رسالت/ پازل مشکلات اینترنت تکمیل شد/ مردم کسی را طرف خودشان می‌دانند که برای رفع مسدودیت‌ها هزینه بدهد

کد خبر: 1265582

رسالت نوشت: «طرف مردم بودن» هزینه دارد. تمهیدات دولت برای رفاه حال کاربران اینترنت در ماه‌های پایانی سال که شامل یک بسته رایگان هدیه می‌شود قابل‌تمجید است اما کافی نیست.

رسالت/ پازل مشکلات اینترنت تکمیل شد/ مردم کسی را طرف خودشان می‌دانند که برای رفع مسدودیت‌ها هزینه بدهد

گروه سیاست سایت فردا - افزایش قیمت اینترنت با توجه با کیفیت و سرعت آن موجب بروز واکنش‌هایی در روزهای اخیر شده که نسبتی بین نرخ وکیفیت نمی‌بیند. 

روزنامه رسالت در این خصوص نوشته: مشکلاتی از قبیل فیلترینگ بدون توجیه که برخلاف وعده‌ها از سال گذشته ادامه یافته و هزینه مالی یا زمانی یا روانی به کاربران تحمیل کرده است. همچنین افت سرعت محسوس و نوسان سرعت غیرقابل‌انکار کیفیت اینترنت که مدت‌هاست کاربران را آزار می‌دهد و اختلال‌های گاه‌وبی گاه شبکه نیز مزید بر علت می‌شود. آنچه امروز افزایش قیمت اینترنت را برای مردم غیرقابل‌توجیه می‌سازد، این سؤال است: چرا افزایش قیمت اینترنت «با توجه به شرایط اپراتورها» گریزناپذیر بود، اما عمل به وعده رئیس‌جمهور مبنی بر خاتمه مسدودیت‌ها پس از برقراری کامل امنیت در کشو، گریزناپذیر نبود؟ 

چرا افزایش قیمت‌ها ضروری بود، اما برطرف‌ساختن کندی سرعت ضروری نبود؟ «طرف مردم بودن» هزینه دارد. تمهیدات دولت برای رفاه حال کاربران اینترنت در ماه‌های پایانی سال که شامل یک بسته رایگان هدیه می‌شود قابل‌تمجید است اما کافی نیست. مردم کسی را طرف خودشان می‌دانند که برای رفع مسدودیت‌ها هزینه بدهد.  

نباید اجازه داد اینترنت به‌راحتی تبدیل به برگ برنده‌ای بشود که جریان‌های غیرانقلابی و حتی ضدانقلاب آن را سر دست بگیرند و با آن از میان مردم یارگیری کنند. مجموعه مدیریت اینترنت در یکی دو سال اخیر کار را به‌جایی رساند که مرجع عالیقدری همچون آیت‌الله جوادی آملی نیز به آن واکنش دهند و به گوشه‌ای از معضلات آن اشاره کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها