگاه خود را یافته است، زیر بار نظام سلطه نرفته و نظام سلطه مجبور است که حرف‌های ایران و شروط ایران را بپذیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دردسرهایی که اروپایی‌ها به ویژه انگلستان، آلمان و فرانسه و شیطنت‌ها و طراحی‌های مکارانه‌ای که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها پدید آورده‌اند همه آنها در برابر اراده ایرانیان شکست خورده است و اکنون رئیس جمهور ایران در آستانه سخنرانی در سازمان ملل مورد توجه ملت‌های جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: خطاب و بیان رئیسی بازتابی از ملت‌های رو به رشد و البته زخم خورده از نظام سلطه‌ای است. اکنون کشورهای آسیایی و آفریقایی بازتاب آمال و آرزوهای خود را در سخنرانی رئیس جمهوری ایران جست و جو می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: بنابراین ایران اکنون با توجه به اینکه توانسته است پول‌های بلوکه‌شده خود را که تحت فشار آمریکایی‌ها متوقف شده بود به درون کشور بازگرداند و بتواند از آن استفاده کند یک جریان جهشی برای توسعه سفره مردم را طراحی و پیگیری می‌کند که در قالب برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ از سوی مجلس ایران برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها