دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

تقصیر نابسمانی اقتصادی بر گردن کدام دولت است؟

کد خبر: 1203030

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

تقصیر نابسمانی اقتصادی بر گردن کدام دولت است؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: در انتخابات اوایل انقلاب ماهیت گروهک‌های وابسته آشکار نشده بود

با وجود آنکه اصلاح‌طلبان در تمامی انتخابات نماینده داشته و در هر دوره با تمام ظرفیتشان فعالیت انتخاباتی انجام داده‌اند اما باز هم علت رویگردانی مردم از این جریان را به انتخابات نسبت می‌دهند. به‌تازگی نیز رئیس دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان همین رویکرد را در پیش گرفته است.

کیهان در واکنش به این موضوع نوشته: انتشار سخنان روحانی در دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران حامی دولت سابق، با واکنش اعتراضی مخاطبان در فضای رسانه‌ای مواجه شد.

اشاره روحانی به انتخابات اوایل انقلاب به‌عنوان الگوی مطلوب، در حالی است که در آن زمان هنوز ماهیت گروهک‌های مزدور و وابسته به آمریکا و انگلیس و اسرائیل آشکار نشده بود.

به مرور زمان این گروهک‌ها دست به اسلحه یا دست به کار آشوب و براندازی و تجزیه‌طلبی شدند و بنابراین با روشن شدن مرز خیانت و خدمت، طبیعی بود که عناصر وطن‌فروش و مزدور غرب، راهی به عرصه سیاست پیدا نکنند.

هرچند که در ادوار مختلف، برخی از این عناصر غربگرا و زاویه‌دار با انقلاب، با نقاب اعتدال و اصلاحات وارد عرصه شده و خسارت‌های بزرگی هم به کشور وارد کردند.

وضعیت بد اقتصادی ماحصل ناکارآمدی دولت‌های مورد حمایت اصلاح‌طلبان است

واکاوی دلایل و ریشه‌های ناآرامی‌های اخیر همچنان در معرض توجه رسانه‌ها و تحلیل‌گران است و در این میان هر یک از جریان‌های سیاسی بسته به زاویه دید و بینش سیاسی و جامعه‌شناسی خود به ماجراهای پاییز امسال می‌نگرد.

کیهان در این باره نوشته: مدعیان اصلاحات همچنان درصددند تا مسئله اعتراضات را روی آنتن نگه دارند. گرچه به‌نظر می‌رسد بررسی و واکاوی ابعاد اعتراضات یکی از ضروریات امروز جامعه است اما نبایستی در تحلیل و تبیین آن در دام سیاسی بازی و تحلیل‌های جناحی افتاد.

بدون تردید یکی از علت‌های اصلی برخی اعتراضات، وضعیت بد اقتصادی است که ماحصل ناکارآمدی دولت‌های مورد حمایت اصلاح‌طلبان به ویژه در 8 سال دولت‌های روحانی است از طرفی یکی از علت‌های بروز و ظهور برخی شلوغی‌ها علاوه‌بر برنامه‌ریزی و عملیات تبلیغی ضد انقلاب، زمینه ‌سازی و تشویق و تهییج اغتشاشگران از سوی برخی مدعیان اصلاحات است؛ واقعیاتی که شرق و مدعیان اصلاحات این روزها به سانسور آن پرداخته و زیر ماسک انتقاد و دلسوزی! برای کشور نسخه برون رفت از بحران می‌پیچند!

مردم دولتی نمی‌خواهند که با گران‌شدن کالاها رنج ببرد و برایشان گریه کند!

روزنامه اطلاعات نوشت: مردم دولتی نمی‌خواهند که با گران‌شدن کالاها ـ به گفته رئیس‌جمهوری ـ، رنج ببرد و برایشان گریه کند. دولتی می‌خواهند که تدبیر کند، جلو روند رشد فزاینده قیمت‌ها را بگیرد، ارزش پول را حفظ کند، قدرت خرید مردم را بالا ببرد ـ یا لااقل نگذارد از این‌که هست پایین‌تر بیاید ـ از سرمایه‌گذاری حمایت کند، تولید را رونق بخشد و موانع داخلی و خارجی و سیاسی و بین‌المللی رشد تولید و افزایش درآمد کشور را بردارد وگرنه رنج‌کشیدن که نیاز به تخصص و شایستگی ندارد. همه کس بلدند رنج بکشند.

واکنش روزنامه دولت به بیانیه موسوی

بیانیه تازه میرحسین موسوی که با حمله به قانون اساسی آغاز شده با واکنش‌های متعددی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده که محتوای این بیانیه رو متناقض و فاقد ارزش سیاسی توصیف می‌کنند.

روزنامه ایران در این باره نوشته: میرحسین موسوی از سران فتنه سال ۸۸ که در میانه اغتشاشات با موضعگیری حمایتی مدعی شده بود جریان آشوب به راه افتاده را هیچ چیز نمی‌تواند متوقف کند اکنون و با پایان ناامنی و عدم همراهی مردم با توطئه اخیر اظهارات جدیدی را مطرح کرده است.

وی بدون اشاره به جنایت‌های صورت گرفته در جریان اغتشاشات خیابانی و کشته شدن ده‌ها نفر از نیروهای مدافع امنیت توسط خشونت طلبان از حوادث اخیر با عنوان «جنبش پاک» یاد کرد. موسوی که پرونده سیاه «شورش علیه جمهوریت» در فتنه ۸۸ را در کارنامه خود دارد، همچنین مدعی شد باید به آرا و نظر مردم بازگشت و طی یک همه پرسی، تغییر قانون اساسی یا تدوین قانون اساسی جدید را در دستور کار کشور قرار داد.

موسوی البته در پایان این بیانیه سیاسی، به ناقص و انتزاعی بودن پیشنهاد همه پرسی خود نیز اعتراف کرده و نوشته است: «این پیشنهاد با ابهاماتی همراه است. کمترینش آنکه چه کسی قرار است آن را بپذیرد یا به اجرا بگذارد.» وی در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده و خود نیز در آن تشکیک کرده است که قبلاً به واسطه باخت خود در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فرمان اردوکشی خیابانی برای وتو کردن رأی مردم را صادر کرده و نشان داده بود تا زمانی به رأی مردم احترام می‌گذارد که نتایج دلخواه وی خروجی صندوق‌های رأی باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها