اینترنت کی وصل میشه | محدودیت اینترنت | واتساپ | اینترنت بانک ملت | اینترنت بانک رسالت

خبرخوش درباره واتساپ | پایان فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ ؟

کد خبر: 1180645

برخی شنیده‌ها حاکی از برداشته‌شدن محدودیت‌های اسکایپ، اپ استور و گوگل ادز در برخی اپراتورها دارد.

خبرخوش درباره واتساپ | پایان فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ ؟

واتساپ | واتساپ پلتفرمی است که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. از اوایل مهرماه واتساپ فیلتر شد. وزیر علت فیلتر شدن واتساپ را ایجاد برقراری آرامش و امنیت مطرح کرد. آخرین اخبار در رابطه با رفع محدودیت واتساپ را با هم در سایت فردا می خوانیم.

اظهارات سردار جلالی درباره فیلتر اینستاگرام و واتس اپ

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند، گفت: این دوپلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی داشتند و این اثبات شده است. رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود و یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل در حاشیه پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری در جمع خبرنگاران در رابطه با فیلترینگ دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ، گفت: پلتفرم هایی که به عنوان شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد،  معمولا باید در چهارچوب قوانین و مقررات کشور ها اقدامات خود را به انجام برسانند. موضوع اصلی و در اولویتی که باید همه بر آن متعهد باشند ، حفظ امینت برای مردم است. 

وی در ادامه گفت: امنیت نقش زیر ساختی برای همه حوزه ها دارد و در نبود امنیت، اقتصاد و فرهنگ و فضای سیاسی و اجتماعی هم خالی از معنا است‌. این دو پلتفرم در گذشته هم نشان داده اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و حاضر نشدند شرایطی را که وزارت ارتباطات برای آنها تعریف کرده است را بپذیرند. در حوادثی اخیر هم نقش فعال آنها دیده شده است. 

سردار جلالی خاطر نشان کرد: این دوپلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی داشتند و این اثبات شده است. بنا براین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت که تا زمانی که امنیت کشور احساس کند که تضمینی ندارد این پلتفرم ها را متوقف کند. 

سردار جلالی تاکید کرد: از سوی دیگر  شورای عالی فضای مجازی مبتنی بر تامین‌نیازمندی های مردم برای توسعه و تقویت زیر ساخت های داخلی اقداماتی در دست انجام دارد تا به اقتصاد مردم و مشاغلی که در آنجا است کمک کرده باشد. شاهد یک مهاجرت نرمی در شبکه های داخلی هستیم که توسط مردم به صورت ارادی انجام‌می‌شود. تلاش زیادی شده است که مشاغل مستقر در این حوزه ها، جانمایی شود وابزار های کمکی برایش پیش بینی شود که مشاغل مردم آسیب نبیند.

شروط رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ

وی در پایان افزود: رفع فیلتر باید در شورای امنیت  کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران‌نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین  کشور را انجام دهند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌مُخل امنیت مردم هستند.

جزئیات پایان فیلترینگ چند اپلیکیشن مهم

برخی شنیده‌ها حاکی از برداشته‌شدن محدودیت‌های اسکایپ، اپ استور و گوگل ادز در برخی اپراتورها دارد.

 بر اساس گزارش‌های دریافتی، گفته شده که اپ استور در چند اپراتور اینترنتی رفع فیلتر شده است اما هنوز کاربران برخی اپراتورها به آن دسترسی ندارند.

به نظر می‌رسد، شرایط در مسیر برداشته شدن محدودیت‌های برخی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها قرار دارد. با این حال هنوز خبری رسمی در این خصوص منتشر نشده است. / منبع: همشهری آنلاین

خبر مهم از فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ

نماینده مجلس گفت: تا این لحظه چیزی مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ نشنیدم و گزارشی هم نیامده است.

«لطف الله سیاهکلی» نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در رابطه با فیلترینگ در فضای مجازی گفت: همه متوجه اهمیت فضای مجازی و اینترنت شده اند.  باید به کمک مردم به سمت مدیریت فضای مجازی برویم، مردم را باید بالغ و عاقل ببینیم. مردم می دانند چه چیزی را باید تحلیل کنند و چگونه تحلیل و تفسیر کنند اما از طرف دیگر  کشور باید ظرفیت مناسب را در اختیار مردم بگذارد و اینترنت در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در رابطه با فیلترینگ برخی پلتفرمها گفت: این اپلیکیشن ها آمارهای جهانی دارند، و به آقای وزیر گفتیم که از آمارهای جهانی استفاده کنید، در آمارهای جهانی دسته بندی شده هستند. مثلا در آمارهای جهانی یوتیوب جزء سایت های سالم مطرح می شود اما اینستاگرام جزء سایت های بسیار بد تعریف شده آن وقت ما یوتیوب را می بندیم و اینستاگرام را باز میکنیم. باید یک تغییر نگاه بر اساس شرایط جهانی وسرویس هایی که این پلتفرم ها در اختیار مردم قرار می دهند، داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا این لحظه چیزی مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ نشنیدم و گزارشی هم نیامده و منتظریم که ببینیم وزارت فناوری و اطلاعات و ارتباطات بر اساس نظرات تخصصی که دارند چه پیشنهادی را مطرح می کنند.

وی در رابطه با ضعف پیام رسان های داخلی گفت: همه پیام رسان ها در ابتدا ناقص الخلقه بودند و بعد کامل شدند؛  اینها یک فرآیند رشد دارند بنابراین پلتفرم داخلی زمان می خواهد تا تکمیل شود ولی در این مدت کوتاه پیشرفتهای خوبی داشتند؛ هم رشد مخاطب صورت گرفته و هم عیب هایشان را برطرف کردند، ما باید به این ها زمان بدهیم.باید دولت به این پلتفرم ها دولت کمک مالی کند. حتی به فرض اینکه همه پلتفرم های خارجی هم آزاد شوند ما بی نیاز از پلتفرم داخلی نیستیم.

منبع: برنا

محدودیت اینترنت رفع شد/ اعلام زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ

وزارت ارتباطات اعلام کرد: محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است.

وزارت ارتباطات اعلام کرد: محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم‌اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش روزنامه خراسان با عنوان «سرگردانی کسب و کارهای اینترنتی» در توضیحاتی اعلام کرد:

«همان طور که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه گذشته ۱۶ مهرماه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور به آن تاکید کرد، ایجاد محدودیت برای دو پلتفرم خارجی براساس تصمیم وزارت ارتباطات نبوده و ادامه آن نیز منوط به تصمیم مراجع امنیتی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

وی همچنین در روز چهارشنبه ششم مهرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره محدودیت‌های اعمال شده برای این دو پلتفرم آمریکایی گفت: مرجع تصمیم گیری در  این زمینه وزارت ارتباطات نیست و برخی محدودیت‌ها بنا به شرایط کشور و به تشخیص مراجع ذی صلاح در کشور ایجاد شده است و برداشته شدن این محدودیت‌ها برعهده مرجعی است که محدود شدن آن را ابلاغ کرده است.

حال با توجه به این که وزیر ارتباطات در نوبت‌های مختلف درباره وضعیت محدودیت‌های دو پلتفرم اظهارنظر واحد و صریحی داشته است، اطلاق عبارت «اظهارات متناقض و مبهم» به ایشان گزارش مذکور، کمی عجیب و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

علی‌ای‌حال؛ خوشبختانه هم اکنون همه خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است و هیچ خدمت و سرویس داخلی مختل نشده است. ضمن اینکه محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها