خبر خوش به سهام عدالتی ها | سهام عدالتی ها منتظر این پیامک باشید

کد خبر: 1146489

قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه شرکت‌هایی که در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرند دارای این مبلغ رسوبی هستند، بنابراین باید به تسویه آن با سهامداران خود اقدام کنند.

خبر خوش به سهام عدالتی ها | سهام عدالتی ها منتظر این پیامک باشید

به گزارش شمانیوز: «غلامرضا ابوترابی»، قائم مقام سپرده گذاری مرکزی و «محمد حسن‌لو»، معاون فناوری توسعه سپرده‌گذاری مرکزی در گفت و گویی جزییات دریافت سود‌های رسوب شده سهامداران در شرکت‌ها و نحوه وثیقه گذاری سهام برای دریافت تسهیلات خرد را تشریح کردند.

در ابتدای این برنامه «غلامرضا ابوترابی»، قائم مقام سپرده‌گذاری مرکزی، با تاکید بر وجود مبالغ قابل توجه از سود‌های رسوب شده دارندگان سهام عدالت در نزد شرکت‌ها گفت: برای این مهم راهکاری در نظر گرفته شد تا از طریق سجام اجرایی شود.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌هایی که در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرند دارای این مبلغ رسوبی بوده بنابراین باید به تسویه آن با سهامداران خود اقدام کنند. البته این یک سمت ماجرا است و سمت دیگر سهامدارانی هستند که باید احزار هویت شده و در سجام ثبت نام کنند.

ابوترابی با اشاره به وجود ۶۰ میلیون کد سهامداری در کشور افزود: از این تعداد ۴۰ میلیون نفر در سجام ثبت‌نام کرده‌اند؛ بنابراین سهامدارانی که سجام ندارند و مشخصات خود را در سجام ثبت نکرده‌اند از سود تقسیم شده مجامع عمومی محروم می‌شوند و سود به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و تنها سود به سهامدارانی پرداخت می‌شود که مشخصات خود را در سجام اعلام کرده‌اند.

جمعیت ۶۰ میلیونی

قائم مقام سپرده گذاری مرکزی تصریح کرد: جمعیت کشور ۸۰ میلیون نفر است و ۶۰ میلیون کد سهامداری وجود دارد. در بازار سرمایه علاوه بر شخص، شرکت‌های خصوصی، عام، و شخصیت‌های قانونی هستند که به آن‌ها نیز کد سهامداری تعلق می‌گیرد.

ابوترابی در ادامه و با اشاره به نحوه واریز سود و مطالبات یادآور شد: این مهم در بودجه ۱۴۰۱ تایید و بر عهده شرکت‌ها در قالب ناشر قرار گرفته و ناشر موظف است تا سود تقسیم مجامع عمومی و... را به سجام واریز کند و شرکت سپرده گذاری نیز از طریق بانک عامل این سود را به دارنده سهم که در سجام ثبت شده واریز و پیامک آن در قالب متنی که شفاف است؛ ارسال می‌کند و سهامداران دارای سجام منتظر پیامک واریز سود‌های رسوب شده باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها