صبح نو/ الزامات مشارکت حداکثری و برگزاری انتخاباتی رقابتی

کد خبر: 1256763

صبح نو نوشت: اگر دولت در پاسخگویی به مطالبات اقتصادی و سیاسی مردم موفق باشد و میزانی از سطح رفاه ایجاد کرده وعده‌هایش را محقق کرده باشد، می‌تواند در افزایش مشارکت مؤثر باشد.

صبح نو/ الزامات مشارکت حداکثری و برگزاری انتخاباتی رقابتی

گروه سیاست سایت فردا - در حالی که جریان‌های رادیکال سعی دارند انتخاباتی سرد با حداقل مشارکت رقم بخورد و گاهی نیز ذهنیت‌ها و ادعاهای خود را به سیاست کلی نظام نسبت می‌دهند اما دیدگاههای مصرح رهبر معظم انقلاب درست برخلاف آنچه تندروها می‌خواهند بر مشارکت حداکثری تاکید دارد.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: برگزاری انتخابات رقابتی و مشارکتی الزاماتی دارد که علاوه بر نقش مردم در رقم‌خوردن چنین انتخاباتی، عملکرد نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله دولت و شورای نگهبان نیز در شکل‌گیری چنین انتخاباتی مؤثر است و تأثیر مستقیم در میزان مشارکت خواهد داشت.

همچنان‌که اگر دولت در پاسخگویی به مطالبات اقتصادی و سیاسی مردم موفق باشد و میزانی از سطح رفاه ایجاد کرده وعده‌هایش را محقق کرده باشد، می‌تواند در افزایش مشارکت مؤثر باشد.

در این دوره از انتخابات، رهبری نظام یک راهبرد و شاخص دیگر را در کنار مشارکت مورد توجه قرار دادند و آن هم برگزاری انتخابات «رقابتی» است.

شاخصی که حضور نماینده همه جناح‌ها و احزاب سیاسی در آن مورد تأکید است تا زمینه‌ساز یک انتخابات رقابتی شود. برهمین اساس، رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان تأکید کردند: «همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفندماه امسال فراهم کنند.» توصیه‌ای که به منزله تذکر به شورای نگهبان برداشت شده است تا در انتخابات آتی با دید بازتری، صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها