جام جم: زنان؛ پیشران مشارکت در انتخاباتند/ زنان دقیق‌تر از مردان به راهبردها و جریان‌ها نگاه می‌کنند

کد خبر: 1276444

جام جم نوشت: با توجه به این‌که زنان در برخی مسائل ازجمله شناخت اشخاص و راهبرد‌ها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مرد‌ها به صحنه نگاه می‌کنند، بنابراین می‌توانند در شناخت نامزد‌های اصلح انتخاباتی و تشویق اعضای خانواده به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنند.

جام جم: زنان؛ پیشران مشارکت در انتخاباتند/ زنان دقیق‌تر از مردان به راهبردها و جریان‌ها نگاه می‌کنند

گروه سیاست سایت فردا - همانطور در ترکیب لیست‌‌های انتخاباتی صحبت بر سر میزان حضور زنان در فهرست‌‌ها مورد توجه است، نحوه مشارکت و فعالیت آحاد زنان جامعه در نقاط عطف سیاسی همچون انتخابات نیز حائز اهمیت است.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: با توجه به این‌که زنان در برخی مسائل ازجمله شناخت اشخاص و راهبرد‌ها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مرد‌ها به صحنه نگاه می‌کنند، بنابراین می‌توانند در شناخت نامزد‌های اصلح انتخاباتی و تشویق اعضای خانواده به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنند.

مصطفی محمدی‌مکی، کارشناس ارشد علوم قرآن می‌گوید: زنان به‌طورکلی در اموری که نیاز به دقت و ظرافت دارد، عملکرد بهتری دارند. مثلا در تشخیص جزئیات ریز یا احساسات و عواطف ظریف. بانوان معمولا به موضوعات اجتماعی و سیاسی با دیدی جامع‌تر و چندوجهی می‌نگرند و صرفا به‌دنبال منافع فردی نیستند. گرایش زنان به همدلی و درک دیدگاه‌های مختلف باعث می‌شود بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها