آلت سیزن چیست؟ فرصتی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

کد خبر: 1189844

آلت سیزن یا فصل آلت کوین به بازه زمانی گفته می شود که در آن آلت کوین ها عملکرد قیمتی بهتری را نسبت به بیت کوین ثبت می کنند. هر دوره ای که در بازار اکثر آلت کوین ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند به عنوان آلت سیزن شناخته می شود.

آلت سیزن چیست؟ فرصتی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

 

 

آلت سیزن (Alt Season) یکی از عبارت هایی است که سرمایه گذاران جدید ارز دیجیتال با آن مواجه خواهند شد. اگر شما نیز سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را به تازگی شروع کرده اید، مهم است سبد شما تنوع داشته باشد و فراتر از بیت کوین سرمایه گذاری کنید. آشنایی با آلت کوین ها و آلت سیزن در این مسیر به شما کمک می کند.

آلت سیزن می تواند فرصت های جذابی برای کسب سود در اختیار شما قرار دهد و به همین دلیل مهم است پیرامون آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا این فرصت ها را از دست ندهید.

آلت کوین به چه معنا است؟

در حالی که در سال های ابتدایی فعالیت ارزهای دیجیتال تنها تعداد محدودی از ارزهای محبوب مانند بیت کوین و اتریوم فعالیت داشتند، اما به مرور زمان توجه توسعه دهندگان به فناوری بلاک چین و رمزارز جلب شد و ارزهای دیجیتال جدیدی به بازار عرضه شدند. آلت کوین به این ارزها اشاره دارد و به طور خلاصه هر ارز دیجیتال به جز بیت کوین را آلت کوین می نامند.

این ارزهای دیجیتال معمولا با هدف بهبود خدمات و گسترش امکانات ارزهای دیجیتال قدیمی بازار ایجاد و عرضه می شوند.

 

آلت سیزن چیست؟

آلت سیزن یا فصل آلت کوین به بازه زمانی گفته می شود که در آن آلت کوین ها عملکرد قیمتی بهتری را نسبت به بیت کوین ثبت می کنند. هر دوره ای که در بازار اکثر آلت کوین ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند به عنوان آلت سیزن شناخته می شود.

در آلت سیزن توجه سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده جلب می شود و با خروج سرمایه از ارزهای دیجیتال برتر بازار و ورود این سرمایه به بازار این ارزها، شاهد رشد قیمتی بسیاری از آلت کوین ها هستیم.

یکی از نشانه های اصلی آلت سیزن معمولا با کاهش دامیننس بیت کوین در بازار دیده می شود. دامیننس بیت کوین به اندازه ارزش بازار بیت کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال بازار اشاره دارد.

به عنوان مثال اگر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال 1 تریلیون دلار و ارزش بازار بیت کوین 600 میلیارد دلار باشد، نرخ دامیننس بیت کوین 60 درصد خواهد بود. در حالی که در سالهای ابتدایی تقریبا تمام بازار ارزهای دیجیتال تحت کنترل بیت کوین بود، اما به مرور زمان و هر ساله این دامیننس در حال کاهش است و سرمایه گذاری ها در آلت کوین ها بیشتر از گذشته شده است.

images_1669805389.png

چگونه آلت سیزن ایجاد می شود؟

آلت سیزن ها معمولا در زمانی ایجاد می شوند که یک اتفاق منجر به راه اندازی بسیاری از پروژه های متنوع و جدید می شود. به عنوان مثال در سال 2017، عرضه اولیه سکه (ICO) محبوبیت بسیاری پیدا کرد و شاهد عرضه بسیاری از آلت کوین های جدید و سرمایه گذاری های گسترده در آنها بودیم.

همانطور که این پروژه ها تحت تاثیر جو مثبت ایجاد شده پیرامون موضوع جدید به بازار عرضه می شوند، قیمت ها افزایش پیدا می کند و آلت کوین ها در بازار می درخشند. از سال 2020 نیز افزایش علاقه ها به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) و بازی های بلاک چینی منجر به ایجاد ارزهای دیجیتال بیشتری در بازار شده است.

هم اکنون بیش از 20 هزار ارز دیجیتال در بازار عرضه شده است و با افزایش سرمایه گذاری ها در این آلت کوین ها، نرخ تسلط بیت کوین نیز به 40 درصد رسیده است. موضوعی که باعث شده است اخیرا نسبت به گذشته شاهد آلت سیزن های بیشتری باشیم.

هرچند تغییرات قیمتی بیت کوین همچنان اثر بزرگی در بازار دارد و تغییرات قیمتی شدید بیت کوین به طور مستقیم در قیمت اکثر آلت کوین های بازار اثر می گذارد. با این حال در برخی زمان ها که نوسانات قیمت بیت کوین کاهش پیدا می کند، آلت کوین ها نوسانات قیمتی مخصوص به خود را ثبت و برخی کاهش و برخی افزایش پیدا می کنند.

خرید ارز دیجیتال از سرمایکس

از کجا آلت کوین و ارز دیجیتال بخریم؟

با وجود تنوع بالا در بازار ارزهای دیجیتال، برای شروع سرمایه گذاری در آلت کوین ها و استفاده از فرصت های آلت سیزن نیازمند یک صرافی با بازاری بزرگ هستید. یکی از بهترین صرافی های داخلی سرمایکس نام دارد که با پشتیبانی بیش از 630 ارز دیجیتال متنوع در بازار آن، می توانید مطمئن شوید که هیچ فرصتی را از دست نمی دهید.

همچنین کیف پول داخلی و غیرقابل تحریم این صرافی صدها ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند و می توانید دارایی های خود را به امن ترین روش نگهداری کنید. علاوه بر این خدمات، شما در سرمایکس به اپلیکیشن موبایل، پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته و تبادل ارز با ارز نیز دسترسی خواهید داشت. همچنین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از سرمایکس، لازم نیست کارمزد شبکه بپردازید.

 

برچسب ها : آلت سیزن,سرمایگس,بیت کوین,آلت کوین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها