وزیر‌قطری:‌معترضان‌سوری‌را‌انقلابی‌می‌دانیم

کد خبر: 326674

وزیر خارجه قطر در سخنانی تامل‌برانگیز و در راستای مواضع همیشگی این کشور در حمایت از تروریست‌های سوری، مدعی شد که معترضان سوری شورشی نیستند و آنها را انقلابی خطاب کرد.

فارس: وزیر خارجه قطر در سخنانی تامل‌برانگیز و در راستای مواضع همیشگی این کشور در حمایت از تروریست‌های سوری، مدعی شد که معترضان سوری شورشی نیستند و آنها را انقلابی خطاب کرد.
خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر که بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) وارد تهران شد، پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار پرس تی وی در خصوص نقش دولت قطر در حمایت از مخالفان دولت سوریه اظهار داشت: موضوع سوریه شاید تنها مورد اختلاف بین ما و برادران ایرانی است. ما این افراد را شورشی نمی‌دانیم بلکه آنها را انقلابی می‌دانیم. آنها ملتی هستند که برای خواست حقوق خود آمد و با گلوله و آتش روبرو شد. وزیر خارجه قطر در پاسخ به سؤال شبکه الجزیره عربی در خصوص بحران سوریه خاطرنشان کرد: هرگز بدان معنا نیست که اگر ما و ایران اختلاف دیدگاه درمورد سوریه داشته باشیم این مسئله بین ما بررسی نشود. وی تاکید کرد:‌همه بر سر این مورد که بحران سوریه باید از طریق راه حل سیاسی حل شود، اتفاق نظر دارند. العطیه در این نشست خبری ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی ظریف اظهار داشت: این نشست به منظور رایزنی و گفت‌وگو درباره روابط دو جانبه صورت گرفته و ما به رایزنی‌های خود ادامه می‌دهیم و در مورد برخی مسائل از جمله تشکیل کمیته فنی و عملی برای تسریع به روند مسائل دو جانبه توافق کرد. وی به توافق دو طرف برای احداث منطقه آزاد در راستای خدمت به دو کشور در دو کرانه خلیج فارس اشاره کرد. گفتنی است، قطر یکی از کشورهایی است که تاکنون حمایت همه‌جانبه‌ای را از تروریست‌ها در سوریه به عمل آورده و از جمله آتش‌افروزان در این کشور محسوب می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها