بهترین چراغ برای دوچرخه ‌سواری کدام است؟

کد خبر: 1124133

اگر شما از جمله کسانی هستید که به دوچرخه ‌سواری در شب علاقه دارید و از این کار لذت می‌برید، حتماً باید چراغی مناسب برای مشخص‌کردن مسیر و موقعیت مکانی خود و همچنین آگاه‌سازی رانندگان از وجود خود در شب فراهم کنید. اگر به دنبال شناخت و کسب اطلاعات در مورد بهترین چراغ برای دوچرخه ‌سواری هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین موارد بعد از خرید دوچرخه، فراهم‌کردن تجهیزات ایمنی و چراغ برای دوچرخه‌  سواری است. وجود چراغ در هنگام دوچرخه‌ سواری باعث می‌شود که در شب مسیرتان را درست مشاهده کنید و همچنین دیگران متوجه حضورتان در مسیر شوند و اینگونه از تصادفات احتمالی جلوگیری می‌شود.

مشاهده قیمت انواع چراغ برای دوچرخه در فروشگاه اینترنتی دوچرخستان

چرا باید از بهترین چراغ برای دوچرخه‌ سواری استفاده کنیم؟

دوچرخه ‌سواری در شب و بدون چراغ ممکن است بسیار خطرناک و چالش‌برانگیز باشد؛ زیرا در تاریکی شب دید درستی از جاده وجود ندارد و همین‌طور رانندگان و سایر افراد دوچرخه سواران را در شب نمی‌بینند و همین امر ممکن است موجب بروز تصادف‌های خطرناک شود.

برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است در قسمت جلو و عقب دوچرخه چراغ نصب کنید و همین‌طور می‌توانید برای احتیاط بیشتر از چراغ‌های شبرنگ بر روی بدنه دوچرخه و حتی لباس مخصوص دوچرخه ‌سواری که دارای نوارهای شبرنگ است استفاده نمایید.

بهترین چراغ دوچرخه سواری

بهترین چراغ برای دوچرخه سواری: انواع چراغ‌های دوچرخه‌ سواری و تفاوت آن‌ها

برای خرید بهترین چراغ برای دوچرخه‌ سواری بهتر است، ابتدا شناخت دقیقی از چراغ‌های موجود در بازار و کاربرد آن‌ها داشته باشید.

چراغ‌های دوچرخه‌ سواری به صورت کلی به دو دسته چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب تقسیم می‌شوند. چراغ‌های جلو پرنورتر و به رنگ‌های سفید و زرد هستند که این ویژگی‌ها، دید وسیع‌تری از مسیر را در اختیارتان قرار می‌دهد. چراغ‌های عقب غالباً به رنگ قرمز و بُرد نوری کمی هستند و فقط جهت اطلاع دادن حضور شما در جاده به دیگر رانندگان استفاده می‌شود.

چراغ‌های دوچرخه ‌سواری در نوع تغذیه نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ چراغ‌هایی که با باتری قلمی کار می‌کنند و چراغ‌هایی که شارژی هستند و پس از هر بار استفاده بایستی شارژ شوند. اگر شما به صورت حرفه‌ای و طولانی‌مدت دوچرخه ‌سواری می‌کنید، توصیه می‌شود از چراغ‌های شارژی و مرغوب‌تری استفاده کنید. اما اگر به صورت تفریحی و مدت کمی دوچرخه‌ سواری می‌کنید، یک چراغ باتری‌خور می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

با توجه به نیاز خود می‌توانید از چراغ‌های چشمک‌زن و ضدآب نیز استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. جهت شناخت بهترین چراغ های دوچرخه سواری قصد داریم در ادامه متن، به ویژگی آن‌ها بپردازیم.

چراغ جلو دوچرخه و ویژگی‌های آن

چراغ جلو دوچرخه به علت وسعت نور گسترده‌ای که دارد باید از باتری قوی‌تری برخوردار باشد تا نیاز دوچرخه‌ سوار را به‌خوبی برطرف کند. وظیفه اصلی این چراغ روشن‌کردن مسیر روبه‌رو دوچرخه سوار است به ‌طوری ‌که دید کاملی به اجسام در فاصلة نسبتاً نزدیک داشته باشد.

اجزای اصلی چراغ جلو:

  • لامپ
  • باتری
  • قاب برای محافظت از لامپ
  • پایه برای اتصال به فرمان دوچرخه و کلاه

چراغ عقب و ویژگی های آن

چراغ‌های عقب دوچرخه در واقع منعکس‌کننده نور هستند و وقتی نوری به سمت دوچرخه تابیده شود انعکاس آن باعث می‌شود که رانندگان دیگر متوجه حضور شما در جاده و مسیر شوند. رنگ چراغ عقب دوچرخه معمولاً زرد، نارنجی و قرمز است؛ زیرا این رنگ‌ها توجه افراد را بیشتر جلب کرده و باعث هوشیاری آن‌ها می‌شود.

شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان از چراغ عقب ثابت یا چشمک‌زن استفاده نمایید، اما در نظر داشته باشید که اگرچه استفاده از چراغ چشمک‌زن توجه افراد را بهتر جلب می‌کند، اما اگر از چراغ ثابت استفاده کنید رانندگان فاصله بین خود و دوچرخه را بهتر تخمین می‌زنند.

چراغ‌های LED و ویژگی‌های آن

امروزه چراغ‌های جدید LED  با عملکرد خوب و آسان وارد بازار شده است. این چراغ از بهترین چراغ برای دوچرخه سواری محسوب می‌شود و از دو لامپ LED و HID ساخته شده و باتری آن از دو نوع نیکل - متال هیدرید و یون لیتیوم است که همان باتری که در موبایل به‌کاررفته است. چراغ‌های LED بادوام‌تر هستند و قدرت روشنایی بالایی دارند و در صورتی که به آن‌ها آسیب وارد شود به راحتی قابل تعویض هستند.

چراغ LED دوچرخه

چراغ‎های باتری‌خور بهترین چراغ برای دوچرخه سواری هستند یا چراغ‌های شارژی؟

چراغ‌های مدرن امروزی معمولاً دارای باتری‌های قابل شارژ هستند و اکثر این چراغ‌ها می‌توانند حداکثر بین 3 تا 4 ساعت شارژ را نگه‌دارند؛ در این صورت اگر نگران این موضوع هستید که در حین دوچرخه سواری شارژ آن تمام شود بهتر است یک پاوربانک جهت شارژ مجدد چراغ با خود به همراه داشته باشید.

چراغ‌هایی که توسط باتری‌های قلمی و یک‌بارمصرف کار می‌کنند، در صورتی که باتری آن تمام شود به راحتی با تعویض باتری تمام شده و جایگزین کردن آن با باتری جدید به مسیر خود ادامه دهید؛ اما از طرفی خرید پی در پی باتری ممکن است کمی هزینه بر باشد.

نکات مهم در خرید بهترین چراغ برای دوچرخه سواری

در هنگام خرید چراغ برای دوچرخه به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین چراغ برای دوچرخه سواری را تهیه و از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید.

توجه به قدرت روشنایی چراغ

  • چراغ دوچرخه هرچقدر قدرت روشنایی بیشتری داشته باشد دید وسیع‌تری را برای شما در هنگام دوچرخه سواری به وجود می‌آورد.
  • هرچقدر میزان قدرت روشنایی چراغ بیشتر باشد، قیمت چراغ هم بالاتر می‌رود.

بهترین چراغ برای دوچرخه سواری: رنگ نور چراغ

  • توجه کنید که نور لامپ چراغ دوچرخه سواری می‌تواند متفاوت باشد، پس بسته به نیاز و سلیقه خودتان رنگ نور چراغ را انتخاب کنید.
  • لامپ‌های چراغ دوچرخه سواری معمولاً به رنگ‌های مهتابی، آفتابی، قرمز و آبی وجود دارند.

ضدآب و مقاوم در برابر آب

از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین چراغ برای دوچرخه سواری، قابلیت ضدآب بودن آن است. هنگام خرید دقت کنید که چراغ دوچرخه سواری موردنظرتان ضدآب باشد. در صورتی که فاقد این قابلیت باشد، هنگام دوچرخه سواری در باران و یا به علت رطوبت هوا و... چراغ آسیب می‌بیند.

مسافت نوردهی چراغ

  • در هنگام خرید چراغ، به مسافت نوردهی یا همان بُرد روشنایی چراغ دوچرخه سواری دقت کنید.
  • برد روشنایی برای چراغ عقب چندان اهمیت ندارد اما در چراغ جلو بسیار مهم است و حتماً با توجه به نیازتان چراغی با برد روشنایی مناسب انتخاب کنید.
  • دقت کنید که هرچقدر برد روشنایی چراغ بیشتر باشد، به همان میزان مسافت بیشتری را پوشش می‌دهد.

مکان نصب چراغ دوچرخه سواری

  • در هنگام خرید چراغ برای دوچرخه سواری بهتر است، با توجه به نیازتان محل نصب را مشخص کنید و با توجه به آن چراغ موردنظر را خریداری کنید.
  • برخی از چراغ‌ها مناسب برای نصب در قسمت فرمان دوچرخه، برخی هم مناسب برای کلاه هستند.
  • چراغ عقب در قسمت بالای چرخ عقب دوچرخه نصب می‌شود.

نکات مهم در خصوص قیمت در هنگام خرید بهترین چراغ برای دوچرخه سواری

قیمت چراغ دوچرخه سواری به مواردی که در بالا به شرح آن پرداختیم بستگی دارد. با این حال در نظر داشته باشید که این وسیله یکی از لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه سواران محسوب می‌شود و بسیار پرکاربرد است؛ بنابراین بهتر است کیفیت را فدای کمیت نکنید و از محصول مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

سخن آخر بهترین چراغ برای دوچرخه سواری

با مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله تا حد زیادی شناخت کافی از بهترین چراغ دوچرخه سواری پیدا کردید. در هنگام خرید حتماً به نکاتی ذکر شد دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که چراغ دوچرخه سواری یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای دوچرخه سواران محسوب می‌شود؛ پس محصولی باکیفیت تهیه کنید و از دوچرخه سواری در شب لذت ببرید.

منبع: فروش لوازم دوچرخه دوچرخستان / فروش دوچرخه در سایت دوچرخستان

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها