نیره قوی در گفت‌وگو با «فردا»:

نقش و تاثیر زنان در انتخابات

کد خبر: 1264706

فعال سیاسی اصولگرا گفت: امیدواریم انتخابات پرشوری را اسفندماه تجربه کنیم که چهار عنصر سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در آن برجسته باشد.

نقش و تاثیر زنان در انتخابات

گروه سیاسی فردا: «حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد؛ ملاک شایسته‌سالاری است»، این سخن رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جمعی از زنان و دختران بود.

نیره قوی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره نقش زنان در انتخابات گفت: زنان در قلمرو فردی، خانوادگی و اجتماعی می توانند برای انتخابات نقش آفرین باشند. یعنی در کنار رأی فردی که خودشان به صندوق می اندازند، این تأثیرگذاری را دارند که فرزندان و همسران شان را برای مشارکت سیاسی و انتخاب نامزد مطلوب کمک کنند.

وی با بیان اینکه زنان می توانند نقش متفاوتی را در انتخابات نسبت به مردان ایفا کنند، افزود: زنان عموما نقش های اجتماعی را بر حسب تحصیل و شغل شان برعهده دارند بنابراین از این امکان برخوردارند تا بتوانند یک مجموعه ای را به حرکت درآوردند و در مسیر بالارفتن میزان مشارکت اجتماعی و سیاسی به عنوان هدایت گر عمل کنند.

این فعال سیاسی یادآور شد: زنان در عرصه فضای مجازی نیز می توانند کنشگری کنند و فالوئرهای خودشان را برای انتخاب نامزد شایسته در انتخابات یاری رسانند. احزاب و گروه هایی امروز در کشور ما هستند که بانوان در رأس این مجموعه ها قرار دارند، آنها از این ظرفیت برخوردار هستند که بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات سطح رقابت سیاسی را بالا ببرند که این مسئله عامل موثری برای افزایش میزان مشارکت خواهد بود. در مجموع امیدواریم انتخابات پرشوری را اسفندماه تجربه کنیم که چهار عنصر سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در آن برجسته باشد.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها