تاکید طالبان بر حل مسالمت آمیز مسئله حق‌آبه ایران

کد خبر: 1092082

سخنگو و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان با تاکید بر حل مسالمت آمیز مسئله حق‌آبه ایران اظهار داشت که ما به بندر چابهار نیاز داریم و هدفمان نیز گسترش روابط نیک با همسایگان است.

تاکید طالبان بر حل مسالمت آمیز مسئله حق‌آبه ایران

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان درباره اختلالات ترانزیتی بوجود آمده بین افغانستان و ایران گفت: ما کوشش می کنیم زمانی که حکومت جدید تشکیل شد، اولین کار، جاری شدن جریان ترانزیتی و تجارت کالاها و بار در کشور باشد که در این خصوص اقدامات جدیدی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ما به این موضوع توجه داریم، در حال حاضر حکومت در برخی از ساعات در خاموشی به سر می‌برد و کار برخی از وزارتخانه‌ها متوقف شده و مشکلاتی در رابطه با روابط تجاری قابل مشاهده است.

مجاهد درباره مسئله حق‌آبه ایران نیز به «بازار» گفت: زمانی که حکومت جدید تشکیل گردید و مسائل داخلی تا حدی حل شد، مدیریت مسائل بیرونی هم آسان است و به گونه‌ای مسالمت‌آمیز حل خواهد شد.

سخنگوی طالبان در رابطه با موضع این گروه درباره چابهار نیز گفت: ما به بندر چابهار نیاز داریم و بنابراین کارها در این باره همچنان فعال خواهد شد.

وی همچنین ضمن تاکید بر امنیت مرزهای دو کشور اظهار داشت که ما در قبال همسایگان و کشورهای هم مرز خود متعهد هستیم و هیچگونه ناامنی در مرزهای ما صورت نخواهد گرفت. بنابراین به مرزهای خود توجه کافی داریم و به همسایگان خود در این باره اطمینان می‌دهیم.

ذبیح الله مجاهد تصریح کرد: هدف طالبان این است تا با کشورهای همسایه خود رابطه حسنه و قابل اعتمادی داشته باشیم و لذا یک اطمینان کلی به جمهوری اسلامی ایران در رابطه امن بودن مرزهایشان می‌دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها