شبیه ساز فن ماینر چگونه باعث عملکرد فن می شود؟

کد خبر: 1065214

سیمیلاتور یا شبیه ساز فن ماینر وسیله ای است که در زمان استفاده از فن حلزونی برای خنک سازی ماینر مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع زمانیکه فن اصلی ماینر را بخاطر صدای گوش خراش از دستگاه جدا می کنیم و از فن کم صدای حلزونی استفاده می کنیم از شبیه ساز ماینر استفاده می کنیم تا دستگاه ماینر به جای اتصال به فن اصلی،امکان استفاده از فن حلزونی را پیدا کند و با این کار برای دستگاه حالت کارکردِ فن را شبیه سازی می کنیم. 

شبیه ساز فن ماینر از کنترل بُردهایی تشکیل شده که فرمان عمل و کارکرد را به دستگاه ماینر صادر می کند.با این کار و با استفاده از شبیه ساز ماینر هسته ی اصلی و فرماندهی کنترل ماینر اینگونه احساس می کند که فن اصلیِ ماینر در حال عملکرد است و به این ترتیب اجازه ی کارکرد به هشبردها و پاور ماینر صادر می گردد.با توجه به اینکه نوع ومدلِ مادگیِ سوکت ماینرها متنوع است،لذا سوکت های مربوط به هر شبیه ساز ماینر نیز به همان تناسب دارای تنوع است.بطور مثال چند نوع سوکت برای شبیه ساز فن ماینر کاربرد فراوانی دارد.از جمله شبیه ساز فن ماینر با سوکت ۴ پینِ مخابراتی، شبیه ساز فن ماینر با سوکت ۴ پین xh و شبیه ساز فن ماینر با سوکت ۴پین atx ،که بیشترین موارد برای شبیه ساز فن ماینر محسوب می شوند. 

از آنجا که بعضی دستگاهها مجهز به سنسور حرارتی نیستند لذا باید دقت شود در این دستگاهها از شبیه ساز فن ماینر هوشمند استفاده گردد.البته در خیلی از موارد دستگاهها به این سنسور مجهز می باشند که اگر هر زمان مشکل و اختلالی در عملکردِ فن حلزونی ماینر پیش آید بطور اتومات فعال شده و دستگاه را خاموش می کند که آسیب جدی به دستگاه وارد نگردد. 

برای اینکه سطوح کنترل بُردهای شبیه ساز فن ماینر به بدنه دستگاه ماینر اتصال بدنه ایجاد نکند از شیلدهای محافظ بعنوان عایق الکتریکی استفاده می شود. 

از جمله ویژگی های بارزِ شبیه ساز فن ماینر هوشمند اینستکه قابلیت تنظیم سرعت چرخش پروانه فن ماینر را داراست.علاوه بر این خصوصیت شبیه ساز فن ماینر امکان همسان سازیِ ولتاژ عبوری از خود را با دستگاه دارد که با تعییر ولتاژ مدار الکتریکی دچار آسیب و خرابی نشوند. 

کاربردهای چندگانه فن حلزونی ماینر 

فن حلزونی ماینر در واقع برای خنک سازی بدنه و هشبردهای دستگاه ماینر و نیز تخلیه هوای گرم باکس ماینر به کار می رود.به خاطر صدای گوش خراشِ فن اصلی ماینر،استفاده از فن حلزونی ماینر که دارای صدای به مراتب کمتری نسبت به فن اصلی می باشد از ابتکارات جالب به شمار می رود.در مواردی که از دستگاه ماینر بصورت خانگی و بدون کاربرد باکس ماینر استفاده می شود،فن حلزونی ماینر رواج روز افزونی یافته است.برای اینکه هوای ورودی یا خروجی فن ماینر دارای کنترل باشد،عملکردِ فن حلزونی بصورت ۴ دور طراحی می شود.این موضوع باعث می شود تا میزان هوای دمش یا مکش از و به دستگاه کاملا دقیق دمیده یا مکیده شود. 

فن حلزونی ماینر بصورت شفت دوقلو در دورهای چهارگانه و حتی توربو مورد کاربرد قرار می گیرد که این دورها توسط شبیه ساز فن ماینر کاملا قابل کنترل است.ساختار فن حلزونی ماینر دوقلو بصورت کاملا متقارن و متوازن طراحی شده که هیچ گونه لرزه یا صدایی از فن حلزونی ماینر صادر نگردد. 

با توجه با اینکه هر دستگاه بنا به توان و قدرت ماینینگ نیاز به تهویه ی متناسب به خود را دارد لذا برای بعضی دستگاهها از یک فن حلزونی ماینر و برای بعضی دستگاهها از دو فن حلزونی جهت خنک سازی دستگاه ماینر استفاده می گردد. 

بدنه فن حلزونی ماینر از جنس پلاستیک می باشد که این موضوع باعث می شود کمترین صدا از عملکرد پروانه فن ایجاد شود و هم وزن فن حلزونی ماینر بیش از اندازه سنگین نگردد و در مواضعی که رطوبت وجود دارد پروانه تحت تاثیر نم و رطوبت دچار زنگ زدگی و اکسید شدگی نگردد.دهانه خروجی هوای فن حلزونی ماینر بین ۱۰ تا ۱۵ سانت متغیر است و با توجه ابعاد دهانه فن اصلی ماینر قابل تطبیق با دستگاه ماینر می باشد. 

اگزوز ماینر و کاربردهای آن 

برای صداگیری فن ماینر از لوله های صداگیر و عایق دار استفاده می گردد.برای اتصال این لوله های خرطومی و عایق دار که دارای مقطعِ چهارگوش می باشند از مبدلی بنام اگزوز ماینر استفاده می شود.در واقع اگزوز ماینر بعنوان مبدلِ مقطعِ چهارگوش به گرد عمل می کند تا بتوان لوله های خرطومی و صداگیر را به دهانه فن ماینر متصل نمود.جنس انواع اگزوز ماینر از فلز و پلاستیک می باشد. 

از آنجا که ابعاد فن های هر دستگاه منحصر به خود می باشد لذا باید از اگزوز ماینر مربوط به همان دستگاه استفاده نمود.البته دو تیپ سایز یعنی ۱۲.۵×۱۲.۵ و ۱۴×۱۴ بیشترین ابعاد فن های ماینر را شامل می شود.این ابعاد برای دستگاههای تک فن مربوط می شود.اگر دستگاهها دوبل فن باشند می توان اگزوز ماینر را اصطلاحا بصورت دو به یک تولید نمود. 

اگزوز ماینر دارای دو حالت از جمله "اگزوز ماینرِ لوله خور" و"اگزوز ماینرِ حلزونی خور" می باشد.این اسامی دقیقا به نوع اتصال اگزوز ماینر به لوله یا خرطومی نامگذاری شده اند.در دستگاههای که دوبل فن هستند از اگزوز ماینر دوبل استفاده می گردد. 

از آنجا که در قسمت خروج هوای گرم فن ماینر حرارت و لرزش زیادی وجود دارد لذا استفاده از اگزوز ماینر پلاستیکی برای زمان طولانی به دلیل خشک شدن و شکنندگیِ اگزوز ماینر مطلوب نیست.از نکات مهم در زمان کاربرد اگزوز ماینر اینستکه که گارد یا محافظ فلزیِ فن ماینر را باید از روی فن جدا کنیم که در زمان عملکرد فن و برخورد هوای گرم ماینر به این گارد، گرمای این فلز به دستگاه ماینر منتقل نگشته و باعث افت راندمان دستگاه نشود. 

نقش عایق صوتی ماینر در کم کردن صدای فن ها و پاور ماینر 

عایق صوتی ماینر از عوامل افت و حذف صدای ماینر در باکس ماینر محسوب می گردد.این نوع عایق صوتی دارای انواع مختلفی می باشد که در داخل یا بدنه ی باکس ماینر استفاده می شود.برای بررسی انواع مختلف عایق صوتی ماینر به ویژگی های انواع این عایق ها می پردازیم: 

۱-عایق صوتی ماینر شانه تخم مرغی از جنس اسفنج و ابر: 

این نوع عایق صوتی ماینر با ساختار شانه تخم مرغی ماهیتا از جنس ابر تولید می شود.خصوصیت این عایق صوتی ماینر ضخامت ها و نیز دانسیته های مختلفِ آن می باشد که در هر ضخامت و هر دانسیته نسبت به آن شرایط اعمالِ صداگیری از محیط می نماید. 

۲-عایق صوتی ماینر نسوز شانه تخم مرغی الاستومری: 

این عایق صوتی ماینر از مواد پتروشیمی و اصطلاحا از جنس فوم الاستومر تشکیل یافته است.عایق صوتی ماینر نسوز شانه تخم مرغی بصورت رولی در عرض و طول های دلخواه قابل عرضه می باشد.مهمترین و بارزترین ویژگی این عایق صوتی ماینر،نسوز بودنِ آن همزمان با عایق صوتی بودن است.این عایق صوتی ماینر به راحتی و استفاده از چسب از قبل به چسب مخصوص آغشته می شود و در زمان کاربرد بدون نیاز به وسیله ای اضافی مورد کاربرد قرار می گیرد. 

۳-عایق صوتی ماینر از پشم سنگ: 

عایق صوتی پشم سنگ بطور سنتی در ساختار موارد صداساز استفاده می گشته و بطور عرفی در ساختار باکس های ماینر قابل کاربرد است.از جمله نکات مهم در کاربرد عایق صوتی ماینر از پشم سنگ این است که باید دقت نمود که پوشش و کاورِ پشم سنگ طوری در بدنه باکس ماینر طراحی شود که به هیچ عنوان ذرات پشم سنگ از این عایق صوتی ماینر به داخل ماینر نفوذ نکند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها