جاذبه های گردشگری تور مشهد

کد خبر: 1065369

FUsttg9hbrdv

مشهد همیشه یکی از شهرهای دیدنی و پرجاذبه ایران بوده و می‌ماند. شهری دوست‌داشتنی که به‌دلیل وجود حرم امام هشتم شیعیان پتانسیل بسیار زیاد توریستی دارد. مشهد علاوه‌بر حرم جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که بازدید از آن‌ها در تور مشهد در علی بابا خالی از لطف نیست. بیشتر مسافران در طول سفری که به مشهد دارند، یک اتوبان بین هتل و حرم ایجاد می‌کنند و هیچ‌وقت از آن‌ خارج نمی‌شوند؛ اما در این مطلب جاذبه‌های گردشگری را بررسی می‌کنیم که شما را ترغیب می‌کند، سری هم به دیگر مکان‌ها در این شهر بزنید.

اگر بخواهیم مکان‌های دیدنی مشهد را به دسته یا بخش‌های مختلفی تقسیم کنیم، کفه ترازوی مکان‌های مقدس به دیگر جاذبه‌های گردشگری می‌چربد. پارک‌ها، مجموعه‌های تفریحی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و... نیز هستند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

اماکن مقدس

حرم امام رضا

شاید تنها ملجع و پناهگاه همه مردم ایران این حرم باشد که صاحب با فضیلتی در آن به خاک سپرده شده است. امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان و یکی از بزرگ‌ترین افراد تاریخی در ایران محسوب می‌شود. بارگاه مقدس و منور این امام عزیز در شهر مشهد قرار دارد و همیشه درب آن برای زیارت مردم باز است.

آرامگاه شیخ حسن نخودکی

شیخ حسنعلی نخودکی یکی از عارفان بزرگ و پیرغلامان امام رضا شناخته می‌شود که آرامگاه او نیز در حرم حضرت قرار گرفته است. آرامگاه این مرد بزرگ که به‌دلیل سلوک عارفانه جایگاه والایی به‌دست آورده است، از محل‌هایی است که مردم در آن اعتقاد زیادی به کمک گرفتن از خدا دارند. صحن انقلاب کنار ایوان شرقی صحن محل دفن این عالم وارسته و بزرگ است.

 

کلیسای مسروپ مشهد

کلیسای مسروپ مشهد یکی از جاهای متفاوت و دیدنی این شهر است که بازدید از آن می‌تواند کمی حال‌وهوای شما را تغییر دهد. کلیسایی زیبا که ساخت آن مربوط به سال 1941  است. این کلیسا وسعت زیادی ندارد و تماشای آن فقط برای تغییر مزاج شما مناسب خواهد بود. بهتر است در راه بازدید از جاذبه‌های گردشگری خیابان جانبازان مشهد سری هم به این کلیسا بزنید.

پارک های مشهد

مشهد جزو معدود شهرهای ایران است که تعداد زیادی پارک کوهستانی و فانتزی دارد. کیفیت پارک‌های این شهر را می‌توان با پارک‌های پایتخت مقایسه کرد و به‌نوعی از آن بهتر دانست. شاید نتوان بهتر از پارک‌هایی مثل کوهسنگی، چالیدره، وکیل آباد و... را یافت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا پارک‌های گردشگری مناسب برای تور مشهد را بشناسید.

کوهسنگی

کوهسنگی یکی از معدود پارک‌های معروف ایران است که هر زوج جوان مسافر مشهدی به آن رفته و خاطراتی از بالارفتن از پله‌های آن را ثبت کرده‌اند. کوهسنگی به‌نوعی معروف و مشهورترین پارک این شهر است؛ به‌طوری‌که اگر از مردم مشهد بخواهید اسم یک پارک کوهستانی را در مشهد بیاورند، بیشتر آن‌ها نام کوهسنگی را زودتر از دیگر مکان‌های دیگر خواهند گفت.

پارک ملت

یکی از پارک‌های فانتزی، زیبا و تفریحی مشهد پارک ملت است. پارکی دوست داشتنی که جز جاذبه‌های تفریحی، حس‌وحال عجیبی در ماه‌های اردیبهشت و فروردین دارد. گل‌های لاله کاشته شده در بلوار اصلی پارک باعث می‌شوند چشمان شما به رنگ‌های متفاوت و زیبا عادت کند و زیبایی را با تمام وجود حس کنید. بااین‌حال در این پارک جز موارد گفته شده خصیصه مطمئن دیگری هم وجود دارد. مثلا دستگاه‌های تفریحی شبیه چرخ و فلک‌های بزرگ و دستگاه‌های تفریحی ایمن برای همه سنین در این پارک هستند که در دیگر پارکهای مشهد قرار داده نشده‌اند.

PweM9wn6lZ9b

چالیدره

در سال‌های اخیر یکی از نقاط مشهد که گردشگرهای زیادی را به‌سمت خود برد، چالیدره بود. منطقه‌ای گردشگری، زیبا و دوست داشتنی که همه مولفه‌های یک پارک کوهستانی و مصنوعی خوب را دارد. در این منطقه با کشت گیاهان متفاوت مخصوصا با شرایطی که برای تامین آب آن درنظر گرفته شده، موقعیت سرسبزی درست شده است. همچنین تامین و ساخت یک دریاچه مصنوعی بخش جدیدی جز تفریح با دستگاه و... را به این پارک اضافه کرده که در دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد نیست. شما می‌توانید سوار بر تله‌سیژ این پارک با گذر از روی دریاچه و کوهستان چالیدره نمای متفاوتی از شهر مشهد را مشاهده کنید که مطمئنا جز با نگاه از پنجره هواپیما زمان دیگری مشاهده آن نصیبتان نمی‌شود!

مکان‌های تاریخی مشهد

جز تفریح و زیارت، مشهد مولفه‌های دیگری هم دارد که می‌توان با استناد به آن‌ها این شهر را مهم دانست. یکی از مهم‌ترین این مولفه‌ها تاریخی بودن این شهر است. از اسدی توسی تا فردوسی و نادرشاه همه سرداران و جنگاوران ایرانی یک سرشان به این شهر از خراسان برمی‌گردد. شما می‌توانید در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی ایران را برای تور مشهد بشناسید.

باغ نادری

کم‌تر کسی فکر می‌کرد نادرشاه به یکی از بهترین و پرکارترین سرداران کشور تبدیل شود. سرداری بی‌نظیر که نمونه آن را حتی در بهترین کشورهای دنیا هم نمی‌توان یافت. قوام‌السلطنه که مردی ذی‌نفوذ و مهم در دربار پهلوی بود، علاقه خاصی به این مرد داشت و برای پاسداشت او بسیار تلاش کرد. از جمله تلاش‌های مهم او برای نادر، پاسداشت مقامش با ساخت مقبره‌ای همراه با انتقال بقایای جسدش از تهران به مشهد بود. باغ نادری برای هر کس که به مشهد برود، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم به‌حساب می‌آید؛ پس مشاهده آن را از دست ندهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها