پاسخ سهمگین به هرگونه ماجراجویی

کد خبر: 1286013

به رغم مخالفت ایالات متحده و کشورهای غربی، مقامات رژیم صهیونیستی از تمایل به حمله مستقیم به ایران خبر دادند. سخنگوی نیروهای مسلح گفت: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد!

پاسخ سهمگین به هرگونه ماجراجویی

 بیش از  72 ساعت از حمله تنبیهی و تاریخی 14 آوریل کشورمان به اسرائیل می گذرد اما هیچ واکنشی از سمت تل آویو انجام نشده است. ترس، تردید و سردرگمی صهیونیست ها از پاسخ به تهران مثل روز روشن است. تردیدی که نگرانی از واکنش مجدد ایران و تغییر موازنه میان تهران - تل آویو  می‌تواند مهم‌ترین علت آن محسوب شود. اظهارات فرمانده کل سپاه در جریان عملیات وعده صادق و اظهارات دیگر مقامات کشوری و لشکری طی روزهای اخیر به خوبی تل آویو و متحدانش را آگاه کرده که معادله تغییر کرده است. معادله ای که می توان از آن به «ضربه از خاک در مقابل هر زخم» یاد کرد.در همین راستا سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به حمایت برخی از سران کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی اظهار کرد:«به سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه  و آلمان یادآوری می کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید. شما خوب می‌دانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد.» وی افزود: «چنان که گوشه ای از این قدرت الهی دلاورمردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشک ها و پهپادهای دشمن شکن از سامانه های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهدایی تان به صهیونیست ها عبورکردیم و قلعه های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم.توصیه می کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده و خود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.»

رئیسی به امیر قطر: به کوچک ترین اقدام علیه منافع ایران پاسخی سهمگین داده می‌شود

  رئیس جمهور نیز  در بخشی از گفت و گوی خود با امیر قطر با تاکید بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به‌ویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش‌‌زایی در منطقه دانست و تصریح کرد:«همان طور که قبلا هم رسما اعلام کردیم عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد. اینک قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچک ترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.» موضعی که رئیس جمهور در دیدار نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بار دیگر به آن متذکر شد. رئیسی در این دیدار اظهار کرد: «عملیات طوفان الاقصی، شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و فراتر از شکست‌ نظامی، شکست امنیتی رژیم نیز هست که تغییر معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین را در پی داشته است. وحدتی که امروز در میان امت اسلامی و فراتر از آن در افکار عمومی جهان شکل گرفته و همچنین تنفری که از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در جهان فراگیر شده، در هیچ دوره و زمانی سابقه و نظیر نداشته است.در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آن ها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.»

علی باقری: سرعت پاسخ ایران به خطای مجدد صهیونیست‌ها، کمتر از چند ثانیه خواهد بود

علی باقری دیپلمات ارشد کشورمان نیز که در یک گفت و گوی تلویزیونی حاضر شده بود، اظهار کرد: «صهیونیست‌ها در جنایت دمشق خطای راهبردی کردند و برای آزمون جدی توانمندی نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران مشروعیت فراهم کردند. یعنی اگر به بخش کنسولی سفارت ما حمله نمی‌کردند این شرایط فراهم نمی شد.» وی در بخش دیگری از سخنان خود این گونه برای رژیم صهیونیستی خط و نشان کشید: « قاعدتا اگر عقلانیتی در رژیم صهیونیستی باشد نباید این خطای راهبردی را صهیونیست‌ها تکرار کنند چون اگر خطای دیگری را تکرار کنند، ضربه‌ای سخت‌تر، سریع‌تر و فوری‌تر دریافت خواهند کرد. آن ها دیگر ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت و پاسخی که دریافت می‌کنند مقیاس و سنجش آن روز و ساعت نخواهد بود بلکه ثانیه خواهد بود.» معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: «صهیونیست‌ها باید بدانند وقتی در پاسخ به حمله به سفارت ایران که در حکم خاک کشورمان است پاسخی دندان شکن دریافت می‌کنند، اگر بخواهند به سرزمین ایران چشم داشته باشند قاعدتا پاسخی بسیار سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.» امیر عبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در گفت و گو با گوتروش دبیرکل سازمان ملل این گونه معادله جدید را به صهیونیست ها یادآور شد: «ما به اسرائیل نیز تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد تا تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح کاسته شود.»

 بورل: فعلا نمی‌توانیم سپاه را در اروپا، یک سازمان تروریستی اعلام کنیم

 نسل کشی بی سابقه صهیونیست ها در چند ماه اخیر، حماقت تاریخی آنان در هدف قرار دادن مرکز دیپلماتیک ایران در سوریه و شکست حقارت بار اسرائیل در شورای امنیت نشان داد که جامعه جهانی نیز با صهیونیست ها همراه نیست و این خود بر تحیر صهیونیست ها افزوده است. در تازه ترین خبر نیز  «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست پارلمان اروپا در سخنانی تاکید کرد که در حال حاضر قادر به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا نیست. به گفته بورل، ابتدا لازم است که یک دادگاه در اروپا، سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی بنامد و بعد تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به طرح تروریستی بودن سپاه پاسداران رأی مثبت دهند، اما تا کنون هیچ دادگاهی چنین حکمی را صادر نکرده است.بورل گفت که «متأسفانه کار بیشتری از او بر نمی‌آید.»

خراسان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها