جام جم/ غرب شرمنده مقام زن است

کد خبر: 1265294

جام جم نوشت: سقراط زن را بزرگ‌ترین دلیل انحطاط بشر می‌دانست و ارسطو معتقد بود خدا زن و برده را آفرید تا به مرد خدمت کند. در میان فلاسفه معاصر نیز افرادی مانند برتراند راسل نگاه‌شان مبتنی برهمان عقاید زن‌ستیز گذشته است.

گروه سیاست سایت فردا - واکاوی اندیشه‌های متفکران مشهور دنیای غرب در خصوص موضوع زن از نگاه تحقیرآمیز به زنان به عنوان جنس دوم و وسیله التذاذ مردان حکایت دارد. این در حالی است که «زن» نقطه قوت اسلام است‌. در تمدن اسلامی بین زن و مرد از منظر انسانی هیچگونه تفاوتی وجود ندارد.

روزنامه جام جم با این مقدمه نوشته: سقراط زن را بزرگ‌ترین دلیل انحطاط بشر می‌دانست و ارسطو معتقد بود خدا زن و برده را آفرید تا به مرد خدمت کند. در میان فلاسفه معاصر نیز افرادی مانند برتراند راسل نگاه‌شان مبتنی برهمان عقاید زن‌ستیز گذشته است. او درباره زنان چنین نظری دارد: «زن‌دروازه جهنم و ‌ام‌الفساد است.» 

در نگاهی به تاریخ تمدنی غرب می توان دریافت با انقلاب صنعتی در غرب و نیاز به بازار مصرف و نیروی کار ارزان قیمت‌، زنان غربی از خانه به بازار کار کشانده شده و سپس از جاذبه‌های جنسی آنان در راستای ترویج مصرف‌گرایی و تبلیغات برای جذب مشتری به منظور گردش چرخ‌های صنعت بهره‌گیری شد. همین مساله موجب شد تا در کنار انقلاب صنعتی، دنیای غرب انقلاب جنسی را رقم بزنند؛‌ انقلابی که به فاجعه اضمحلال بنیان‌های خانواده در غرب منتهی شد و بحران خانواده و مادری را در این بخش از دنیا به‌وجود آورد.

نقلاب اسلامی ایران با تکیه بر نگاه تمدنی اسلام زمینه‌های رشد و تعالی زنان را هم در زمینه‌های فردی و خانوادگی و هم در حوزه‌های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی فراهم کرده به گونه‌ای که وضعیت زنان به لحاظ تحصیلات و مشارکت‌های اجتمای سیاسی در دوران قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست. هر چند کمبودها و کوتاهی‌هایی هم وجود دارد که این کمبودها درست همان نقاطی است که نگاه تمدنی اسلام محور اقدامات،‌برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما نبوده است‌.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها