رئیس جمهور آفریقای جنوبی از مقام خود استعفا می‌دهد

کد خبر: 780940

منابع آگاه اعلام کردند که رئیس جمهور آفریقای جنوبی به محض نهایی شدن فهرستی از پیش شرطها در توافق منعقده اش با معاون رئیس جمهور و رهبر کنگره ملی آفریقا، از مقام خود استعفاء می دهد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی از مقام خود استعفا می‌دهد

خبرگزاری مهر: سرویس خبری «تایمز» آفریقای جنوبی با استناد به اظهارات برخی منابع آگاه اعلام کرد که به محض نهایی شدن فهرستی از پیش شرطها در توافق منعقده با «سیریل رامافوزا» از رهبران کنگره ملی آفریقا و معاون رئیس جمهور، «جاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی از مقام خود استعفاء خواهد داد.

«ایس ماگاشول» دبیرکل کنگره ملی آفریقا که در دیدار زوما با رامافوسا شرکت داشت، موافقت زوما با این استعفاء را تأیید نکرد؛ اما سایر رهبران این کنگره آفریقایی اظهار داشتند که توافق منعقده «کناره گیری زوما به شیوه ای شرافتمندانه» را مدنظر قرار داده است.

گفتنی است حدود سه هفته پیش، تلویزیون رسمی آفریقای جنوبی اعلام کرد کمیته اجرایی حزب حاکم «کنگره ملی» از جاکوب زوما خواسته تا از سمت خود به عنوان رئیس جمهوری این کشور استعفا دهد؛ چرا که در غیر این صورت، هیئت رهبری حزب- متشکل از ۶ عضو- او را به کناره‌گیری وادار خواهد کرد.

این درحالی است که دور دوم ریاست جمهوری زوما تا ۲۰۱۹ میلادی ادامه دارد.

شایان ذکر است که زوما بیش از یک ماه و نیم پیش از سمت رهبری حزب کنگره ملی کنار رفت و از آن پس تنها به عنوان رئیس جمهور ایفای نقش می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها