چطور رینگ مناسب برای اتومبیل انتخاب کنیم؟

کد خبر: 1121714

رینگ خودرو یکی از قطعاتی می باشد که باعث زیباتر شدن ظاهر خودرو می شود و به عنوان یک جز جدا نشدنی از هر لاستیک محسوب می شود. رینگ تکمیل کننده ی لاستیک می باشد و می توانند در کنار هم چرخ خودرو را تشکیل دهند که وظیفه ی حرکت خودرو را بر عهده دارد. در واقع بعد از لاستیک مهم ترین قطعه ای که وزن خودرو را تحمل می کند.

رینگ ها علاوه بر اینکه در عملکرد خودرو تاثیر گذارند. جلوه ی زیبایی نیز به خودرو می بخشند؛ رینگ ها انواع مختلفی دارند. یکی رینگ های معمولی و دیگری رینگ های اسپرت که رینگ های اسپرت، زیبایی بیشتر به خودرو می بخشند. رینگ های اسپرت و معمولی نه تنها از لحاظ ظاهر دارای تفاوت می باشند؛ بلکه متریال به کار رفته در آنها نیز متفاوت می باشد.

در خرید انواع رینگ ها باید به میزان استحکام آنها نیز توجه کرد. هر چه استحکام رینگ بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر انواع فشار ها و ضربات افزایش می یابد. سبک وزن بودن رینگ ها نیز خود یک مزیت برای رینگ محسوب می شود.

هر چه رینگ سبک تر باشد؛ فشار کمتری به جلوبندی وارد می شود. مصرف سوخت کاهش یافته و عملکرد ترمز بهبود می یابد. امروزه رینگ ها ی مختلفی در بازار با جنس های متفاوت وجود دارد. رینگ ها آلومینیومی، فولادی و حتی رینگ های پلاستیکی و فانتزی نمونه هایی از رینگ های موجود در بازار هستند.

یکی از محبوب ترین رینگ های موجود در بازار رینگ های اسپرت می باشد. این رینگ ها باعث فرمان پذیری بیشتر خودرو مخصوصا در جاده های پر پیچ و خم می شود. همچنین سطح تماس لاستیک با جاده را افزایش و باعث بهبود فرایند ترمز گیری خودرو می شود.

در هنگام خرید رینگ خودرو باید به استاندارد های خودرو توجه شود و متناسب با نوع خودرو رینگ خود را خریداری نمایید. دومین مورد در خرید رینگ تناسب رینگ و لاستیک است و در انتخاب رینگ خودرو باید رینگی استفاده شود که متناسب با اندازه ی لاستیک خودرو باشد.

 سومین عامل مورد توجه، جنس رینگ انتخابی است که باید با توجه به میزان مقاومت رینگ در برابر ضربه و فشار سنجیده و سپس نسبت به خرید اقدام نمود. در انتخاب رینگ خودرو از رینگ هایی استفاده کنید که دوام و کیفیت بالایی داشته باشد.

رینگ فابریک

رینگ های فابریک خودروها شامل رینگ های فابریک فولادی و رینگ های فابریک اسپرت می باشد. رینگ های فولادی در واقع همان رینگ های فابریک کارخانه بوده که در کارخانجات ایران خودرو بر روی خودرو نصب می شوند. این نوع رینگ جز قدیمی ترین و شناخته شده ترین مدل رینگ های خودرو می باشند. رینگ های فولادی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.

رینگ های آلومینیومی و اسپرت نیز از جمله رینگ هایی است که افراد برای بهبود عملکرد خودرو و زیبایی بیشترخودرو از آن ها استفاده می کنند. قیمت رینگ های آلومینومی فابریک خودرو به نسبت رینگ های فولادی بیشتر هستند.

رینگ های آلومینیومی محصولات ایران خودرو دارای گواهی نامه ی ایزو و استاندارد اروپا می باشند. این رینگ ها رایج ترین نوع رینگ ها محسوب می شود و در سه مدل تک قطعه ای، دو قطعه ای و سه قطعه ای تولید می شوند. رینگ های تک قطعه ای دارای وزن بسیار کمی هستند.

اما یکی از گران ترین نوع رینگ های آلومینیومی در بازار هستند. رینگ های دو قطعه ای نیز دارای تنوع کم و قیمت نسبتا بالایی هستند. اما در عین حال سبک وزن بوده و رینگ های سه قطعه ای تنوع زیادی به نسبت دو مدل دیگر داشته، اما قیمت آن در مقایسه با دو مدل دیگر کمتر است.

رینگ فابریک پژو پارس

رینگ های فابریک پژو پارس در انواع و طرح های مختلف در بازار موجود می باشد و شما با توجه به نوع استفاده از خودروی خود می توانید نوع رینگ را مشخص کنید. اگر محل رانندگی شما جاده های صاف بوده و زیبایی وسیله ی نقلیه برای شما اولویت دارد.

رینگ های اسپرت گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر چندان به ظاهر خودرو اهمیت نمی دهید و بیشتر مقاومت و کارایی رینگ برای شما اهمیت دارد و همچنین از خودرو در تمام جاده به خصوص جاده های خاکی و پر دست انداز استفاده می کنید. بهتر است از نوع فولادی استفاده نمایید. رینگ های فولادی بر خلاف رینگ های اسپرت تنوع زیادی ندارند.

 در این جا به برخی از انواع رینگ های اسپرت متناسب با خودروی پژو پارس اشاره می کنیم:  

رینگ های خرچنگی: این رینگ یکی از رینگ های پرطرفدار محسوب می شود و دارای قطر 15 و عرض 6.5 می باشد.

رینگ LG30: این رینگ نیز قطر 15 و عرض 7 اینج دارد و فاصله ی وسط رینگ تا محلی که رینگ پیچ بشود 18 میلی متر است.

رینگ های صلیبی: این رینگ در دو سایز 14 و 15 می باشد دارای رخ تراش خاکستری است و استفاده از این رینگ سواری نرم و استهلاک کمتر را به دنبال دارد.

رینگ 1008: این رینگ دارای عرض 7 اینچ می باشد و دارای هشت جای پیچ به فاصله 100 و 108 از مرکز رینگ است.

رینگ های اسپرت چلنجر: این رینگ نیز یکی دیگر از رینگ های قابل استفاده برای پژو می باشد و دارای چهار پیچ به فاصله 108 از یکدیگر است.

رینگ اسپرت یازده پر: این رینگ دارای رنگ نقره ای و مشکی است قطر 15 و عرض 6.5 دارد.

رینگ اسپرت پنج پر و دو شاخ: این رینگ محصول شرکت نور نی ریز می باشد. دارای سایز 15 و جنس آلومینیوم می باشد.

رینگ های شاخ گوزنی: این رینگ در سال 2019 ساخته شده است و تحت استاندارد ایران خودرو و زیر نظر شرکت رونال آلمان تولید شده سایز این رینگ نیز همانند سایر رینگ های پژو پارس 15 می باشد.

رینگ اسپرت پانزده پر: رینگ 15-157 و رینگ 1058 نیز نمونه های دیگر از رینگ های متناسب با پژو پارس می باشد. به صورت کلی می توان گفت اکثر رینگ های سایز 15 که دارای چهار و یا هشت جای پیچ بوده و فاصله جای پیچ ها از مرکز رینگ 100 و 108 است. قابل استفاده برای پژو پارس می باشد. قیمت هر کدام از رینگ های پژو پارس تولید داخل، بسته به نام برند سازنده، جنس و کیفیت رینگ و همچنین میزان وزن آنها متفاوت می باشد. قیمت رینگ های پژو پارس تولید داخل از قیمت رینگ های خارجی متناسب با این خودرو پایین تر است.

رینگ فابریک پژو 207

از جمله رینگ های فابریک پژو 207 در نوع اسپرت عبارتند از:

  • رینگ پژو 207 تورنادو مدل IK018: این رینگ ساخت کشور ایران و کارخانه ی نور نی ریز می باشد و تحت گارانتی ایران خودرو است محصولات این شرکت زیر نظر رونال آلمان است پهنای رینگ 5.5 و قطر رینگ برابر با 14 اینچ می باشد. جنس این مدل رینگ از آلومینیوم می باشد و مناسب پزو 207 و پزو پارس است
  • رینگIK042 R77این رینگ از جنس بهترین آلیاژ ها می باشد و در ایران با تکنولوژی آلمان تولید می شود و دارای سایز 14 می باشد.
  • رینگ KW018N: این رینگ دارای سایز 14 می باشد. پهنای آن 5.5 بوده و از جنس آلومینیوم می باشد و تولید شده در کشور می باشد.
  • رینگ R77: این رینگ ساخت شرکت اروند چرخ می باشد و تحت گارانتی ایران خودرو است و زیر نظر BBS آلمان تولید می شود. در سال 2019 ساخته شده و قطر 14 و پهنای 5.5 اینچ دارد. رخ این کار مشکی و رنگ آن نقره ای است.
  • رینگ دودی: این رینگ در رنگ دودی وارد بازار شده و ساخت شرکت اروند چرخ می باشد و مناسب خودروی 206 و 207 است.

البته برخی دیگر از رینگ ها نیز وجود دارد که می توان بر روی پژو 207 نصب نمود و رینگ های قابل استفاده برای این خودرو مختص به موارد بالا نمی باشد. قیمت این رینگ ها با یکدیگر متفاوت می باشد و بسته به این که در چه شرکتی این رینگ ها تولید می شوند؛ متفاوت خواهد بود.

قیمت رینگ

قیمت رینگ ها به دلیل فناوری های نوینی که در ساخت آن ها به کار رفته و همچنین هزینه های مونتاژ بالایی که دارند، بالا است. رینگ خودرو بسته به نوع و مدل خودرو قیمت متفاوتی دارد. رینگ های خودرو های داخلی در مقایسه با رینگ های خودرو های وارداتی و رده بالا قیمت پایین تری دارند.

رینگ ها هم مانند لاستیک ها دارای برند های متفاوتی می باشند و این تفاوت برند ها نیز یکی دیگر از عوامل تفاوت در قیمت رینگ ها می باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت رینگ خودرو می توان به نوع متریال به کار رفته در ساخت رینگ اشاره کرد. رینگ هایی که از جنس منیزیم و تیتانیوم باشند.

نسبت به سایر رینگ ها قیمت بالاتری خواهند داشت. شکل ظاهری و سایز رینگ ها هم بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد. رینگ هایی با وزن کمتر قیمت بالاتری نسبت به رینگ های سنگین تر دارند. همچنین باید گفت که رینگ های اسپرت به دلیل نوع طراحی خاصی که دارند. در مقایسه با رینگ های معمولی قیمت بالاتری دارند.

جمع بندی کلی: رینگ های خودرو عمدتا نقش بسیار زیادی در زیبایی خودرو دارند. یکی از محبوب ترین نوع رینگ ها، رینگ های اسپورت می باشد. از انواع رینگ ها می توان به رینگ های خرچنگی، رینگ اسپرت چندپر، رینگ های صلیبی، رینگ های شاخ گوزنی و یازده پر می باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها