در جلسه جماران چه گذشت؟

کد خبر: 1051105

جبهه اصلاح‌طلبان ایران دیروز اولین جلسه خود را برگزار کرد و جلسه دوم را روز چهارشنبه به صورت مجلسی تشکیل می‌دهد.

در جلسه جماران چه گذشت؟

گروه سیاست سایت فردا – اصلاح‌طلبان بلاخره فعالیت‌های انتخاباتی خود زیر چتر نهاد جدید که جایگزینی است برای شورای عالی سیاست‌گذاری را کلید زدند. این جلسه آنطور که گفته بودند با حضور سیدمحمد خاتمی نبود و جواد امام مدیر عامل بنیاد باران چند ساعت قبل از زمان جلسه به ایلنا گفته که «به ‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایمنی و فاصله‌‌گذاری اجتماعی تنها اعضای نهاد اجماع‌ساز جدید در این جلسه حضور خواهند داشت و ظرفیت حضور سایر عزیزان وجود ندارد. هیچ شخصیتی غیر از اعضای جبهه اصلاح‌طلبان در این جلسه حضور نخواهد داشت. اساسا از ابتدا هم قرار نبوده که آقای خاتمی در این جلسه حضور یا سخنرانی داشته باشند.»

در نهایت نهاد تازه‌تاسیس بدون حضور خاتمی، نخستین جلسه خود را در جماران برگزار کرد و اصلاح‌طلبان همان طور که پیشتر گفته بودند، بهزاد نبوی یعنی رئیس سنی را به عنوان رئیس نهاد جدید برگزیده‌اند. آنطور که روزنامه اعتماد امروز گزارش داده حسین کمالی، آذر منصوری و عابدی  در کنار نبوی هیات رئیس را تشکیل داده‌اند و قرار است که ظرف 72 ساعت آینده یک کمتیه 5 نفره برای تدوین آیین نامه تشکیل دهند. به این ترتیت جلسه دوم آنان نیز عصر چهارشنبه و البته به شکل مجازی برگزار خواهد شد. 

ناگفته نماند که نهاد جدید اصلاح‌طلبان حالا دیگر اسم هم دارد و آنطور که فرج کمیجانی چند روز قبل باین کرد «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» خوانده می‌شود. 

روزنامه اعتماد در شرح جلسه دیروز نوشته است: « نبوی اولین سخنران جلسه دیروز بود. او خواستار تدوین آیین‌نامه برای انتخاب اعضای هیات‌رییسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران شد و تاکید کرد: باید ظرف ۷۲ ساعت آیین‌نامه مربوط به انتخاب هیات رییسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران تدوین شود. آذر منصوری نیز به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه سنی جبهه اصلاح‌طلبان ایران در این جلسه سخنرانی کرد و با تایید پیشنهاد بهزاد نبوی درخصوص تهیه آیین‌نامه گفت: «خوب است کارگروهی برای تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه انتخاب هیات رییسه تشکیل شود.» در این جلسه همچنین الیاس حضرتی سخنرانی کرد و با اشاره به انتخاب حسینیه جماران به عنوان محل برگزاری اولین جلسه جبهه اصلاح‌طلبان ایران این اقدام را پسندیده دانست و گفت: تکیه‌گاه اصلاح‌طلبان مردم هستند و در کنار مردم نیز باید به امام و آرمان‌های امام توجه شود. او در ادامه افزود: ما دو ماموریت داریم. یکی بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است که با توجه به زمان ثبت‌نام کاندیداها در 20 اسفند به نظر می‌رسد که کمی برای اقدام در این حوزه دیر شده است. دومین ماموریت بحث انتخابات ریاست‌جمهوری است که هنوز برای آن فرصت کافی باقی مانده چون در انتخابات ریاست‌جمهوری نقشه اصلی دست ما نیست. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که در این فرصت باقی مانده، تحلیل‌ها و نگرش‌های خود را درباره انتخابات ارایه دهیم و با همفکری بتوانیم نگرش‌ها را یکسان کنیم. در همین حال کاندیداهایی که آمادگی دارند باید تشویق کنیم که ثبت‌نام کنند. تحت عنوان اینکه مشغول رصد انتخابات هستیم اصل ما بر مشارکت است و الا باید ببینیم که شورای نگهبان چه برخوردی می‌کند. اگر کاندیدایی برای ما در صحنه باقی گذاشتند که مورد قبول باشد و توانایی داشته باشد که احزاب و گروه‌ها دور آن جمع شوند و وحدتی پیش بیاید، آن وقت انتخابات  رابه نظر من باید با جدیت پیگیری می‌کنیم. بر این اساس می‌توان گفت که هنوز فرصت هست و می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.»

در ادامه این گزارش آمده است: « در همین جلسه جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران پیشنهاد داد که ۵ تن از اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران به عنوان کمیته تدوین آیین‌نامه مربوط به انتخاب هیات رییسه انتخاب شوند. او آقایان فراهانی، باقری و عابدی و خانم‌ها منصوری و مولاوردی را پیشنهاد داد. درنهایت اعضا برای انتخاب این کمیته رای‌گیری کردند که آقایان محمود صادقی، فرج کمیجانی، علی باقری و خانم‌ها آذر منصوری و شهیندخت مولاوردی مسوول تدوین آیین‌نامه مربوط به انتخاب هیات رییسه شدند. از مصوبات دیگر جلسه دیروز این بود که قرار شد جلسات بعدی جبهه اصلاح‌طلبان ایران مجازی برگزار شود.»


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها