انتقاد شدید فعالان مجازی مسلمان به پادشاه اردن

کد خبر: 1285562

همکاری اردن با ائتلاف آمریکایی برای دفاع از رژیم صهیونیستی در جریان حمله موشکی پهپادی سپاه پاسداران موجی از انتقادات را علیه پادشاه این کشور ایجاد کرده است.

انتقاد شدید فعالان مجازی مسلمان به پادشاه اردن

همکاری اردن در دفاع از اسرائیل که با ائتلافی به رهبری آمریکایی‌ها و مشارکت فرانسه و انگلیس همراه بود، موجی از انتقادات را نسبت به «ملک عبدالله»‌ پادشاه این کشور به وجود آورده است. کاربران عرب زبان با انتشار اخباری در این رابطه و آشکار شدن هر یک از ابعاد همکاری اردن با آمریکا و اسرائیل عملکرد این کشور را تقبیح کردند. اردن یکی از کشورهایی بود که با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه نسبت به کشتار مردم فلسطین واکنش نشان داد اما حالا پس از همکاری برای دفاع از تل‌آویو در برابر حمله موشکی پهپادی سپاه پاسداران به شدت در معرض انتقاد قرار گرفته و کاربران عرب زبان عملکرد اردن را دوگانه و متناقض قلمداد کرده‌اند.بی بی سی فارسی طی گزارشی درباره عملکرد متضاد اردن نوشت:‌ «حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل واکنش‌های گسترده‌ای در میان کاربران مسلمان و حامیان فلسطینیان برانگیخته و همزمان انتقادهای بسیاری متوجه ملک عبدالله، پادشاه اردن کرده است که کشورش در عملیات پدافندی علیه موشک‌ها و پهپادهای ایران به کمک اسرائیل آمد؛ کشوری که تا چندی پیش خود و همسرش به دلیل جنگ غزه به صریح‌ترین شکل از آن انتقاد می‌کردند. گروهی از کاربران مسلمان در شبکه‌های اجتماعی از پاکستان گرفته تا لبنان، حالا آن‌ها را به «دورویی و نفاق» متهم می‌کنند.»

گزارش بی بی سی فارسی می‌افزاید:‌ «بعضی از کاربران خشمگین در شبکه اجتماعی با خطاب قرار دادن حساب کاربری ملک عبدالله در ایکس، او را «مایه شرمندگی تمامی جهان اسلام» می‌خوانند.»بی بی سی فارسی همچنین از خطر اعتراض فلسطینیان پناهنده به این کشور نوشت و عنوان داشت:‌ «این کشور میزبان جمعیت بزرگی از پناهندگان فلسطینی است و بعضی از ناظران می‌گویند اعتراض آنها به اقدام اخیر اردن «پتانسیل بالایی برای هرج و مرج دارد.کسر بزرگی از جمعیت حدود ۱۱ میلیونی اردن، زمانی پناهجوی فلسطینی‌اند به طوری که در آمارها گفته شده دست کم از هر ۵ نفر در اردن یکی فلسطینی است.»

اردن

برخی از کاربران عرب زبان شبکه ایکس (توئیتر سابق)‌ با هشتگ‌هایی همچون «ملک_البندورة» (پادشاه گوجه فرنگی) و «عبدالصهیونیست» پادشاه این کشور را خدمتگذار اسرائیلی‌ها توصیف کرده‌اند و کاریکاتوری‌هایی با مدال‌های گوجه فرنگی ساخته‌اند. گویا واژه گوجه فرنگی به سبب تامین انواع میوه و سبزی از جمله گوجه فرنگی رژیم صهیونیستی توسط اردن که نوعی نماد همکاری با این رژیم است به پادشاه این کشور اطلاق می‌شود.

پادشاه اردن2

خبری هم در فضای شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشارکت مستقیم دختر پادشاه اردن در دفاع از اسرائیل منتشر شده که بر خشم فعالان فضای مجازی مسلمان علیه ملک عبدالله افزود. البته گفته می‌شود این خبر کذب بوده و رسانه‌های صهیونیستی پس از انتشار گسترده این خبر، آن را رد کرده‌اند.

دختر پادشاه اردن

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها