بهبود رتبه سئو با تولید محتوای با کیفیت

کد خبر: 1124911

گوگل همیشه در فاکتورهای رتبه دهی به وب سایت ها محتوا را به عنوان یکی از بخش های بسیار مهم در نظر گرفته و در رتبه دهی سایت ها به صورت مستقیم اثر داده است. تولید محتوای با کیفیت و یونیک در وبسایت با عث اعتبار سایت در زمینه تخصصی خود می شود به صورتی که با عث افزایش اعتماد بیشتر گوگل به سایت می شود. زمانی که محتواهای آموزشی و تخصصی به صورت منظم در وبسیات منتشر شود و نیاز و سوال کاربران پوشش داده شود، گوگل متوجه مفید بودن وبسایت شما برای کاربران می شود و شما در کلمات تجاری و محصولی خود نیز می توانید رتبه های بالاتری بگیرید.

در ادامه متن به تاثیرات محتوا بر بهبود سئو و نکاتی برای افزایش کیفیت محتوا برای گوگل  و کاربران اشاره می کنیم.

خاص بودن محتوای شما نسبت به رقبا

در بسیاری از موضوات در وب فارسی می بینیم که وب سایت ها از سایت های معروف خارجی برای ترجمه و انتشار محتوا در سایت خود استفاده می کنند و نتیجه ایی که میبینیم شامل متن هایی است که تفاوت زیادی با هم ندارند. اگر می خواهید محتوای شما واقعا یونیک و خاص باشد ترجیحا از اطلاعات و دانشی که افراد متخصص شرکت شما دارند استفاده کنید و این اطلاعات را تبدیل به محتوای سایت کنید. در بعضی موضوعات که نیاز به منابع رسمی و خارجی دارید، سعی کنید فقط کلیت موضوع را از بقیه سایت ها پیدا کنید و کاملا با قلم خود شروع به نوشتن کنید.

ویرایش محتوا

از نکات مهم در آموزش تولید محتوا ویراش است. هر شخصی روشی خاص برای ویرایش محتواهای خود دارد. شاید بخواهید بلافاصله پس از نوشتن آن را ویرایش کنید یا شاید هم پس از چند روز به سراغ محتوا بروید و دستی بر سر و روی آن بکشید. شاید استفاده از گرامر صحیح و اصولی برای شما یک هدف مهم باشد و یا علاقه‌مند به تولید یک پست با لحن محاوره‌ای داشته باشید.

در کل هر سلیقه‌ای که داشته باشید، باید به یک سری نکات توجه کنید. نکاتی مانند لحنی واضح، استفاده از جملات کوتاه، استفاده نکرده از پاراگراف‌های بلند و قرار دادن فضای سفید کافی در محتوای تولید شده.

توجه به عناصر چند رسانه ایی

همه می دانیم که قرار دادن محتوای عکسی، ویدئو و یا صوتی در ترکیب با محتوای متنی باعث کامل شدن محتوا و اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطب می شود. اما صرفا قرار دادن عکس و ویدئو کافی نیست. شما باید عکس و ویدئو را به صورت خاص برای برند و شرکت خود بهینه سازی کنید. با توجه به نبود قانون کپی رایت در وب سایت های فارسی، بسیاری از افراد از عکس و ویدئو های سایت های خارجی در سایت خود استفاده می کنند. درست است که این مورد مشکلی برای سایت شما از نظر قوانین کپی رایت به وجود نمی آورد، اما در صورتی که محتوای عکس و ویدئوی شما نیز تولید خودتان باشد می تواند نشان دهنده برند شما و خاص بودن عکس های شما باشد. به صورتی که افراد حتی با دیدن عکس یاد برند شما بیفتند.

هر محتوایی مناسب چه کسب و کاری است؟

هر کسب و کاری بنا به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، و پلتفرمی که قرار است در آن استراتژی‌های بازاریابی خود را پیاده سازی کند به محتواهای مختلفی نیاز دارد. اگر کسب و کار شما دارای وب‌سایت و وبلاگ است، بهتر است با محتوای مقاله‌ای و خبری در وبلاگ خود شروع کنید.

اگر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت می‌کنید، بیشتر به محتواهای بصری، گرافیکی و اینفوگرافیک نیازمند هستید.

بهترین گزینه استفاده ترکیب مناسبی از محتواها بنا به وضعیت استراتژی مارکتینگ کسب و کار شما است. با سفارش تولید محتوا، محتوای مورد نیاز کسب و کار خود را با بالاترین کیفیت و به صرفه‌ترین قیمت خریداری کنید.

پاسخ به سوالات کاربران در محتوا

زمانی محتوای شما برای کاربر ارزشمند خواهد بود که به سوالات و نیاز های کاربران پاسخ دهید. پاسخ به سوالات کاربران با توجه به کلماتی که سرچ می شود باید جواب داده شود و از بحث های اضافی در محتوا جلوگیری شود. معمولا سوالات کاربران در زمینه های آموزشی، کسب اطلاعات کلی درباره موضوع، پاسخ به چالش ها و مشکلات روزمره و موارد مشابه می شود. اگر محتوا شما در موضوع خود بتواند سوال کاربر را پاسخ دهد، تعامل کاربر با متن شما بیشتر شده و ارزش بیشتری در نظر گوکل خواهید داشت. محتوایی که رضایت کاربران را از نظر مدت ماندن در صفحه، کامنت گذاشتن، کلیک بر روی بخش های مختلف و عدم نیاز به محتوای سایت های دیگر جلب کند در رتبه های بالاتر گول باقی می ماند و رقبا به سختی می توانند جایگاه این کلمه را بگیرند.

چرا باید تولید محتوا را برونسپاری کرد؟

برخلاف چیزی که اکثر صاحبان مشاغل فکر می‌کنند تولید محتوا صرفا تولید متن سئو شده و مناسب نیاز مخاطب نیست. بخشی از تولید محتوا شامل تولید محتوای گرافیکی است که اثر گذاری زیادی بر روی مشتری دارد.

یکی از دلایلی که مدیران کسب و کار را مجاب به برون سپاری تولید محتوای کسب و کار خود می‌کند بحث زمان و هزینه استخدام و آموزش نیروی تولید محتوا است. استخدام نیرو و پرسنل جدید برای کسب و کارها هزینه بردار است و در صورتی که فرد مورد نظر برای تولید محتوا مهارت لازم را نداشته باشد زمان طولانی برای آموزش او باید صرف کنید. از طرفی اگر محتوای صفحات شما توسط فرد مجربی تولید شده باشد می‌تواند برای صفحات شما نرخ تبدیل قابل توجه‌ای را به همراه داشته باشد.

تیم تولید محتوای آساوب شامل متخصص‌های تولید محتوای متنی، گرافیکی، ویدیویی و … است که زیبایی ظاهر و تاثیرگذاری محتوا را با ترکیب انواع محتوا افزایش می‌دهند. برای این کار علاوه بر نیروی تولید کننده محتوای متنی نیاز به گرافیست برای زیبایی بخشی به ظاهر محتوا دارید. چون تولید متن و تولید محتوای گرافیکی دو مهارت مجزا هستند که نیاز به متخصص‌های جدا دارند. (asaweb.net)

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها