جام جم عنوان کرد: مسیریابی کشور از خانه ملت

کد خبر: 1277790

جام جم نوشت: مردم هستند که می‌توانند با رای و انتخاب صحیح خود، نمایندگانی را بر مصدر امور بنشانند که با مفاسد اقتصادی مبارزه کرده و در جهت رفاه قانونگذاری کرده و اولویت خویش را حل مشکل معیشت طبقات ضعیف قرار داده و با مردم به‌خصوص محرومان ارتباط داشته باشند.

جام جم عنوان کرد: مسیریابی کشور از خانه ملت

گروه سیاست سایت فردا - مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی یکی از ارکان مهم کشور است که وظیفه خطیر قانون‌گذاری و نظارت بر چگونگی اجرای قانون را برعهده دارد.

روزنامه جام جم با اشاره به این نکته نوشته: فلسفه وجودی مجلس، تنظیم‌گری در نظام اجتماعی و روابط در جامعه و مشخص کردن حقوق و تکالیف افراد حقیقی و حقوقی جامعه است؛ با قانون‌گذاری صحیح و درست است که مردم می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی خوب و سعادتمندانه داشته باشند. 

یک مجلس قوی و کارآمد با تقنین بهنگام و اصولی، موجب حفظ حقوق و آزادی‌های مردم شده و جلوی دست‌اندازی سودجویان و متعرضان به حقوق مردم را سد می‌کند. مجلس شورای اسلامی با مشخص کردن وظایف و حدود اختیارات دولت و قوه قضاییه، مبنای تصمیم‌گیری را مشخص و از تشتت و چندگانگی در مبادی اجرایی و قضایی جلوگیری می‌کند. 

مجلس این اختیار را دارد تا بر دولت نظارت کند و وجود خلأ و کاستی‌ها را گوشزد کند و از اختیارات قانونی خود در قالب سؤال یا استیضاح در نسبت با مجریان در قوه مجریه استفاده کند.‌ 

 مردم هستند که می‌توانند با رای و انتخاب صحیح خود، نمایندگانی را بر مصدر امور بنشانند که با مفاسد اقتصادی مبارزه کرده و در جهت رفاه قانونگذاری کرده و اولویت خویش را حل مشکل معیشت طبقات ضعیف قرار داده و با مردم به‌خصوص محرومان ارتباط داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها