جوان/ اذعان فعال اصلاح‌طلب به تاثیر عملکرد روحانی بر کاهش مشارکت

کد خبر: 1259533

جوان نوشت: نگاهی گذرا به وضعیت سیاسی و اجتماعی هم نشان می‌دهد که ناکارآمدی دولت روحانی و سیاسی کاری مجلس دهم که با اکثریت اصلاح‌طلب بود و ناکارآمدی شورای شهر و شهرداری اصلاح‌طلبان همگی در ناامیدی مردم از صندوق رأی و انتخابات نقش داشت.

جوان/ اذعان فعال اصلاح‌طلب به تاثیر عملکرد روحانی بر کاهش مشارکت

گروه سیاست سایت فردا - نارکارآمدی دولت روحانی در حل مشکلات و حتی شنیدن صدای مردم موجب دلسردی برخی از صندوق‌های رای شد اما حالا همان‌های که این ناامیدی را پدید آوردند خود را در جایگاه مدعی جا می‌زنند.

مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری- از احزاب اصلاح‌طلب- با وجود انتقادات به رد صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس دوازدهم، معتقد است که تأیید صلاحیت همه افراد، ۳۰ درصد در میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیر دارد.

روزنامه جوان نقل کرده که کواکبیان در پاسخ به این سؤال که «برای کاهش مشارکت در انتخابات سهمی هم برای دولت آقای روحانی و مجلس دهم قائل هستید، این‌ها باعث ضربه به اعتماد مردم نشد»، مجبور می‌شود اذعان کند که «بله. من تعصبی ندارم بالاخره یک بخشی از کاهش میزان مشارکت به این دلیل بود که خیلی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مطلوب نبود».

نگاهی گذرا به وضعیت سیاسی و اجتماعی هم نشان می‌دهد که ناکارآمدی دولت روحانی و سیاسی کاری مجلس دهم که با اکثریت اصلاح‌طلب بود و ناکارآمدی شورای شهر و شهرداری اصلاح‌طلبان همگی در ناامیدی مردم از صندوق رأی و انتخابات نقش داشت. اما اصلاح‌طلبان با فرافکنی و فرار از مسئولیت، می‌خواهند فقط دیگران را مسئول معرفی و خود را تبرئه کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها