زمستان، بهترین فصل برای سفر به قشم

کد خبر: 1197346
زمستان، بهترین فصل برای سفر به قشم

همان‌طور که می دانید جزیره ی زیبای قشم در جنوب کشورمان و در استان دیدنی و شگفت انگیز هرمزگان قرار دارد. قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است و از شمال به بندرعباس و در بخش شرقی و جنوبی خود به ترتیب به جزیره لارک و جزیره هنگام منتهی می شود.

مساحت زیاد، تنوع آب ‌وهوایی و پدیده‌های طبیعی خاص از ویژگی‌های قشم است.

 

آب و هوای قشم

با وجود اینکه قشم جزو مناطق گرم و خشک کشورمان محسوب می شود، اما رطوبت هوا در این جزیره به نسبت زیاد است. میانگین دمای سالانه این جزیره ۲۶ درجه سانتی گراد بوده و متوسط حداکثر و حداقل دمای این جزیره ۳۶ و ۱۸ درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است. همان‌طور که انتظار می رود، جزیره دیدنی قشم تابستان هایی گرم دارد و حداکثر دمای هوا در این فصل گاهی به ۴۶ درجه سانتی گراد نیز می رسد. از آن طرف زمستان های قشم مطبوع و خنک بوده و با میانگین دمایی آن۱۶ درجه سانتی گراد است. که هوایی  بسیار معتدل و مناسب است.

 

بهترین زمان برای سفر به قشم

با توجه به نکات یاد شده در بخش آب و هوای این جزیره، زمستان بهترین فصل برای سفر به قشم است.

در این فصل دمای هوا بسیار متعادل است و می توانید از هوای خنک ونسیم بهاری  بیشترین لذت را ببرید.

جاذبه های گردشگری قشم

اماکن تاریخی قشم: جزیره قشم بدلیل قدمت بسیار بالا و چند هزار ساله خود، از اماکن تاریخی لبریز است. از گورستان های باستانی گرفته تا آب انبارها و نیایشگاه ها. برخی از اماکن تاریخی این جزیره عبارتند از: نیایشگاه زرتشتیان ناهید ، مدرسه تاریخی ۳۰۰ ساله کمالیه قشم ، تپه تاریخی کولغان قشم ، مقبره مقدس تم سنیتی، قلعه پرتغالی ها ، آب انبار بی بی ، قبرستان رمکان و گورستان لافت .

اماکن طبیعی قشم: بدون هیچ تردیدی سهم جزیره دیدنی قشم از جاذبه های زیبای طبیعی کشورمان بیش از سایر شهرها بوده است: سواحل درخشان و نقره ای، دره های تماشایی، غارهای اسرارآمیز و شگفت انگیز، جنگل های خوش منظره و دیدنی و تنگه های جذاب و منحصربفرد از جمله جاذبه های طبیعی هستند که هر گردشگری را به وجد می آورد و سفر به قشم را تا ابد در ذهن و خاطر او ماندگار می سازد. برخی از جاذبه های محبوب؛ نظیر دره ی ستارگان، دره تندیس های قشم ، سد گوران ، جزیره هنگام، جزیره هرمز، جزایر ناز ، دره مجسمه ها، دره سکوت هرمز، معدن خاک سرخ هرمز، چاه های تل آب، تنگه چاکاویر ،تنگه ی چاهکوه، جنگل حرا ، غار نمک و غارهای خربس قشم دیدن کنید.

اماکن تفریحی قشم:

اماکن تفریحی قشم عبارتند از: مجتمع تفریحی و گردشگری هامون قشم ، پیست سافاری ۵۲۰ هکتاری ، حوضچه هامون قشم ، پارک شهر قشم، پارک زیتون ، آکواریوم پروانه طلایی و حیات وحش دریایی قشم.

جزیره ناز

20

جزیره یا جزایر ناز، مجموع سه جزیره صخره‌ای است که در میان دریا واقع شده‌اند. می‌توانید از بالای صخره‌ها  برخورد موج‌ها با سنگ‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید. لاک‌پشت‌ها، فلامینگوها، مرغان دریایی و خرچنگ‌ها ، حیواناتی هستند که می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید.

 تنگه چاهکوه

همان طور که از نامش پیداست هم تنگه و هم چاه‌های متعدد دارد. این تنگه در بین کوه‌های صخره‌ای واقع شده است. در ابتدای راه مسیر باز و وسیع است اما کم‌کم صخره‌ها به هم نزدیک‌تر و فاصله‌شان کمتر می‌شود. چاه‌هایی که در این دره وجود دارند تعدادشان زیاد و عمقشان کم است.

جنگل حرا

جنگل‌هایی با ریشه‌های درهم‌تنیده و قامتی نسبتا کوتاه اما پر از برگ و سرسبز.

جنگ حرا با توجه به جذر ومد، به زیر آب می‌رود و بالا می‌آید. درختان جنگل حرا نسبت به آب شور دریا مقاوم‌اند. در واقع برگ‌های این درختان به‌گونه‌ای است که نمک آب دریا را بیرون می‌دهد.

از سوی دیگر برگ‌های این درختان هم برای خوراک حیوانات استفاده می‌شود. بنابراین مردم بومی زمانی که درخت‌ها کاملا از آب بیرون هستند، برگ‌های درختان را برای این مصارف می‌چینند.

از دیگر زیبایی‌های جنگل حرا، وجود پرندگانی نظیر فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهی‌خوار و… است.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان، در جنوب غربی قشم و در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. بعد از طی این مسیر و کمی پیاده‌روی به غار می‌رسید. لایه‌های روی هم نمک و قندیل‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیز نمک، صحنه‌های فوق‌العاده‌ای را در این غار به وجود آورده‌اند.

دره ستارگان قشم

بی‌شک یکی از برترین عجایب و جذابیت‌های قشم، دره ستارگان است. دره ستارگان یک محوطه ی وسیع از کوه‌ها و صخره‌هاست که به ‌مرور زمان و بر اثر فرسایش شکل‌های عجیبی و خاصی به خود گرفته‌ است. زمانی که در این محوطه قدم می‌زنید قسمت‌های شسته شده کوه‌ها و صخره‌ها چشم شما را به خود جلب می‌کنند. وقتی باد در بین صخره‌ها می‌پیچد صدای عجیبی تولید می کند، صدایی که در محیط خاص دره ستارگان، فضا را کمی وهم‌آلود می‌کند.

دره تندیس ها

دره تندیس ها، بسیار شبیه به دره ستارگان است. با این تفاوت که دره تندیس ها در محوطه‌ای بسیار بزرگ‌تر واقع شده است. در این دره، فرسایش باد، باران و تابش نور آفتاب صخره‌ها را به‌شکل تندیس‌های عظیم‌الجثه تبدیل کرده است.

دره تندیسها، میلیون‌ها سال قبل در میان دریا بوده است. شاهد این ادعا هم در اولین نگاه، صدف‌های فراوانی است که در سطح زمین وجود دارد.

قلعه پرتغالی ها ی هرمز

قلعه پرتغالی ها ی  هرمز، از مکان‌های تاریخی و دیدنی جزیره است. این قلعه را پرتغالی ها ساخته‌اند. پرتغالی ها برای ساخت این قلعه، از خاک سرخ جزیره استفاده کرده‌اند.

آب‌انبار، انبار تسلیحات، سالن‌ها و اتاق‌های متعدد ازجمله سازه‌هایی است که در این قلعه ساخته شده است. ستون‌ها، سقف‌های هلالی و وجود آب‌انبار از نشانه‌های تاثیر معماری ایرانی- اسلامی در ساخت این قلعه است.

قلعه پرتغالی ها در ساحل دریا ساخته شده است. اگر کمی خوش ‌شانس باشید پس از خروج از قلعه می‎‌توانید پرنده‌هایی نظیر مرغ دریایی و پلیکان را در سطح دریا ببینید.

فرش خاکی هرمز

21

یکی دیگر از زیبایی‌های جزیره هرمز فرش خاکی است. خاک هرمز به‌طور طبیعی رنگی است. این خاک رنگی فرصت فوق‌العاده‌ای برای هنرنمایی اهالی جزیره به وجود آورده است. هر سال در نیمه دوم سال (اسفندماه)، حدود ۵۰ هنرمند مشغول به طراحی و ساخت این فرش رنگی بسیار بزرگ می‌شوند. این فرش که در نقش‌هایش ۱۲ رنگ استفاده شده است، ۱۳۰۰ مترمربع مساحت دارد.

چگونه به جزیره قشم سفر کنیم؟

 اگر قصد دارید در زمستان بهترین فصل برای سفر به قشم ؛ بار سفر ببندید ،چند راه برای رسیدن به جزیره پیش روی شما قرار دارد.

هواپیما: سفر هوایی به قشم ، جزو راحت ترین و سریع ترین راه های  دسترسی به این جزیره دیدنی و دل انگیز محسوب می شود. برا ی خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت می توانید به وب سایت هتل متل مراجعه کنید.

اما چنانچه بنا به هر دلایلی دوست داشتید از راه زمینی به جزیره قشم مسافرت کنید، از دو طریق قادرید به جزیره ی زیبای قشم دسترسی داشته باشید:

قطار: اگر در تهران سکونت دارید، به راحتی می توانید  با خرید بلیط  قطار به مقصد بندر عباس پس از حدود ۱۹ ساعت به این جزیره برسید. دسترسی به قشم در دیگر شهرهای کشورمان که از خطوط راه آهن برخوردارند، به همین منوال است و باید با خرید بلیت قطار بندرعباس راهی این جزیره شد. البته قطار شما را به قلب جزیره قشم نخواهد برد؛ شما در بندرعباس پیاده خواهید شد و با استفاده از قایق های شناور مسافربری پس از زمانی حدود یک ساعت به این مکان دست خواهید یافت.

خودرو: اگر از علاقه مندان به سفرهای جاده ایی هستید پس از دسترسی به بندر عباس، باید مسیری حدود ۷۰ کیلومتر را طی کنید و وارد بندر پل شوید. از بندر پل نیز باید با استفاده از لندی کرافت (ناوچه حمل اتومبیل) مسیر بندرعباس-قشم را در مدت زمانی حدود ۲۰ دقیقه طی کنید .

فاصله و مدت زمان سفر هوایی از تهران به قشم: ۶۰۱ کیلومتر معادل با ۹۰ دقیقه سفر هوایی است.

فاصله و مدت زمان سفر زمینی (قطار) از تهران به قشم: ۱۳۳۳ کیلومتر معادل با ۱۸ تا ۲۰ ساعت سفر زمینی است.

مراکز خرید و بازارها

 تنوع و تعدد کالاها در جزیره قشم بسیار زیاد است و از آنجایی که این جزیره منطقه آزاد تجاری محسوب می شود، به طبع هزینه کالاهای وارداتی در آن از سایر شهرهای کشورمان ارزان تر است. در جزیره قشم مراکز خرید و بازارهای گوناگونی وجود دارد که هرکدام به فروش کالایی خاص اختصاص دارند. در این بخش با برخی از مراکز خرید و بازارهای این جزیره دلفریب و پرگردشگر آشنا خواهید شد.

مرکز خرید سیتی سنتر ۱

این مرکز تجاری جذاب از دو طبقه مجزا تشکیل شده و کالاهای فراوانی از قبیل کیف، کفش و پوشاک را در خود جای داده است. قیمت ارزان و موقعیت مکانی مناسب ؛ موجب گشته که بسیاری از گردشگران این پاساژ را برای خرید کالاهای پوشیدنی و حتی لوازم خانگی خود برگزینند.

مرکز خرید سیتی سنتر ۲

اگر قصد خرید کالای را دارید که آن را در سیتی سنتر یک پیدا نکردید ؛ کافی است از پاساژ خارج شوید و با طی مسافتی حدود ۵۰ متر، به مرکز خرید سیتی سنتر ۲ که درست در آنطرف خیابان و روبروی سیتی سنتر ۱ قرار دارد، وارد شوید. در مرکز خرید سیتی سنتر ۲ نیز انواع و اقسام البسه و پوشاک و تجهیزات الکترونیکی را خواهید یافت.

بازار درگهان

هرچه را که بخواهید در بازار درگهان قشم خواهید یافت. این بازار که از ساختمان هایی مجزا و مراکز تجاری مختلفی نظیر مجتمع تجاری دو دلفین، مجتمع تجاری نگین، مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری زمرد و غیره تشکیل شده، محدوده وسیعی از کالاهای لوکس و اجناس مقرون به صرفه را در خود جای داده و با تنوع و تعدد بسیار بالای خود، گردشگران را از گشت و گذار در جزیره برای یافتن سوغاتی ارزشمند بی نیاز ساخته است.

بازار قدیم

مزیت بازدید از بازار قدیم قشم این است که حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشید، فرصت تماشای بافت کهن جزیره دیدنی قشم برای شما مهیا می گردد. این بازار در مکانی بسیار دلربا و تماشایی قرار دارد و با کالاهای رنگارنگ و صنایع دستی جذاب و خوش نقش و نگار خود  ساعت ها شما را مجذوب خود  می سازد.

دیگر بازارهای جزیره قشم

مجتمع تجاری سیمرغ قشم، بازار پردیس، مرکز خرید مرجان، مرکز خرید فردوسی قشم و مرکز خرید خلیج فارس قشم از دیگر بازارها و مراکز خریدی هستند که شما در طول اقامت خود در این جزیره می توانید از آن ها بازدید کنید و از فضای دلنشین و کالاهای ارزان قیمت و مناسبشان بهره مند گردید.

همان طور که اشاره کردیم زمستان بهترین فصل  برای  سفر به قشم است. پس فرصت را غنیمت بشمارید و چمدان هایتان را ببندید.

هتل متل در کنار شماست تا  سفر ارزان ،خاطره انگیز و مقرون به صرفه ایی را برای خود رقم بزنید.

کافی است وارد وب سایت هتل متل شوید و با مقایسه ی قیمت بلیط ها و هتل ها بهترین گزینه ی ممکن را برای خود انتخاب کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها