خرید اتریوم (تجربه ی خرید و فروش امن از صرافی کیوسک)

کد خبر: 1191793
خرید اتریوم (تجربه ی خرید و فروش امن از صرافی کیوسک)

بازار کریپتو در سال 2009 معرفی شد. در مدتی که از عمر این بازار می‌گذرد رمزارزهای زیادی معرفی شده‌اند که برخی به خوبی رشد کرده‌اند و برخی پس از مدت کوتاهی برای همیشه نابود شده‌اند. یکی از رمزارزهایی که به بهترین شکل ممکن رشد کرده است اتریوم است. این روزها اتریوم را در کنار بیت‌کوین که پادشاه ارزهای دیجیتال است، ملکه این قلمرو می‌دانند. پس از بیت‌کوین، اتریوم بیشترین ارزش بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است و تقریباً هرکسی که در بازار کریپتو فعال است تجربه خریدوفروش این رمزارز را داشته است.

اما اتریوم فقط یک کریپتو نیست. اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز با امکانات متنوع و پیشرو است که باعث شده کاربران آن هر روز بیشتر و بیشتر شوند. اگر شما هم به این پلتفرم و رمزارز آن علاقمندید با ما همراه باشید. در ادامه بیشتر با کریپتو و امن‌ترین و راحت‌ترین نحوه خرید آن آشنا می‌شویم.

آشنایی با اتریوم

خرید اتریوم

اتریوم یک پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز است که روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند و رمزارز بومی آن اتر (ETH) نام دارد. می‌توان از اتر برای استفاده از امکانات بلاک‌چین اتریوم استفاده کرد. اتریوم مقیاس‌پذیر، قابل برنامه‌نویسی و امن است بنابراین انتخاب خوبی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف و سازمان‌هاست تا از آن برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) در قالب قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

در اتریوم، کاربران می‌توانند از طریق سپرده‌گذاری دارایی‌هایشان، خریدوفروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ترید کردن ارزهای دیجیتال، انجام بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و غیره سود کسب کنند. ارز دیجیتال اتر نیز برای پرداخت کارمزد یا گس در معاملات به کار می‌رود.

بسیاری از افراد اتریوم را گام بعدی اینترنت می‌دانند. درحال‌حاضر پلتفرهای متمرکز مثل اپ استور اپل از نسخه وب 2 هستند اما یک شبکه غیرمتمرکز با قدرت بالا مثل اتریوم می‌تواند نسل بعدی وب یعنی وب 3 باشد. وب 3 از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی غیرمتمرکز (DEX) پشتیبانی می‌کند.

آیا اتریوم سرمایه‌گذاری خوبی است؟

برای بررسی اینکه اتریوم سرمایه‌گذاری خوبیست یا نه باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم. اولین فاکتور نحوه عملکرد اتریوم در طول زمان است  که می‌تواند حدوداً نشان دهد آینده آن چطور خواهد بود. در این مورد می‌بینیم که اتریوم در طی چند سال از چند دلار به چند بیش از هزار دلار رسیده و حتی در سال 2021 به بیش از 4600 دلار هم رسید. هم‌اکنون که بازار کریپتو زمستان خود را سپری می‌کند و بسیاری از رمزارزها افت قیمت چشمگیری داشته‌اند قیمت اتریوم همواره بیش از 1000 دلار است.

مورد بعدی بررسی کاربردهای اتریوم است. هر ارز دیجیتالی که کاربردهای واقعی، بیشتر و مهم‌تری داشته باشد ارزش آن در طول زمان بیشتر می‌شود. مثلاً در مورد اتریوم توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) ها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ها آن را به گزینه جذابی برای صنایع و شرکت‌های مختلف تبدیل کرده است.

با اینکه هیچ تضمینی درباره آینده یک ارز دیجیتال وجود ندارد اما اگر موارد بالا را کنار هم بگذاریم می‌بینیم اتریوم می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آینده باشد.

این روزها با اینکه بلاک‌چین‌ها و پلتفرم‌های مختلفی ارائه شده‌اند اما همچنان از اتریوم به‌عنوان گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین شبکه بلاک‌چین با انواع مختلف کارایی‌ها نام برده می‌شود. اتریم نه تنها امکان انجام پرداخت و تراکنش‌های مالی با ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند بلکه در کیف پول‌های کریپتو و صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی در سراسر دنیا در دسترس است.  

علاوه بر اینها اتریوم برای استخراج بلاک‌های خود از پروتکل اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که نسبت به اثبات کار (PoW) آلودگی زیست‌محیطی کمتری دارد و از این نظر مورد توجه بسیاری از دوستداران محیط زیست است.

به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم‌های حال حاضر، اتریوم است که انتظار می‌رود حجم تقاضا برای استفاده از آن در آینده رشد کند. اتریوم با ارائه نسخه 2 خود قابلیت پشتیبانی از تقاضاهای جدید و روبه رشد را خواهد داشت و میزان مقیاس‌پذیری آن افزایش خواهد یافت.

خرید اتریوم از کیوسک

خرید اتریوم کلاسیک

راحت‌ترین روش به دست آوردن اتریوم خرید آن از صرافی‌های ارز دیجیتال است. اتریوم به دلیل شهرت و اعتباری که دارد تقریباً در همه صرافی‌ها قابل خریدوفروش است اما آنچه اهمیت دارد انتخاب یک صرافی امن برای سرمایه‌گذاری است که علاوه بر امکانات مناسب، کارمزد معقولی هم داشته باشد.

از طرفی ما ایرانیان با مسئله تحریم‌های خارجی نیز روبرو هستیم و بسیاری از صرافی‌های خارجی به ایرانیان خدمات نمی‌دهند یا ممکن است سرمایه آن‌ها را بلوکه کنند. به‌این‌ترتیب بهتر است از یک صرافی رمزارز ایرانی که امنیت مناسبی دارد استفاده کنیم.

در بین صرافی‌های ایرانی، کیوسک یک صرافی امن است که روند احراز هویت آن مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است و برای ورود نیاز به دو مرحله تائید دارد. برای خرید اتریوم و سایر رمزارزها مثل خرید مانا و ... از کیوسک می‌توانید به‌راحتی در این صرافی عضو شوید.

پس از عضویت و ورود اطلاعات حساب بانکی، مبلغ موردنظرتان را از حساب بانکی به حساب کاربری کیوسک انتقال دهید. سپس از قسمت سفارش آسان که در سمت راست صفحه مشاهده می‌کنید برای سفارش گذاری اقدام کنید.

باکس سفارش آنی را روی گزینه «خرید از ما» بگذارید. رمزارز اتریوم را انتخاب کنید و مقدار پولی که می‌خواهید صرف خرید کنید را هم در نظر بگیرید. البته می لازم است کارمزد صرافی را هم در نظر بگیرید. به‌این‌ترتیب با تمام کردن سفارش خود به‌راحتی می‌توانید در عرض چند دقیقه اتریوم بخرید.

همچنین در صرافی کیوسک می‎توانید با چک کرن صفحه قیمت رمزازها همچون صفحه قیمت اتریوم کلاسیک، از قیمت لحظه‎ای آن ا با خبر شوید.

اتریوم خریداری شده را کجا نگه‌داریم؟

در حالت کلی وقتی از یک صرافی اتر می‌خرید مبالغ در داخل کیف پول شما در حساب کاربری صرافی نگهداری می‌شود. اما برای اطمینان بیشتر و بالا بردن سطح امنیت می‌توانید آن‌ها را به کیف پول اتریوم انتقال دهید. کیف پول اتریوم مثل هر کیف پول ارز دیجیتال دیگری یک والت مجازی است که امکان نگه‌داری اتریوم (و احتمالاً کریپتوهای دیگر) را به شما می‌دهد.

کیف پول‌های مختلفی برای اتر وجود دارد که شامل کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل، مبتنی بر وب و کیف پول‌های کاغذی هستند. شما بسته به مقدار سرمایه‌ای که دارید و میزان دسترسی و امنیتی که برایتان مطلوب است می‌توانید انتخاب کنید که از کدام استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری و کاغذی امنیت بهتر و دسترسی کمتری دارند و درعین‌حال دسترسی به کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و مبتنی بر وب راحت‌تر است اما سطح امنیت کمتری دارند.

از شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌هایی که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند می‌توان به ترزور، متاماسک، لجر نانو، اکسدوس، الکتروم، کوین بیس و میست اشاره کرد. هر یک از این کیف پول‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که کاربران باید براساس نیازها و شرایط خود والت مناسب‌تر را انتخاب کنند.

جمع‌بندی

اتریوم دومین کریپتو در بازار ارزهای دیجیتال است. این رمزارز پس از بیت‌کوین، محبوب‌ترین رمزارز دنیاست که حجم بالایی از ارزش بازار کریپتو را به خود اختصاص می‌دهد. اتریوم علاوه بر ارز دیجیتال، یک پلتفرم نرم‌افزاری است که این روزها مورد استفاده کاربران زیادی برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز، توکن‌های NFT، قراردادهای هوشمند و غیره قرار دارد. به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار اتریوم است و بهتر است از همین حالا با خرید آن از یک صرافی معتبر، این رمزارز را در سبد داراییمان جا دهیم. کیوسک یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین صرافی‌های ایرانی با رمزارزهای مختلف است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها