گفت‌وگوی «فردا» با حبیب‌الله بور بور

اصلاح‌طلبان وقتی می‌بینند رأی نمی‌آورند مردم را از انتخابات دلسرد می‌کنند/ این خیانت است

کد خبر: 1217863

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر جریان اصلاحات احساس کند می تواند نارضایتی مردم را به سمت نیروهای خود سوق دهد، قطعا به صحنه می آید و می کوشد انتخابات پرشور شود اما برعکس وقتی اصلاحات بداند نیروهایش رأی نمی آورند مردم را از حضور در صحنه انتخابات دلسرد می کند، به همین دلیل انتخابات پرشور نمی شود.

اصلاح‌طلبان وقتی می‌بینند رأی نمی‌آورند مردم را از انتخابات دلسرد می‌کنند/ این خیانت است

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و طبیعتا گروه ها و جریان های سیاسی خود را برای حضور پرقدرت در آن رقابت آماده می کنند.

حبیب الله بور بور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شرط گذاری اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات مجلس گفت: رقابت انتخاباتی همواره پس از انقلاب وجود داشته و نمونه روشنش هم آن است که دولت اصلاحات سال 1384 انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد و احمدی نژاد پیروز آن رقابت شد. سال 1392 نیز دولت احمدی نژاد مجری انتخابات بود روحانی نامزد پیروز لقب گرفت، سال 1400 نیز دولت روحانی انتخابات را برگزار کرد و آقای رئیسی اکثریت آرا را به دست آورد.

وی افزود: همیشه شرایط انتخابات رقابتی در کشور برقرار بوده است، منتها ما به فرد رأی می دهیم و نظرات جریان سیاسی، برنامه محوری و تعهد را درنظر نمی گیریم. اشکال انتخابات در کشور ما این است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلاح طلبان در 75 درصد عمر انقلاب، مسئولیت اداره کشور را در اختیار داشتند، اظهار کرد: هر زمان نیروهای جریان اصلاحات پیروز انتخابات بودند، انتخابات را خوب، مناسب، پرشور و رقابتی توصیف کردند و هر زمان نیز که رأی نیاوردند مدعی شدند که امکان رقابت نداشتند؛ حال آنکه واقعیت آن است که آنها می دانستند رأی نمی آورند بنابراین در انتخابات شرکت نکردند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم همه جریانات باید به صحنه رقابت بیایند و برای حضور در این صحنه برنامه داشته باشند اما اصلاح طلبان هر زمان در انتخابات شکست خوردند یا پیش بینی می کردند که شکست می خورند، سعی کردند ارزش انتخابات را نزد مردم کم رنگ کنند. این خیانت است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: اصلاح طلبان راه نجات را توافق با آمریکا و اروپا می دانند، در مقابل جریان انقلابی اصولگرا نیز براساس شعار نه شرقی و نه غربی بر این باور است که باید بر توانایی های داخلی اتکا کرد و دل به قدرتهای خارجی نبست. حالا این دو جریان بیایند براساس تفکر و باوری که دارند برنامه بدهند و نیروهای خودشان را در معرض رأی مردم بگذارند.

وی با اشاره به رویکردهای انتخاباتی اصلاح طلبان در ادوار گذشته، افزود: اگر جریان اصلاحات احساس کند می تواند نارضایتی مردم را به سمت نیروهای خود سوق دهد، قطعا به صحنه می آید و می کوشد انتخابات پرشور شود اما برعکس وقتی اصلاحات بداند نیروهایش رأی نمی آورند مردم را از حضور در صحنه انتخابات دلسرد می کند، به همین دلیل انتخابات پرشور نمی شود.

بور بور گفت: بر این باور هستیم که نباید مردم را ناراضی کنیم بعد این ذهنیت را جا بیندازیم که انتخابات پرشور نیست و مردم را نسبت به صندوق رأی ناامید کنیم بلکه برعکس باید بدانیم که جمهوریت نظام به رأی مردم وابسته است و جمهوریت بدون برنامه و بدون شاخص نتیجه ای در بر نخواهد داشت چون وقتی یک جریان سیاسی نداند که چه رویکردی را می خواهد با پیروزی در انتخابات پیش ببرد، حتی اگر اکثریت کرسی های مجلس را نیز در اختیار بگیرد، بعد از 4 سال هیچ دستاوردی برای عرضه به مردم نخواهد داشت.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها