احمد خاتمی: حوزه علمیه باید انقلابی بماند

کد خبر: 1247787

امام جمعه موقت تهران گفت: براندازی نظام جمهوری اسلامی از اهداف جریان ضد انقلاب است که در اغتشاشات سال گذشته شاهد این امر بودیم تا با تقسیم کار به اهداف شوم خود دست یابند.

احمد خاتمی: حوزه علمیه باید انقلابی بماند

امام جمعه موقت تهران گفت: براندازی نظام جمهوری اسلامی از اهداف جریان ضد انقلاب است که در اغتشاشات سال گذشته شاهد این امر بودیم تا با تقسیم کار به اهداف شوم خود دست یابند.

آیت الله سید احمد خاتمی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام اظهار داشت: حوزه علمیه باید انقلابی بماند و طلاب انقلابی باید تعبد و به همه دستورات دین اسلام اعتقاد داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: اگر طلبه‌ای شعارهای انقلابی سر دهد، اما با معنویت و مقدسات فاصله داشته باشد، در این صورت این طلبه انقلابی نیست.

آیت الله خاتمی ادامه داد: انسان معصوم نیست و ممکن است طلاب هم دچار خطا و اشتباه شوند اما از ویژگی‌های طلبه انقلابی آن است که اگر لغزشی از او سر زده باشد، آن را توجیه نکرده و برای جبران خطای خود تلاش کند.

امام جمعه تهران ابراز داشت: درس خواندن و تحصیل جدی از ویژگی‌های یک طلبه انقلابی است و طلاب می‌بایست این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در امر درس خواندن و تدریس کوشا باشند و موضوع شاگرد پروری را به عنوان یک عبادت ببینند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بدنه حوزه انقلابی است افزود: طلاب باید در راستای تحصیل علم و همچنین دفاع از ولایت ثابت قدم باشند.

آیت الله خاتمی همچنین بیان داشت: طلبه انقلابی باید نسبت به موضوعات روز جامعه حساس و تحلیل درستی از شرایط جامعه داشته باشد و در موضوع دفاع از ولایت فقیه بی‌طرفی اختیار نکند، بلکه ولایت فقیه را در جامعه معرفی کند و ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب همانند شجاعت و ساده زیستی را برای مردم بازگو کند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که در متن حوزه علمیه قرار دارند افزود: از این افراد تعجب می‌کنیم که چرا همگان را نقد می‌کنند اما از کنار افرادی که انقلابی نیستند و در مسیر ولایت قرار ندارند به راحتی عبور می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: این افراد حتی خدمتگزاران حوزه را نقد می‌کنند در حالی که جهاد تبیین می‌گوید که باید در برابر کسانی که ضدانقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند ایستاد.

وی ابراز داشت: براندازی نظام جمهوری اسلامی از اهداف جریان ضد انقلاب است که در اغتشاشات سال گذشته شاهد این امر بودیم تا با تقسیم کار به اهداف شوم خود دست یابند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: برخی از حوزویانی که اهداف دشمنان را دنبال می‌کنند به آنان این مأموریت سپرده شده که حوزه را حوزه انقلابی نشان ندهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی را حوزه انقلابی پدید آورد و هدف دشمن آن است که خروجی حوزه شخصیت‌هایی همانند امام راحل، مقام معظم رهبری و علامه مصباح یزدی نباشد.

امام جمعه موقت تهران عنوان داشت: رئیس جمهور و مسئولان کشور به صورت تمام وقت و شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند و نقدهایی که انصاف را رعایت نمی‌کنند درست نیست.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: این سفر برای ما پر خیر و برکت بود و آیت الله رئیسی پیام انقلاب اسلامی را در عرصه بین المللی به صورت دقیق بیان کردند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها