فرهیختگان / سعید آجورلو: سوپر انقلابی‌ها در تخریب مجلس کنار اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قرار گرفتند

کد خبر: 1257944

فرهیختگان به نقل از سعید آجورلو نوشت: خیلی حرف‌ها و طرح‌هایی که شاید همین طیف رادیکال در مجلس مطرح کردند، در مقام عمل اجرا نشده و حتی بر آن مبنا قانون‌گذاری هم نشده اما در مرحله پیش از قانون‌گذاری یک کمپین تخریبی پیرامون آن به راه افتاده است.

فرهیختگان / سعید آجورلو: سوپر انقلابی‌ها در تخریب مجلس کنار اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قرار گرفتند

گروه سیاست سایت فردا - هرچه به موعد برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم بحث بر سر چگونگی مشارکت سیاسی و همچنین دوگانه مشارکت-تحریم جدی‌تر می‌‌شود‌.

مدیرمسئول روزنامه صبح نو در این رابطه با اشاره به چهار راهبرد رهبرانقلاب (امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) دو راهبرد مشارکت و رقابت را دارای همبستگی بیشتری دانسته و با ذکر چهار چالش برای تحقق مشارکت و رقابت بالا در انتخابات به فرهیختگان گفته: چهار چالش برای اینکه به این دو استراتژی و راهبرد برسیم و بتوانیم آن را عملی کنیم، وجود دارد که یکی از آنها مساله‌دار بودن نهادهاست.  

درمورد مجلس با توجه به اینکه به انتخابات مجلس نزدیک هستیم، بخشی از ‌انگیزه فرد رای‌دهنده به کارآمدی آن نهاد ربط دارد، بخشی به مسائل سیاسی و بخشی هم به مساله کارآمدی ارتباط دارد. در طول چهارسال گذشته، به نظر من نهاد پارلمان خیلی تخریب شده است. مجلس یازدهم قبل از انتخابات۱۴۰۰ از سوی کسانی که فکر می‌کردند، قدرت گرفتن این مجلس می‌تواند زمینه اتفاقاتی شود که در انتخابات ۱۴۰۰ امتداد پیدا کند، تخریب شد.

روایت پارلمان و عملکرد پارلمان، از زبان تخریب‌کنندگانش شنیده شد و آن روایتی که بیرون آمد نه از داخل مجلس بلکه از سوی تخریب‌کنندگان و کسانی که قصدشان، نگرش‌های تخریبی بود، روایت شد. من فکر می‌کنم در این مسیر تخریب، گرایش‌های سوپر انقلابی که می‌توانیم اسم آنها را گرایش‌های افراطی بگذاریم کنار اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قرار گرفتند که البته بخشی از آن هم قبل از ۱۴۰۰ اتفاق افتاد.

خیلی حرف‌ها و طرح‌هایی که شاید همین طیف رادیکال در مجلس مطرح کردند، در مقام عمل اجرا نشده و حتی بر آن مبنا قانون‌گذاری هم نشده اما در مرحله پیش از قانون‌گذاری یک کمپین تخریبی پیرامون آن به راه افتاده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها