جلال ساداتیان در گفت‌وگو با «فردا»:

اسرائیل می‌خواهد پای ایران به جنگ باز شود

کد خبر: 1280849

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اسرائیل دنبال کشاندن پای ایران به جنگ است تا حمایت مستقیم آمریکا را به دست بیاورد.

اسرائیل می‌خواهد پای ایران به جنگ باز شود

گروه سیاست سایت فردا: رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که می‌خواهد به حزب الله لبنان حمله کند. حالا این پرسش مطرح است که چه قدر این ادعا واقعی است و می‌تواند دامنه تنش در منطقه را بالا ببرد؟

جلال ساداتیان، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اخیرا نشریه فایننشال تایمز در گزارشی خبر از جلسه محرمانه سردار قاآنی با برخی نیروهای محور مقاومت داده است و او گفته که اسرائیل همه تلاشش را می‌کند تا پای ایران در جنگ باز شود».

او ادامه داد: «در آن سو اسرائیل هم شرایط ویژه‌ای دارد و می‌بینیم که نتانیاهو عملا صرفا منافع شخص خودش را لحاظ می‌کند و فقط می‌کشد و حتی دیدیم بر سر مردمی از غزه که در پی غذا آمده بودند هم بمب می‌ریزد و زنان و کودکان را می‌کشد؛ به نحوی که از ابتدای جنگ غزه تا کنون بیش از سی هزار نفر کشته و هشتاد هزار نفر مجروح شده‌اند. در این شرایط نتانیاهو در یک بن‌بست قرار گرفته است و می‌خواهد دایره جنگ را گسترش دهد و با حزب‌الله درگیر شود تا پای ایران هم به جنگ باز شود تا از این رهگذر آمریکا به طور مستقیم پشت سرش قرار بگیرد. واقعیت این است که بله اسرائیل دنبال کشاندن پای ایران به جنگ است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «باید دید که اوضاع چه طور پیش می‌رود. تا اینجای کار ایران از ورود به جنگ مستقیم امتناع کرده است و نمی‌خواهد به طور مستقیم وارد تنش نظامی شود».

ساداتیان در پایان گفت: «آمریکا، هم از طریق عمان و هم از طریق عربستان مذاکراتی را پیش می‌برد. مشخصا در ژانویه در عمان مذاکراتی صورت گرفت تا جنگ کنترل شود اما به هر حال اگر تنش بالا برود طرفین ساکت نمی‌نشینند و افزایش دامنه نزاع می‌تواند خطرناک باشد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها