گفت‌وگوی «فردا» با بیژن مقدم درباره سخنرانی اول فروردین رهبر انقلاب؛

تحول انقلابی در مقابل تغییر ضد انقلابی

کد خبر: 1212252

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تحول انقلابی به دنبال برطرف کردن ضعف ها، برقراری عدالت در تمام عرصه ها، کارآمدسازی دستگاه ها و خدمت رسانی بی وقفه به مردم و کشور است.

تحول انقلابی در مقابل تغییر ضد انقلابی

گروه سیاست سایت فردا: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد حاوی رهنمودهای مهمی بود که بسترسازی برای تحقق آن رهنمودها باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار فردا درباره رهنمودهای رهبر انقلاب در سخنرانی مشهد گفت: تحول از نگاه دشمن، نابودی یا تغییر هویت جمهوری اسلامی است اما تحول از منظر انقلابی، بهتر شدن و مقابله با تفکر مرتجع و واپسگرا را مورد توجه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه جریان مرتجع و واپسگرا برخلاف شعارهای ظاهری‌اش می خواهد ملت ایران را به 50 سال قبل و دوره وابستگی شدید به بیگانگان برگرداند، افزود: وضعیتی که در برخی کشورهای منطقه شاهدش هستیم، از نتایج همین واپسگرایی و وابستگی است تا جایی که کشورهای سلطه گر آنها را به گاو شیرده تعبیر می کنند.

این فعال مطبوعاتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تفاوت تحول انقلابی با تحول ضدانقلابی را به وضوح تبیین و تشریح کردند، یادآور شد: تحول انقلابی به دنبال برطرف کردن ضعف ها، برقرار عدالت در تمام عرصه ها، کارآمدسازی دستگاه ها و خدمت رسانی بی وقفه به مردم و کشور است. 

وی ادامه داد: در روزگاری که همه شبکه های ضدانقلاب با همه توان مشغول کاشتن تخم یأس و ناامیدی در دل مردم هستند، رهبر انقلاب پرچم امید را همچنان برافراشته نگه داشته اند. ایشان در تمام سخنرانی ها افکارعمومی را به موضوعات مهم توجه 

می دهند تا مبادا بر اثر سیاه نمایی های دشمنان، پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نادیده انگاشته شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تبیین پیشرفت ها را از راه های موثر مقابله با موج سیاه نمایی و ناامیدی خواند و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره دعوت کننده به پیشرفت و نیروی محرکه و راهنمایی کننده اصلی برای بسیاری از پیشرفت ها هستند و عموما همه این پیشرفت ها نیز بر اساس دانش و توان نیروهای بومی حاصل شده اند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بیشترین تسلط را بر حوزه های مختلف کشور دارند، افزود: ایشان در سخنرانی نوروزی خود به نقاط ضعف نیز اشاره کردند و بخش عمده ضعف ها را نیز در حوزه اقتصادی برشمردند. فسادهای موجود در دولتی بودن اقتصاد، محقق نشدن عدالت اقتصادی و وابستگی به نفت خام و دلار از جمله این ضعف ها هستند که اقتصاد کشور را تهدید می کنند. 

مقدم با بیان اینکه مردمی سازی اقتصاد موضوع مهم غفلت شده، گفت: انشاءالله با اصلاح ساختار بودجه قالب تعهدات و هزینه ها براساس درآمد و منابع مالی باید واقعی تعریف شود. تا هر جایی قرار به تعریف تعهدی باشد قبل از آن منابع لازم به طور دقیق پیش بینی شده باشد، وگرنه صرفا در آستانه انتخابات وعده هایی بدون پشتوانه ای داده می شود که نتیجه‌اش ناامیدی بیشتر مردم خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها