در مورد تابلو برق، الکتروموتور و پمپ چه می دانید؟

کد خبر: 1114280

تجهیزات صنعتی به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله می‌توان به مواردی مانند پمپ، تابلو برق، الکتروموتور، شاسی و کوپله پمپ، دیزل ژنراتور، بوستر پمپ، شیرآلات صنعتی و مواردی از این دست اشاره کرد. پر واضح است که هر کدام از این تجهیزات در موقعیت‌های مختلف بکارگیری می‌شوند و ممکن است از لحاظ کیفی با نمونه‌های مشابه متفاوت باشند. ما در این مقاله قصد داریم به اختصار در خصوص سه تا از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی که تابلو برق، پمپ و الکتروموتور نام دارند صحبت کنیم تا اگر به هر دلیلی نیاز به این گونه تجهیزات داشتید، با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

تابلوی برق چیست

تابلو برق محفظه ای است که تجهیزات الکتریکی یا تجهیزات پنوماتیک به صورت منظم و سازمان یافته در آن جای می گیرند. این جعبه الکتریکی از تجهیزاتی همچون کلید های قطع و وصل کن، سیستم اینترلاک، شینه و هادی، تجهیزات حفاظتی، پایش و فرمان داخل یک مجموعه منظم تشکیل شده است. وظیفه‌ی اصلی این تابلوها در درجه اول ایجاد امنیت برای افراد و سپس دستگاه‌های مصرف کننده جریان است. همچنین برای اینکه از یک تابلو برق مناسب بهره ببرید پر واضح است که قبل از خرید باید مواردی مانند جریان ورودی تابلو و جریان خروجی مورد انتظار و همچنین نیازتان را در نظر بگیرید. گفتنی است که در حال حاضر بیشترین کاربرد تابلوهای برق در صنایع مهمی مانند کشاورزی، وسایل نقلیه و توزیع نیرو در ساختمان‌ها خواهد بود.

انواع تابلو برق فشار ضعیف

به طور کلی تابلوهای برق را می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر خواهند بود:

  • تابلوهای فرمان موتوری که موتورهای سه فاز را مدیریت خواهد کرد.
  • تابلو برق موتورخانه که به دو شکل هوشمند و معمولی وجود دارد.
  • تابلوهای توزیع صنعتی و مسکونی که وظیفه‌شان توزیع جریان خواهد بود.
  • تابلوهای برق اضطراری (برق شهر).
  • تابلوهای مارشالینک که بین تابلوهای برق و سیستم کنترل ارتباط برقرار خواهد کرد.
  • تابلوهای برق مخصوص پمپ و بوستر پمپ.
  • تابلوهای کنترل صنعتی که فرآیندهای صنعتی را مدیریت خواهد کرد.
  • تابلوهای برق آتش نشانی که بر اساس نیاز در نظر گرفته خواهد شد.

به طور کلی در هر حوزه و موقعیت باید از تابلوهای برق بخصوصی استفاده کرد. در واقع از تابلو برق فشار ضعیف برای مصارف خانگی وتابلوهای برق فشار قوی برای مصارف کشاورزی یا صنعتی بهره برد که برای هر کدام انواع و اقسام مختلف وجود دارد.

الکتروموتور چیست

الکتروموتور، وسیله‌ای که امروزه دنیای ما را عوض کرده و انجام کارهایی را که قبلاً نیازمند کار چندین انسان بود را به‌ تنهایی، با کیفیت بالا و بدون نظارت انجام‌ می‌دهد. الکتروموتور وظیفه‌ی تبدیل جریان برق را به نیروی مکانیکی بر عهده دارد و با نام‌های دیگری مانند موتور القایی یا دینام نیز شناخته می‌شود. از انواع این تجهیزات صنعتی می‌توان به دو نوع تک فاز و سه فاز اشاره کرد که بر پایه‌ی برق مصرفی‌شان در نظر گرفته می‌شوند. حال که در ابتدای این مقاله با تابلو برق آشنا شده‌اید، بهتر است که اجزای الکتروموتور را نیز بشناسید که به اختصار به بعضی از آنها خواهیم پرداخت:

  • روتور: این بخش وظیفه‌ی محرک الکتروموتور را دارد که با چرخاندن شافت، قدرت مکانیکی در این نوع تجهیزات را افزایش دهد.
  • استاتور: این بخش از دینام از آهنربا یا سیم پیچ تشکیل شده است و به صورت ثابت در مدار وجود دارد. گفتنی است که هسته‌ی این بهش از ورق‌هایی موسوم به لمینیت در نظر گرفته شده است.
  • بلبرینگ: این بخش از موتورهای الکتریکی به این دلیل در الکتروموتور در نظر گرفته می‌شود که شاهد صدای بیش از اندازه نباشیم. ضمناً استفاده از بلبرینگ به جهت روان کار کردن دینام خواهد بود.
  • فن یا پروانه: اگر چه فن‌ها در اکثر تجهیزات الکتریکی مانند تابلو برق وجود دارند اما در نظر گرفتن این بخش در الکتروموتور بسیار حائز اهمیت خواهد بود که معمولاً در بخش انتهایی این محصول و در انتهای شافت واقع می‌شود. عملکرد این بخش خنک‌سازی مجموعه از طریق هدایت جریان هوا به داخل دینام خواهد بود.
  • شفت: این قسمت در موتور القایی وظیفه‌ی منتقل کردن گشتاور را دارد. همچنین چرخش گشتاور نیز از وظایف شفت خواهد بود. همانطور که می‌دانید، شفت مانند یک میله در موتور القایی جای گرفته است.

پمپ چیست

پس از بررسی تجهیزات صنعتی مانند تابلو برق و الکتروموتور به سراغ ارائه توضیحاتی در خصوص پمپ می‌رویم. پمپ وسیله‌ای است که سیالات (مایعات یا گازها) یا گاهی اوقات دوغاب‌ها را با عملکرد مکانیکی حرکت می‌دهد و معمولاً از انرژی الکتریکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند. همانطور که می‌دانید به جهت منتقل کردن مایعات (آب و غیره) باید از انواع پمپاژ بهره برد که بنا به موقعیت مورد نیاز، باید از نمونه‌های مختلف پمپ استفاده کرد. به طور کلی از پمپ‌ها در ساختمان‌ها، صنعت کشاورزی، کارخانه‌ها و همینطور کامیون‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته پمپ‌ها کاربردهای مختلف دیگری نیز دارن که به شکل لجن‌کش، گل‌کش و از این دست خواهد بود. 

 

به طور کلی برای اینکه یک پمپ خریداری کنید باید در ابتدا شرایط نصب این وسیله را در نظر بگیرید. برای مثال اگر به یک پمپ در فضای آزاد نیاز دارید، پر واضح است که باید به سراغ موارد ضدآب بروید. همچنین بررسی ظرفیت پمپ نیز بسیار مهم است. ضمناً توصیه می‌کنیم که قبل از ثبت سفارش برای این محصول حتماً از مشاوران حرفه‌ای نیز بکارگیری کنید چرا که این افراد تجربه بیشتری در انتخاب نوع پمپ برای استفاده در موقعیت‌های مختلف دارند. در کنار این موارد وجود پمپ‌ها با برندهای مختلف ممکن است شما عزیزان را در انتخاب نوع باکیفیت این محصول گمراه کند. لذا بدیهی است که در ابتدا باید به یک مرکز معتبر برای انتخاب پمپ مراجعه کنید و سپس حتماً مشورت گرفتن را فراموش نکنید.

خرید تابلو برق، الکتروموتور و پمپ از سایت تلمبه موتور غرب

حال که در این مقاله با انواع محصولات و تجهیزات صنعتی مانند الکتروموتور، پمپ و مواردی از این دست آشنا شده‌اید، چنانچه نیاز به هر یک از این دستگاه‌ها داشتید، کافی است که به سایت تلمبه موتور غرب (https://westpumpiran.com) مراجعه کنید. این سایت با سابقه‌ای چند ساله به خوبی می‌تواند شما عزیزان را در خرید انواع تجهیزات صنعتی مانند تابلو برق کمک کند. از مزیت‌های بکارگیری از این مجموعه می‌توان به کیفیت‌ عالی تجهیزات و قیمت‌های مناسب اشاره کرد. بنابراین برای در اختیار داشتن چنین محصولاتی کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران همیشه فعال این مجموعه در تماس باشید. ضمناً گفتنی است که ویژگی ضمانت کالا و محصولات در مجموعه‌ی تلمبه موتور غرب توانسته است رضایت اکثریت مشتریان را جلب کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها