آموزش ارز دیجیتال و معرفی مهمترین ارز های دیجیتال

کد خبر: 1054450

آموزش دوره ارز دیجیتال

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد، ارزهای دیجیتال به شما امکان می دهند کالاها و خدمات بخرید یا آنها را برای سودآوری معامله کنید در اینجا بیشتر در مورد ارز های دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

طی چند سال گذشته ارزهای دیجیتال  تقریباً مورد بحث و تبادل نظر بوده است. چند بار داستان های میلیونر شدن یک شبه مردم و در عین حال داستان افرادی که صدها هزار دلار از دست داده اند به امید سود سریع، شنیده ایم؟برای اینکه درک بهتری از ارز های دیجیتال داشته باشید و نحوه کارکرد آن را بدانید، بیایید تاریخچه این فناوری نسبتاً جدید را بررسی کنیم و انواع آن را بدانیم:

W395Lc9iBRMl

ارز دیجیتال یو اس دی کوین USD Coin

USD Coin (USDC) یک دلار پایدار کاملاً وثیقه ای است که با پشتوانه دلار آمریکا پشتیبانی می شود و در سال 2018 توسط کنسرسیومی از شرکت ها به نام Center راه اندازی شد. این استاندارد مبتنی بر استاندارد ERC-20 Ethereum است، که باعث می شود با اکثر خدمات کیفری و حضوری قابل همکاری باشد. از تاریخ 23 نوامبر 2020، این دومین سرمایه ثابت بزرگ در جهان است که از طریق سرمایه بازار ارائه می شود.

USDC چگونه به دلار متصل است؟

یک رمز USDC ایجاد می شود که کسی یک توکن را از یک ناشر تأیید شده خریداری کند. به ازای دریافت هر دلار آمریکا، صادر کننده قرارداد هوشمند ERC-20 را برای ایجاد مقدار معادل USDC اعمال می کند. سپس این مورد برای خریدار اصلی ارسال می شود. دلار آمریکا که در ابتدا برای ناشر ارسال شده بود ، به عنوان وثیقه در ذخیره نگهداری می شود. USDC خریدار USDC خود را دارد که در ازای صادرات با ارز معادل فیات دلار آمریکا قابل بازخرید است. این تضمین می کند که هر رمز USDC با دلار آمریکا پشتیبانی می شود و با استفاده از 1: 1 قابل بازخرید است.

ارز دیجیتال استلار Stellar - Xlm

اصطلاح رمزپایه Stellar به یک ارز دیجیتال یا مجازی گفته می شود که توسط بنیاد توسعه Stellar ساخته شده است. واحد پول این سازمان که به آن لومن گفته می شود، با نماد XLM در صرافی های مختلف ارزهای رمزپایه معامله می شود.

معامله گران در شبکه Stellar می توانند از Lumens استفاده کنند، این یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است که بانک ها، سیستم های پرداخت و افراد را به هم متصل می کند تا انتقال ارزش از طریق دارایی های متقابل، از جمله پرداخت ها را انجام دهد.

لطفا توجه کنید

Stellar توسط بنیاد Stellar Development اداره می شود، یک سازمان غیر انتفاعی که توسط Jed McCaleb تاسیس شده است. پروژه Stellar بودجه اولیه را از راه اندازی پرداخت Stripe، همراه با کمک های مالی سازمان هایی مانند BlackRock ، Google و FastForward دریافت کرد. این سازمان هزینه های عملیاتی خود را با پذیرش کمکهای مردمی کسر شده از مالیات تأمین می کند!

Stellar به عنوان یک سیستم انتقال و پرداخت مرزی که اشخاص مالی را به هم متصل می کند =، قصد دارد هزینه های معاملات و تأخیرات زمانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در حالی که Stellar دقیقاً مانند فناوری هایی مانند بیت کوین کار می کند ، ویژگی اصلی متمایز آن پروتکل اجماع آن است. Stellar امروزی نتیجه چنگالی است که در سال 2014 پروتکل اجماع Stellar (SCP) را ایجاد کرد و به دنبال آن Stellar به یک سیستم منبع باز تبدیل شد. تحت این پروتکل ، فرآیند تأیید اعتبار معامله به مجموعه ای از گره های قابل اعتماد محدود می شود تا اینکه در کل شبکه گره ها باز بماند.

IsaplGGKRV5v

ارز دیجیتال یونی سوآپ  Uniswap  - Uni 

Uniswap بزرگترین مبادله ارز رمزنگاری غیرمتمرکز بر اساس حجم و پیشرو در امور مالی غیرمتمرکز(Defi) است.

پلت فرم Uniswap توسط پروتکل پشتیبانی می شود که از سازندگان بازار خودکار و مجموعه نقدینگی برای تسهیل تجارت همتا به همتا استفاده می کند.

به عبارت دیگر

Uniswap نوع کاملاً متفاوتی از مبادله است که کاملاً غیرمتمرکز است  به این معنی که توسط یک نهاد متعلق به آن نیست و اداره نمی شودو از یک نوع مدل تجاری نسبتاً جدید به نام پروتکل نقدینگی خودکار استفاده می کند.

پلت فرم Uniswap در سال 2018 در بالای بلاکچین Ethereum، دومین پروژه بزرگ ارز رمزنگاری شده جهان با سرمایه بازار ساخته شده است، که آن را با تمام نشانه ها و زیرساخت های ERC-20 مانند خدمات کیف پول مانند MetaMask و MyEtherWallet سازگار می کند.

Uniswap همچنین کاملاً منبع باز است، به این معنی که به هرکس این اجازه را می دهد تا بتوانند برای ایجاد مبادلات غیرمتمرکز خود، کد را کپی کند. حتی به کاربران این امکان را می دهد تا توکن های بورس را به صورت رایگان لیست کنند. صرافی های متمرکز عادی سود محور هستند و برای لیست سکه های جدید هزینه های بسیار بالایی می گیرند ، بنابراین این تفاوت چشمگیر است. از آنجا که Uniswap یک مبادله غیرمتمرکز ( DEX) است ، به این معنی است که کاربران همیشه کنترل وجوه خود را برعکس صرافی متمرکز که معامله گران را ملزم به کنترل کلیدهای خصوصی خود می کنند، حفظ می کنند تا سفارشات در یک پایگاه داده داخلی وارد شوند از اینکه در بلاکچین اجرا شود، که زمانبرتر و گران است.

 با حفظ کنترل کلیدهای خصوصی، خطر هدر رفتن دارایی در صورت هک شدن صرافی را از بین می برد. طبق آخرین آمار، Uniswap در حال حاضر چهارمین پلتفرم بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و دارایی های رمزنگاری به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار در پروتکل خود قفل شده است.

Uniswap چگونه کار می کند

Uniswap با دو قرارداد هوشمند اجرا می شود.

 یک قرارداد "Exchange" و یک قرارداد Factory"

 اینها برنامه های رایانه ای خودکار هستند که برای انجام عملکردهای خاص در صورت تحقق شرایط خاص طراحی شده اند.

نحوه استفاده از Uniswap

شروع کار با Uniswap نسبتاً ساده است، با این وجود، باید اطمینان حاصل کنید که از قبل راه اندازی کیف پول پشتیبانی شده از ERC-20 مانند MetaMask ، WalletConnect ، کیف پول Coinbase ، Portis یا Fortmatic را دارید.

نتیجه گیری

برای این که بتوانید با ارزهای دیجیتال بیشتری آشنا شوید میتوانید دوره های رایگان استاد علیرضا محرابی را در سایت ایشان مشاهده کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها