هزینه کاشت مو و مقایسه انواع روش های کاشت مو و قیمت آنها

کد خبر: 1119221

مو یکی از اساسی‌ترین اجزایی است که به زیبایی ظاهر افراد کمک می‌کند و در واقع فقدان وجود مو، موجب ایجاد چهره‌ای با سن بالاتر و نه‌چندان جذاب می‌شود. ریزش مو نیز عارضه‌ای است که افراد زیادی به دلایل مختلفی با آن مواجه هستند. این عارضه در برخی افراد شدت بیشتری داشته و موجب کم‌پشتی شدید مو و یا حتی طاسی می‌شود. کاشت مو، روشی است که این افراد می‌توانند با استفاده از آن، داشتن موهای پرپشت و چهره‌ای جذاب را تجربه کنند. در رابطه با کاشت مو باید بدانید که عمل زیبایی است و به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک مزایا، معایب و هزینه خود را دارند. از آن جا که افراد زیادی در پی انجام این عمل زیبایی هستند، هزینه کاشت مو سؤالی است که به وفور پرسیده می‌شود، ما نیز در این مطلب سعی کرده‌ایم در رابطه با هزینه کاشت مو ، انواع کاشت مو و... اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

هزینه کاشت مو

کاشت مو چیست؟

همان‌طور که گفته شد کاشت مو در دسته عمل‌های زیبایی قرار می‌گیرد که در طی آن فولیکول‌های مو از نواحی پرپشت که معمولاً قسمت پشت سر است، برداشته شده و در نواحی کم موی سر که اغلب نواحی جلویی است، کاشته می‌شوند. کاشت مو روش‌های انجام مختلفی دارد که هر یک به تشخیص و صلاح‌دید پزشک برای بیمارانی با شرایط مختلف، انجام می‌شوند. هزینه کاشت مو نیز بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع روش کاشت مو متفاوت خواهد بود.

روش‌های انجام کاشت مو

همان‌طور که گفته شد، کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که این روش‌ها عبارت است از:

1- کاشت مو به روش FUT

این روش که به‌عنوان قدیمی‌ترین روش کاشت مو شناخته می‌شود، با بیهوش کردن بیمار، آغاز می‌گردد. در این روش پوست قسمت‌هایی از سر که دارای مقدار مناسبی مو بوده و به‌عنوان بانک مو شناخته می‌شود، بریده شده و به قسمت‌های کم‌پشت یا بدون مو، پیوند داده می‌شود. این روش که عوارض زیادی را نیز موجب می‌شد، امروزه به‌ندرت استفاده می‌شود و متدهای مدرن‌تر و بهتری جایگزین آن شده‌اند. از جمله معایب این روش کاشت مو می‌توان به محدود بودن تعداد گرافت‌های (پیوندهای) کاشته شده، بیهوشی، عوارض پس از عمل جراحی مثل درد، اسکار ناشی از خطوط بخیه، عفونت به دنبال جراحی و پیوند و ... اشاره کرد. البته که هزینه کل، به‌جز نوع روش کاشت، به عوامل مختلف دیگری نیز بستگی دارد؛ اما در کل می‌توان گفت هزینه کاشت مو به روش FUT بسته به وسعت ناحیه، حدود 6 تا 8 میلیون خواهد بود.

مزایای کاشت مو به روش FUT

  1. هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌ها
  2. فرایند سریع کاشت نسبت به سایر روش‌ها و انجام کل مراحل در یک روز و در نتیجه کاهش مدت بیرون بودن فولیکول‌ها از بدن و آسیب کمتر آن‌ها
  3. عدم نیاز به تراشیدن موها
  4. نتیجه‌ای با دوام زیاد

 معایب کاشت مو به روش FUT

  1. برش نواری در محل بانک مو در ایجاد اسکارهایی که ظاهر نامطلوبی ایجاد می‌کنند.
  2. دوران نقاهت به دلیل ایجاد برش‌ها و زخم‌های بزرگ در طی جراحی طولانی‌تر است.
  3. باید از انجام ورزش‌های سنگین پس از کاشت مو به روش FUT به دلیل احتمال بزرگ‌تر شدن زخم‌ها و ایجاد ضایعه‌های گوشتی اجتناب کرد.

کاشت مو به روش fut

2- کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به این روش، در سطح بهتری نسبت به کاشت مو به روش FUT قرار می‌گیرد. در واقع با کاشت مو به این روش، نتایج نسبت به روش قبلی، رضایت‌بخش‌تر است. نحوه انجام عمل در این روش کاشت مو بدین‌صورت است که تارهای مو از نواحی پرپشت‌تر سر، جدا شده و به نواحی کم‌پشت یا بدون مو پیوند زده می‌شود، به همین دلیل می‌توان گفت کاشت مو به روش FIT نسخه پیشرفته‌تری از کاشت مو به روش FUT است. از جمله معایب این نوع کاشت مو می‌توان به خونریزی بعد از عمل، نیاز به جلسات مکرر، ورم در برخی نواحی سر، عفونت پس از عمل و ... اشاره کرد. هزینه کاشت مو به این روش نیز به تعداد گرافت ها بستگی داشته و می‌توان محدوده 6 تا 8 میلیون را به هزینه آن نسبت داد.

مزایای کاشت مو به روش FIT

  1. عدم ایجاد زخم‌های بزرگ نواری و جایگزین شدن زخم‌های کوچکی که درد کمی دارند، از مزایای این روش کاشت مو است.
  2. پس از انجام کاشت مو، در رابطه با انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین محدودیتی نخواهید داشت.

معایب کاشت مو به روش FIT

  1. از آن جا که در این روش از ابزار و تجهیزات دستی برای استخراج فولیکول‌ها و ایجاد سوراخ در پوست برای کاشت مو استفاده می‌شود، فرایند کاشت مو زمان‌بر و طولانی خواهد بود.
  2. در این روش بخشی از فولیکول‌های استخراج شده در حین استخراج آسیب دیده و سالم نخواهند بود که همین موضوع موجب ایجاد عارضه ریزش مو پس از کاشت خواهد شد.
  3. در این روش به دلیل زمان‌بر بودن فرایند کاشت مو، فولیکول‌ها به دلیل قرار گرفتن در بیرون از بدن در مدت‌زمان بیشتر، محتمل آسیب بیشتری خواهند بود.
  4. در این روش در صورت عدم مهارت پزشک، امکان ایجاد اسکار وجود دارد.
  5. این روش نیاز به تراشیدن موهای سر نیز دارد.

عکس نمونه کاشت مو کلینیک vip

3- کاشت مو به روش BHT

در این روش کاشت مو، بانک مو نواحی پر موی سر نیست؛ بلکه در این روش، سایر نواحی بدن به‌عنوان منبع بوده و موها از این نواحی جدا شده و به نواحی کم‌پشت یا بدون موی سر، پیوند زده می‌شوند. این روش نیز مانع دو روش گفته شده، به دلیل معایب متعددی و بازده ناکافی، رضایت بخشی چندانی به همراه ندارد. لازم به ذکر است که این روش به دلیل تفاوت موهای نواحی دیگر بدن از لحاظ ضخامت، جنس، عمق و ...، نیاز به دقت و مهارت بالایی خواهد داشت. هزینه کاشت مو به روی BHT نیز بسته به تعداد گرافت های پیوندی است و در محدوده 8 تا 12 میلیون خواهد بود.

4- کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT به‌عنوان کامل‌ترین و بهترین متد کاشت مو شناخته می‌شود. با کاشت مو به این روش، عوارض کمی را متحمل می‌شوید و پس از عمل جراحی ساده آن، دردسر زیادی نخواهید داشت. آثار مطلوبی که پس از انجام این روش مشاهده می‌کنید، کاملاً ماندگار بوده و ریسک بازگشت ندارد. برای کاشت مو به این روش از دستگاه‌های پیشرفته‌ای بهره می‌گیرند که با استفاده از آن می‌توان 14 هزار موی واقعی را در نواحی کم‌پشت و یا طاس سر کاشت. با استفاده از این روش می‌توان در یک ناحیه‌ای به مساحت 1 سانتی‌متر مربع، حدود تراکمی عالی با 60 مو ایجاد کرد. انجام این روش کاشت مو با کمترین میزان خونریزی، درد و کوتاه‌ترین دوران نقاهت خواهد بود. هزینه این روش کاشت مو نیز بسته به نواحی کم‌پشت یا تاس، حدود 6 تا 10 میلیون خواهد بود.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  1. ایجاد تراکم بالای مو
  2. کوتاه بودن دوران نقاهت
  3. یک روش کم تهاجم و با ایجاد کمترین میزان زخم و خون‌ریزی
  4. سرعت بالا و انجام کل فرایند کاشت مو در یک جلسه

معایب کاشت مو به روش SUT

  1. بیشتر بودن هزینه کاشت مو به این روش نسبت به سایر روش‌ها به‌عنوان یکی از معایب این روش خواهد بود.
  2. در صورت عدم مهارت و تجربه کافی پزشک، امکان آسیب به گرافت و در نتیجه احتمال ریزش مو در آینده وجود خواهد داشت.عکس کاشت مو به روش sut

5- کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی فرایندی است که در آن مددجو تقاضای کاشت مو با تراکم بسیار بالا دارد که شرط آن نیز برخورداری از بانک موی قوی است. کاشت موی ترکیبی، در واقع به کاشت مو با ترکیبی از روش‌های FUT و FIT گفته می‌شود.

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

  1. استخراج فولیکول‌هایی با کیفیت بالا و در نتیجه دائمی بودن نتایج کاشت مو.
  2. امکان رسیدن به تراکم‌های بالا در یک جلسه

معایب کاشت مو به روش ترکیبی

  1. امکان خون‌ریزی زیاد و نیاز به سوچور و بخیه زدن
  2. عدم امکان انجام در صورت عدم برخورداری از بانک موی قوی

عوارض کاشت مو چیست؟

همان‌طور که گفته شد، جدیدترین متد کاشت مو، یعنی کاشت مو به روش SUT کمترین میزان عوارض را خواهید داشت؛ اما در رابطه با سایر روش‌های گفته شده این‌طور نیست و عوارض آن روش‌ها عبارت است از:

  1. درد و خون‌ریزی پس از عمل
  2. بخیه شدن گرافت ها و در نتیجه ایجاد اسکار به‌عنوان یک یادگاری ماندگار از فرایند کاشت مو
  3. عدم طبیعی جلوه کردن خط رویش مو
  4. طولانی مدت بودن دوران نقاهت
  5. ایجاد ورم در سر و برخی نواحی صورت
  6. نیاز به استفاده از مسکن‌ها و آرام‌بخش‌ها
  7. امکان ایجاد نکروز (آسیب شدید) پوستی
  8. احتمال ایجاد عفونت به دلیل انجام جراحی و لزوم استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک برای جلوگیری از عفونت

هزینه کاشت مو به چه عواملی وابسته است؟

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی وابسته است که هر یک از این عوامل تأثیر خود را بر قیمت نهایی خواهند گذاشت. از جمله این عوامل می‌توان به تعداد تار موهای پیوند شده، روش‌های به کار گرفته شده برای کاشت مو، گاهی جنس مو، وسعت ناحیه کم‌پشت و... اشاره کرد. لازم به ذکر است هزینه مراقبت‌هایی که پس از انجام کاشت مو باید انجام دهید نیز جزء هزینه کل کاشت مو خواهند بود.

سؤالی که بسیاری از مراجعین می‌پرسند این است که آیا بیمه هزینه‌های کاشت مو را تقبل می‌کند یا خیر؟ در این باره باید بگوییم همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد کاشت مو به‌عنوان یک عمل زیبایی شناخته می‌شود و بنابراین مانند هر عمل زیبایی دیگری توسط بیمه پرداخت نخواهد شد. فقط در صورتی بیمه هزینه کاشت مو را پرداخت می‌کند که شرایط خاصی واقع شده باشد.

کلینیک کاشت مو VIP

کلینیک کاشت مو (VIP) یکی از متبحرترین و خوش‌نام‌ترین کلینیک‌ها در زمینه اعمال زیبایی و درمانی پوست و مو است. از جمله خدماتی که این کلینیک ارائه می‌کند می‌توان به کاشت مو، کاشت ابرو،کاشت ریش پیکرتراشی، تزریق چربی به صورت، بلفارو پلاستی و... اشاره کرد. این کلینیک که در تهران واقع شده است در اینستاگرام و وب‌سایت خود نیز فیلم و عکس نمونه عمل موفق زیادی دارد. با مراجعه به وب‌سایت این کلینیک می‌توانید اطلاعات زیادی در رابطه با کاشت مو، کاشت ابرو و سایر خدماتی که در این کلینیک انجام می‌شود، به دست بیاورید. لازم به ذکر است که هزینه کاشت مو در این کلینیک نسبت به نتیجه کاملاً معقول و مناسب میباشد

این کلینیک به‌عنوان کلینیکی شناخته می‌شود که رکورددار بالاترین تراکم پیوند مو است.

همچنین می‌توانید با مراجعه به پیچ اینستاگرامی کلینیک وی آی پی به آدرس @vip_kasht نمونه‌های زیادی از تجارب درخشان آن‌ها ببینید. نکته جالبی که در رابطه با این مجموعه وجود دارد این است که این کلینیک در وب‌سایت خود قسمتی را برای ویزیت مجازی رایگان تدارک دیده است که با مراجعه به سایت و واردکردن اطلاعات خود در قسمت مربوطه می‌توانید از خدمات ویزیت رایگان آن‌ها نیز بهره‌مند شوید همچنین میتوانید در واتس آپ با شماره 09120998715 در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید .

سخن آخر:

همان‌طور که گفته شد، کاشت مو یکی از اعمال زیبایی است که افراد زیادی به دنبال ریزیش شدید مو و در نتیجه کم‌پشتی شدید مو و یا طاسی سر، به انجام آن روی می‌آورند. کاشت مو به روش‌های مختلفی از جمله FIT، FUT، BUT و SUT انجام می‌شود که ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر یک را در طول مطلب شرح داده‌ایم. همچنین هزینه کاشت مو نیز بسته به وسعت ناحیه کم‌پشت یا طاس، روش انجام کاشت مو و... متفاوت خواهد بود که در طول مطلب در رابطه با هزینه کاشت مو هر یک از روش‌ها صحبت شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها