متکی: برای مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم | بادامچیان : از تفرقه جلوگیری خواهیم کرد

کد خبر: 1260504

سخنگوی شورای وحدت گفت: نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم. ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که انقلابی‌تر، کارآمدتر و دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب کارها را پیش ببرد.

 متکی: برای مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم | بادامچیان : از تفرقه جلوگیری خواهیم کرد

دومین نشست مشترک دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی و روسای کمیته‌های شورای وحدت شامگاه سه‌شنبه 14 آذرماه در حسینیه سیدالشهداء(ع) برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های انتخاباتی احزاب، تشکل‌ها و اقشار به‌عنوان اضلاع اصلی شورای وحدت برگزار شد اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی طی سخنانی به تشریح فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: قرائن نشان می‌دهد که انتخابات پر ماجرایی در پیش داریم هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ شعارها و برنامه‌ها و رویکردهایی که مطرح می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق نظر ولی‌فقیه ما در گام دوم انقلاب اسلامی وارد شده‌ایم و بیانیه گام دوم نیز مسیر و جهت‌گیری‌های کلان را ترسیم نموده، افزود: تحول و تکامل انقلاب یک مطالبه و راهبرد اصلی در این بیانیه است.

دبیر کل حزب موتلفه افزود: نماینده مجلس آینده و کاندیداهایی که در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند باید مشخص کنند چه برنامه و ایده‌ای برای تحول و تکامل نظام جمهوری اسلامی دارند و در راستای تحقق مطالبات مردم چه نگاه متحول‌کننده و جدیدی دارند. کسانی که خود را برای انتخابات آماده کرده‌اند بگویند می‌خواهند چه چیزی را متحول کنند؟

بادامچیان گفت: علاوه بر برنامه محوری ما در انتخابات به‌دنبال معرفی فهرستی جامع و مانع هستیم و از هرگونه تفرقه در جریان انقلابی و ارزشی جلوگیری خواهیم کرد.

در ادامه نشست حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی پرهیز از افراط در رقابت‌های سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاق سیاسی و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند که ما به دنبال رقابت سالم باشیم و در عین رقابت‌ها، رفاقت‌های خود را فراموش نکنیم و این یک اصل کلی در شورای وحدت است.

وی همچنین افزود: اولین قصد شورای وحدت در بحث انتخابات مشارکت بالای مردم حضور اقشار مختلف در پای صندوق‌های رای است و این دقیقاً منطبق بر خواست مقام معظم رهبری است که از ابتدای امسال بر مشارکت بالای عمومی در انتخابات تاکید داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران همچنین گفت: شهر تهران به‌عنوان پایتخت دارای مشکلات و پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و مردم واقعاً مطالبات جدی در همه حوزه‌ها در این کلان‌شهر دارند. ما معتقدیم با شایسته‌سالاری در مجلس می‌توان بخش عمده‌ای از این مسائل را پیگیری و حل و فصل کرد. از طریق جبهه‌هایی که در ذیل شورای وحدت فعالیت می‌کنند ما به دنبال معرفی بهترین نامزدها به مردم هستیم و بدون پیش‌داوری و یا سیاسی‌کاری رزومه‌های نامزدها را بررسی می‌کنیم و شایسته‌ها و افراد صلاحیت‌دار را پیش روی انتخاب مردم در شهر تهران قرار خواهیم داد.

محمدی نوری قائم مقام ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران نیز گزارشی از عملکرد این ستاد و چارت فعالیت‌ها و نیز کمیته‌هایی که تشکیل شده‌اند ارائه کرد و گفت: در تهران با بحث محله محوری به دنبال ایجاد سازمان رای منسجم و قوی برای شورای وحدت هستیم و در این مسیر، سهم احزاب و تشکل‌ها به واسطه ظرفیت و توانی که دارند قابل توجه است.

شهاب‌الدین صدر عضو هیئت عالی شورای وحدت نیز در این نشست با اشاره به اینکه احزاب، اقشار و روحانیت سه بال عمده شورای وحدت هستند افزود: در بحث انتخابات همانگونه که رهبری فرموده‌اند ما در پی انتخاباتی پرشور هستیم و چهار اصل رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت برای ما از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.

وی تصریح کرد: اگر رقبای ما در انتخابات حضور جدی دارند ما نیز باید فعالیت‌های خود را هدفمندتر و جدی‌تر پیش ببریم و این یک مسابقه سیاسی پیچیده و دشوار است و همه به این موضوع واقف هستیم. در شورای وحدت عزم ما برای برنامه‌ریزی و گفتمان سازی جدیست و عزم راسخ داریم که باید در این رویداد بزرگ سیاسی یک حضور منضبط و معطوف به موفقیت داشته باشیم.

منوچهر متکی سخنگو و دبیر اجرایی شورای وحدت در بخش پایانی این نشست ضمن تمجید و تحسین حضور فعال و خالصانه تشکل‌ها و احزاب و کمیته‌های اقشاری شورای وحدت در چند ماه گذشته گفت: شورای وحدت یک جریان و مجموعه انقلابی، مردمی، بی‌حاشیه و دلسوز است که در پی وحدت‌آفرینی در جریان ولایی و ارزشی است و جامعه روحانیت مبارز به عنوان یک فرا تشکیلات انقلابی و دینی، هدایت‌گر این جریان است.

وی به اهمیت برپایی این نشست‌ها و برنامه‌ها در مرکز اشاره کرد و گفت: هر چقدر تحرک ما در تهران سازمان یافته‌تر و جدی‌تر باشد موجب امیدبخشی در استان‌ها خواهد بود و آنها را نیز فعال و پرانگیزه خواهد ساخت.

دبیر اجرایی شورای وحدت همجنین گفت: ما در شورای وحدت نسبت به شکل‌گیری یک مجلس پاسخگو دغدغه‌های جدی داریم. ما می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که انقلابی‌تر، کارآمدتر و دارای طرح و برنامه واقعی برای مردم و نظام باشد تا دولت نیز در فضای مناسب کارها را پیش ببرد.

در پایان، سایر اعضای جلسه نیز به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون انتخابات و چگونگی معرفی نامزدهای تشکل‌ها پرداختند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها